خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مه شکن چیست؟

چراغ مه شکن چیست؟

مه شکن و سایر چراغ های خودرو، قطعات حساسی هستند که هر کدام، کاربرد متفاوتی دارند.

هدف از تعبیه مه شکن در ماشین ها، رانندگی راحت و دید خوب در هوای مه آلود و نامناسب است. این قطعه با زاویه مناسب و در بخش پایینی سپر قرار گرفته و روشنایی آن با نور سایر چراغ ها، تفاوت زیادی دارد.

در برخی، از خودرو ها به جای مه شکن از Daylight استفاده می شود؛ اما تنها هدف این نوع چراغ ، رویت وسیله نقلیه شما توسط سایرین است  و در دید شما تاثیر ندارد.

استفاده از چراغ مه شکن برای خودرو ها در مواقعی که هوا بسیار تاریک است، گاها مه آلود می شود و یا هنگام بارندگی و ریزش برف امری ضروری است. مخصوصا در جاده ها و هنگام مسافرت حتما باید این مورد را چک کرد.

چراغ های مه شکن  برای آب و هوای نا مساعد که معمولا مربوط به مه می شود طراحی شده اند. همچنین در هنگام بارش برف و باران شدید نیز از این چراغ ها استفاده می شود. این چراغ ها بیشتر برای مشخص بودن حضور شما در جاده طراحی شده اند تا اینکه مسیر شما را روشن کنند بنابراین در شرایطی که دید کافی وجود دارد نیازی به استفاده از آنها نیست. وظیفه روشن کردن مسیر به عهده ی چراغ های اصلی است و این چراغ ها باید در زمانی که چراغ های اصلی برای مشخص کردن حضور شما در جاده کافی نیستند استفاده شوند.

شما می توانید سایر مطالب ما و کلیه قیمت باطری ماشین را در بزرگترین سایت فروش اینترنتی باتری ماشین دنبال کنید.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

دیفرانسیل چیست

دیفرانسیل چیست و چگونه کار می کند؟

قطعه ای است در زیر خودرو بین دو چرخ جلو یا عقب که قدرت موتور را بین دو چرخ تقسیم می کند.

دیفرانسیل وسیله ای است که گشتاور انتقالی از موتور را دو قسمت می کند تا هر قسمت جداگانه چرخی را به گردش در آورد.

دیفرانسیل در تمام خودرو ها وجود دارد و اساس کاری آن در خودرو های محور محرک جلو و عقب یکی است، هر چند که شاید در ظاهر تفاوت هایی در قطعات وجود داشته باشد. اما دیفرانسیل در خودرو هایی که دارای دو محور محرک هستند، کمی مورد کند و کاو بیشتر قرار می گیرد تا از خرابی های آن در دراز مدت جلوگیری شده و از طرفی توان کاری بالاتری داشته باشد.

دلایل استفاده از دیفرانسیل

  1. کاهش دور و افزایش گشتاور خروجی گیربکس، جهت دستیابی به سرعت و نیروی محرک مورد نیاز خودرو
  2. تغییر 90 درجه ای صفحه دوران، در خودروهایی که موتور در جهت طول خودرو نضب شده است.
  3. ایجاد اختلاف دور مناسب بین چرخ داخل پیج و چرخ بیرون پیچ، به جهت دستیابی به پایداری مطلوب حرکت خودرو در سر پیج
  4. ایجاد اختلاف دور مناسب بین چرخ های جلو و عقب خودرو در خودرو های چهار چرخ محرک این وظیفه بر عهده دیفرانسیل مرکزی یا دیفرانسیل سوم می باشد.

شما می توانید سایر مطالب ما و کلیه قیمت باطری ماشین را در بزرگترین سایت فروش اینترنتی باتری ماشین دنبال کنید.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

قالپاق چیست

قالپاق خودرو چیست؟

قالپاق بخشی از سیستم چرخ های خودرو را تشکیل می دهد. این قطعه علاوه بر جنبه تزئینی که روی تایر های خودرو دارد، باعث جلوگیری از وارد شدن آلودگی ها، چربی ها، گرد و خاک و رطوبت زیاد به داخل مرکز چرخ ها می گردند.

کلمه قالپاق به طور کلی به قطعاتی اطلاق می شوند که حکم در پوش را دارند. قالپاق چرخ های خودرو، مانند یک درپوش است که بخش مرکزی آن، در داخل چرخ قرار می گیرد و نقاط اتصال رینگ به لاستیک ماشین را می پوشاند.

ویژگی های قالپاق مناسب

مواد به کار رفته در این وسیله باید قابلیت ضربه پذیری و انعطاف را دارا باشند. این موارد می تواند به کاهش هزینه های شما هم کمک کند؛ زیرا قالپاق مناسب می تواند عمر بیشتری را به لاستیک های شما هدیه کند

مواد داخلی قالپاق باید قابلیت رنگ پذیری بالایی داشته باشد.

رنگ به کار رفته روی قالپاق اگرچه دارای جنبه لوکس بودن است اما اهمیت بسیاری دارد. قالپاق ها در رنگ های متنوعی عرضه می شوند. انتخاب رنگ رینگ (قالپاق) بسته به سلیقه شماست. در انتخاب قالپاق مناسب باید دقت داشته باشید که رنگ آن مرغوب بوده و چسبنده باشد. قابلیت چسبندگی رنگ قالپاق یعنی رنگ آن در حین رانندگی کنده یا ریخته نشود. براق بودن رنگ قالپاق می تواند یکی از شاخه های مهم برای تشخیص کیفیت رنگ آن باشد. شما می توانید با این المان بفهمید قالپاق چقدر عمر مفید دارد.

قالپاق ها انواع مختلفی دارند که اصلی ترین آنها قالپاق اسپرت و فابریک میباشد و قالپاق های اسپرت در رنگ ها و طرح های مختلف به خودرو زیبایی بیشتری میدهند.

قالپاق ها سایز های متفاوتی دارند به طور مثال رینگ های 13 برای ماشین هایی همچون پراید استفاده میشود.

شما می توانید بهترین باطری ماشین را در بزرگترین سایت خرید اینترنتی باتری مشاهده کنید.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

کیلومتر شمار

همه چیز درباره کیلومترشمار ماشین

کیلومترشمار ماشین یکی از بخش های مهم خودرو است که اطلاعات مهمی در مورد کارکرد خودرو ارائه می دهد. کیلومترشمار ماشین تقریبا مانند یک بخش داخلی از ساعت آنالوگ است که با یک میله‌ انعطاف پذیر (کابل هم‌محور) به هاب چرخ جلو متصل می‌ شود. بد نیست بدانید که سیستم های کنترل سرعت خودرو معمولا بر اساس تکنولوژی ساخت به دو دسته کلی آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. توجه به کیلومتر خودرو یکی از عوامل تعیین کننده محاسبه افت قیمت خودرو است. البته شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن فرمون ایکس نیز به محاسبه افت قیمت ماشین خود بپردازید. این برنامه، در ضمن امکان خرید طرح ترافیک روزانه، استعلام خلافی و غیره را فراهم ساخته است.

گرچه هیچ سند قانونی وجود ندارد که نشان دهنده کارکرد دقیق خودرو باشد، با این حال مسافت طی شده در هر خودرو، از طریق کیلومترشمار، ثبت می‌ شود که کارکرد کلی آن، در پنل فرمان نمایش داده می‌ شود. احتمالا می دانید که کیلومترشمار ماشین، با حرکت کردن خودرو و ثبت مسافت، کار می ‌کند. مهمترین عامل مرتبط با کیلومتر شمار، تایرها، خصوصا تایرهای جلو است. با هر یک چرخش، مسافتی برابر با محیط تایر طی می‌شود. بر فرض محیط یک تایر دو متر باشد، پس از ۵۰ بار چرخش تایر، خودرو ۱۰۰ متر یا ۰.۱ کیلومتر مسافت را طی می‌ کند؛ پس از ۵۰۰ بار چرخش تایر، مسافت طی شده بالغ بر یک کیلومتر خواهد بود. دستگاه کیلومترشمار، با ثبت چرخش‌های تایر، مسافت کلی طی شده را در قالب واحد کیلومتر، به راننده گزارش می‌ دهد.

روند تکامل کیلومترشمار ماشین

اگر به شکل و کارکرد کیلومترشمار ماشین در گذشته نگاه کنید، متوجه می شوید که کیلومتر شمار های اولیه یک مجموعه مکانیکی بودند که به کمک دنده‌ها و اعدادی که می‌چرخیدند، مسافت طی شده را گزارش می ‌دادند. اولین دورسنج برای اندازه گیری سرعت به وسیله مهندس آلمانی (Dietrich Uhlhorn) در سال ۱۸۱۷ اختراع شد. اولین استفاده از این سرعت سنج در سال ۱۸۴۰ برای سنجیدن سرعت و دور چرخش چرخ های لوکوموتیو بود. این دور سنج ها بعدها برای سنجش دور موتور ماشین ها استفاده شدند. دور سنج های آنالوگ بر اساس عملکرد چرخش یک شفت یا محور عمودی متصل به فنر سپس صفحه درجه بندی شده کار می کنند. کیلومترهای آنالوگ یا مکانیکی سیستم اولیه سنجش سرعت خودرو هستند که دقت کافی ندارند؛ این مدل از کیلومتر های با سیم فنری به گیربکس وصل می شوند. لذا با چرخش چرخ دنده گیربکس سیم فنری هم می چرخد. این سیستم به علت اصطحلاک بالا و دقت کم جای خود را به سیستم دیجیتال داده است. بنابراین امروزه اکثر کیلومترشمارهای موجود، دیجیتالی هستند. با این وجود این دو مدل از کیلومترشمار ماشین از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با هم ندارند. به طوری که حتی با نگاه کردن به کیلومتر هم نمی توان تشخیص داد که سیستم کیلومترشمار ماشین دیجیتال است یا آنالوگ. تقریبا همه خودروهای انژکتوری ایرانی سیستم کنترل سرعت دیجیتال دارند.

برای اطلاع از قیمت باطری ماشین و بهترین باتری ماشین ما را در باتری کار دنبال کنید.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باربند خودرو

باربند ماشین چیست ؟

باربند ماشین به انگلیسی Car roof rack یکی از قطعات و لوازم یدکی ماشین است که امکان حمل بار بیشتر علاوه بر صندوق عقب و فضای اتاق را به خودرو های سواری میدهد، باربند ماشین عموما به سقف ماشین نصب میشود و میتواند جزو انواع باربند اتاقک دار یا بدون اتاقک باشد.

بهترین باطری ماشین

انواع باربند:

پایه باربند(load carrier or Roof rack): که به نام باربند نیز معروفند و مجموعه‌ای از میله‌های فلزی است که بر روی سقف خودروها بسته می‌شود و برای حمل بارهای بزرگ هم‌چون بسته‌ها، دوچرخه، قایق کوچک، چوب‌های اسکی و دیگر وسایل به‌کار می‌رود..

باربندهای قدیمی به شیارهای آبگیر کنار سقف‌ها وصل می‌شدند ولی انواع جدید ریل‌های ویژه خود را دارند که با قلاب‌هایی به بالای قالب درب‌ها وصل می‌شوند.

برخی خودروهای جدید باریندهای جداشونده‌ای دارند که به یک پایه دائمی در سقف وصل یا جدا می‌شوند. برخی خودروهای دیگر باربندهای فابریک دائمی دارند.

جعبه باربند سقفی(Roof boxes): که تحت نام جعبه باربند مسافرتی نیز شناخته می شوند. این وسیله برای حمل وسایل مسافرت و تجهیزات ورزشی و ... طراحی شده و به دلیل داشتن درب و قفل، لوازم سفر را از نظر سرقت، خیس شدن یا افتادن در جاده محافظت می کند. طراحی آئرودینامیکی بدنه این جعبه‌ها می‌تواند مانند یک بادشکن عمل نموده و مانع از کاهش سرعت یا فزایش مصرف سوخت خودرو شود.

از طرفی باربند ها نسبت به مصرف های تخصصی نیز به دسته بندی های زیر تقسیم میشوند:

باربند دوچرخه Bike carrier: جهت نصب دوچرخه روی سقف بکار می رود(نوع دیگر آن به صندوق عقب وصل می شود).

باربند اسکی Ski carrier: جهت نصب اسنوبرد یا چوب اسکی(آلپاین) روی سقف طراحی شده اند.ژ

باربند Cargo carrier: جهت حمل بار به روش سنتی به کار می روند. در این روش باید سطح بار با یک روکش مهار شود.

باربند قایق Canoe & kayak racks: برای جابجائی قایق‌های کانو و کایاک استفاده می شوند.

 برخی از باربند ها خصوصا باربند دوچرخه روی صندوق عقب نیز نصب میشوند.

باربند

خرید یک باربند خوب :

برای خرید باربند خوب برای انواع ماشین سمند ، پراید و ماشین های خارجی باید به چند نکته توجه کرد که به شرح زیر است:

یک } نوع وسیله که میخواهید حمل کنید : اگر باربند را برای وسیله ای مثل دوچرخه یا چوب اسکی می خواهید باید از باربند های تخصصی استفاده کنید ، اگر برای جابه جایی و یا مسافرت و در کل به دنبال ایجاد فضایی اضافه و مازاد هستید از باربند های ریلی استفاده کنید ، اگر نیاز به فضای ضد آب دارید از باربند مسقف و جعبه ای و یا اتاقک دار استفاده کنید.

دو } جنس باربند که سبک و مقاوم باشد. و قابلیت حمل چندین کیلو گرم را داشته باشد.

سه } قابلیت نصب آسان و سریع داشته باشد و در حرکت به اندازه کافی مستحکم باشد.

چهار } حالت آیرودینامیک خوب و استانداردی داشته باشد.

پنج } قفل ایمنی داشته باشد.

برای خرید باطری ماشین میتوانید به سایت ما مراجعه و قیمت باطری ماشین را مشاهده کنید

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

دلایل سوختن واشر سرسیلندر

آب رادیاتور کم باشد.

مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.

خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.

نقص فنی در ترموستات.

نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.

رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

نکته: شایان ذکر است سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه رخ نمی دهد بلکه اول آب رادیاتور داغ می شود و حرارت افزایش پیدا می کند و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز صدمه دیدن واشر آغاز می شود. از این رو توصیه می شود در صورت مطلع شدن از بروز چنین وضعیتی در موتور خودرویتان از پیمودن ادامه مسیر خودداری نمایید و ماشین تان را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل کنید. چراکه در صورت بی توجهی و یا عدم آگاهی از مشکل پیش آمده ممکن است آسیب جدی تری خودرویتان را تهدید کند و هزینه های گزافی را متحمل شوید.

البته در صورتی که تا تعمیرگاه مسیر کوتاهی پیش رویتان باشد می توانید با خودرویتان مسیر را بپیمایید. فقط دقت داشته باشید که قبل از پیمودن ادامه مسیر ابتدا در مخزن روغن موتور را باز نمایید تا آبی که با روغن قاطی شده است در اثر حرارت بخار گردد پس از انجام این کار می توانید دوباره خودرویتان را روشن نمایید تا به تعمیرگاه نزدیک مراجعه نمایید.

هنگام جوش آوردن خودرو چه کنیم؟

جوش آوردن خودرو ، یکی از مشکلاتی است که شاید بسیاری از افراد آن را تجربه کرده باشند به خصوص در گرمای تابستان و ترافیک های شهری، اغلب افراد در این شرایط با ریختن آب روی موتور خودرویشان سعی دارند تا به خنک کردن موتور خودرو سرعت بخشند ولی باید گفت این اقدام کاملا اشتباه است زیرا خنک کردن سریع موتور خودرو موجب انقباض سریع آن می شود و به اصطلاح موتور گیرپاژ می کند. در حقیقت این اقدام موجب چسبیدن قطعات می شود و در نتیجه با حرکت پیستون ها در داخل سیلندر ، خراش هایی روی سیلندر و دیوار آن به وجود می آید و مشکل بعدی اینکه سرد و گرم کردن شدید پیستون می تواند موجب ایجاد ترک و شکاف نیز شود.

در زمان بروز چنین وضعیتی توصیه می کنیم حتما نکات زیر را رعایت نمایید:

در اولین فرصت توقف کرده و ماشین را خاموش کنید.کاپوت رو بالا بزنین  و هر ۳۰ الی ۴۰ ثانیه موتور رو در حد سه چهار ثانیه روشن کنید و مجدد خاموش کنید. این حرکت را تا چند بار تکرار نمایید. در واقع با این حرکت از آسیب هایی نظیر چسبیدن رینگ و پیستون جلوگیری به عمل می آورید.

 البته گفتنی است تا این جای کار واشر سر سیلندر خودرویتان را باید تعویض کنید. چراکه در این دما ، سرسیلندر اولین قطعه ای هست که آسیب می بیند. همانطور که گفته شد واشر سرسیلندر عمل آب بندی بین سیلندر و سر سیلندر را انجام میدهد و از قاطی شدن آب و روغن جلوگیری به عمل می آورد. که در صورت سوختن واشر سرسیلندر ، آب و روغن قاطی میشود.

توجه داشته باشید اگر در این وضعیت خواستین به موتور خودرویتان آب اضافه کنید ، حتمن ماشین را روشن کنید تا حرکت و پمپاژ در واتر پمپ ، آب را به همه جای موتور برساند. که این امر می تواند از ایجاد فشار داخل رادیاتور نیز جلوگیری به عمل آورد.

در هنگام برداشتن درب رادیات احتیاط کنید ، سعی کنید 1 متر فاصله را حفظ نمایید. درب رادیات را کم کم باز کنید تا بخارهای اضافی خارج شوند و سپس آب را طی چند مرحله اضافه کنید ، با این روش موتور خودرویتان خنک می شود. با خنک شدن موتور و عادی شدن دمای آن ، ماشین را خاموش نمایید.

در صورتی که خودرویتان باز هم جوش آورد و متوجه بالا رفتن غیر عادی آمپر آب شدید ، تردید نکنید که ترموستات خودرویتان دچار نقص شده است.

این علائم را نادیده نگیرید :

موتور خودرو صبح ها دیر روشن می شود و پس از روشن شدن، موتور لرزیده و دود سفید از آن خارج می شود.

شیلنگهای متصل به رادیاتور باد کرده و متورم می شوند.

مشاهده روغن داخل مخزن رادیاتور.

کم کردن آب رادیاتور، در صورت سالم بودن سیستم خنک کننده و عدم نشتی آن.

 شنیدن صدای شر شر آب از پشت داشبورد

شما میتوانید با مراجعه به سایت باتری کار از قیمت باطری ماشین با خبر بشوید

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باتری اتمی یا باتری اسیدی ؟ عملکرد کدام برای خودرو بهتر است؟

باتری اتمی یا اسیدی؟ برای اینکه بتوانیم پاسخ بهتری به این سوال بدهیم، ابتدا بد نیست توضیحاتی را درباره باتری‌های اتمی و باتری‌های اسیدی ارائه کنیم. باتری‌ها به لحاظ ساختار با یکدیکر متفاوتند و به دو دسته کلی باتری‌های اسیدی و باتری‌های اتمی تقسیم می شوند‌. برخی مواقع برق دزدی در سیستم برقی خودرو باعث خالی شدن باطری خودرو می شود که ممکن است فکر کنید باتری ماشین خراب است .

باتری اتمی یا باتری اسیدی | باتری اسیدی

این دسته از باتری‌ها جزء باتری‌هایی به شمار می آیند که استفاده از آن ها در ادوار گذشته بیشتر از امروز، مشاهده می شد.

برای تشخیص این که باتری اتومبیل ما اسیدی است یا نه، می ‌توانیم در سطح این باتری، به دنبال شش عدد درب مجزا باشیم؛ در صورت مشاهده این تعداد درب که با گشودن آن‌ها، الکترولیت موجود در باتری مشخص می شود، می‌توانیم اطمینان دهیم که این باتری از نوع باتری‌های اسیدی است.

پیچ‌هایی روی هر یک از این درب‌ها تعبیه شده است که در بازه‌های زمانی مختلف باید آن‌ها را باز کنیم و به بررسی دقیق میزان اسید موجود در باتری بپردازیم که باید در حد واسط نقاط Min و Max قرار بگیرد و در صورتی که سطح اسید موجود در باتری، از نقطه Min کمتر شود، لازم است با افزودن آب مقطر به آن، میزان الکترولیت را به محدوده‌ای مناسب برسانیم.

شکل و شمایل باتری اسیدی در خودرو

باطری های اسیدی دارای اسید و مایع الکترولیت در ساختار خود هستند که باید در میان نقاط مینیمم و ماکزیمم قرار بگیرد تا باتری عملکرد مناسبی داشته باشد.

این باتری‌ها دارای چند صفحه سربی هستند و این صفحات به شکل لایه لایه در داخل محلولی از جنس سولفوریک اسید و آب، در کنار هم قرار گرفته‌اند. باتری‌های مزبور به گونه‌ای هستند که به مرور از سطح کارایی‌شان کاسته می‌شود و ضعف در استارت زدن ماشین نشانه بارزی از این است که عمر مفید باتری اسیدی رو به پایان است‌.

بیشتر بدانید علائم خرابی دلکو در خودروهای کاربراتوری

باتری اتمی یا باتری اسیدی | باتری اتمی

باتری‌های اتمی را ممکن است با نام‌هایی نظیر باتری‌های سیلد یا باتری‌های خشک نیز شناخته باشیم؛ البته اکثریت افراد معتقد هستند که نسبت دادن نام باتری خشک به یک باتری اتمی صحیح نیست.

گرچه این باور درباره باتری‌های اتمی وجود دارد که این باتری‌ها اسید یا الکترولیت ندارند، اما باید بگوییم که این باتری‌ها نیز دارای الکترولیت هستند، اما بر خلاف باتری‌های اسیدی ‌که به سبب ویژگی‌های خاصشان در صورت کم شدن مقدار الکترولیت، نیاز به مراقبت و افزودن آب مقطر دارند، صفحاتی که در داخل باتری‌های اتمی به کار رفته‌اند، نیاز آن‌ها را به استفاده از آب مقطر از بین می‌برند و در نتیجه، این باتری‌های اتمی نیازی به نگهداری و مراقبت کمتری دارند.

شارژ باطری ماشین چگونه انجام می‌شود؟

پس باتری‌های اتمی نیز دارای اسید هستند اما نوع صفحات به کار رفته در این باتری‌ها، اجازه کسر شدن اسید را نمی‌دهد.

باتری های اتمی دارای مایع الکترولیت است

باتری های اتمی نیز دارای مایع الکترولیت هستند، اما صفحات آن ها عملکرد متفاوتی داشته و نیازی به چک کردن میزان مایع الکترولیت نخواهد بود.

باید بدانیم که نوعی از باتری اتمی هم وجود دارد که در ساز و کار آن، اسید مشاهده نمی‌شود، اما این باتری‌ها به سبب کارایی‌شان از قیمت بسیار بالایی برخوردارند و تولید کنندگان داخلی ما، به تولید و تهیه آن نمی‌پردازند و در نتیجه این باتری‌ها به بازار عرضه نمی‌شوند.

جالب است بدانید که مدت زمان عمر و کارایی این باتری‌ها، حتی به مرز ۷ سال هم رسیده است. عدم کاهش عمر مفید باتری اتمی خودرو را می‌توانیم با عدم شارژ کردن آن‌ها به صورت مقطعی و با استفاده از آن ها به صورت فصلی، تضمین کنیم.

باتری اتمی خودرو ممکن است از ترکیب کلسیم- سیلور و یا کلسیم- کلسیم بهره ببرد که ترکیب کلسیم- کلسیم، از مرغوبیت بالاتری برخوردار است و برای سفر کردن به نواحی سرد کاربرد دارد و متقابلا، استفاده از آن در مسافرت‌هایی که به سمت نواحی گرم داریم، توصیه‌نمی شود‌.

تفاوت باتری اتمی و باتری اسیدی

باتری اتمی یا باتری اسیدی را باید برتر بدانیم؟ پاسخ این سوال در ادامه آورده شده است:

جنس صفحه‌های به کار رفته در باتری اتمی ماشین بر خلاف باتری اسیدی طوری است که نیاز به نگهداری ندارد و لازم نیست به آن آب مقطر بیفزاییم. (پس تفاوت در جنس و نوع صفحات این باتری‌ها است.)

باطری ماشین اتمی بر خلاف نوع اسیدی آن، از درب‌های مختلف تشکیل نشده که باعث دسترسی ما به اسید خودرو شود و این قطعه باتری تنها یک درپوش دارد.

باتری‌های اتمی با توجه به کیفیت و کارایی خود، از قیمت بالاتری نسبت به باتری‌های اسیدی برخوردارند و برای خرید آن ها باید مبلغ بیشتری بپزدازیم.

از کار افتادن و غیر فعال شدن باتری‌های اتمی بر خلاف باتری‌های اسیدی به شکل ناگهانی و غیر مترقبه اتفاق می‌افتد. (باتری‌های اسیدی به مرور نشانه‌هایی در مورد از کار افتادگی و ضعف را نمودار می‌کنند.)

تفاوت باتری اتمی و باتری اسیدی

باتری خودرو اتمی به یکباره از کار می افتد، در حالی که باتری اسیدی به مرور از کار افتاده و با بررسی های دوره ای می توان از نزدیک شدن پایان عمر آن مطلع شد.

چون باتری‌های اتمی دارای یک درپوش تشکیل هستند، لذا با مشکلاتی نظیر خارج شدن اسید از داخل باتری و آلوده‌سازی فضا مواجه نیستند؛ بر خلاف باتری‌های اسیدی که دارای شش درب مجزا هستند و امکان ریزش اسید از داخل آن‌ها و در نتیجه کثیف شدن محیط زیاد است‌.

عمر مفید باتری های اتمی و مدت زمانی که می‌توان آن‌ها را مورد استفاده قرار داد، بسیار بیشتر از باتری‌های اسیدی است.

باتری‌های اتمی یا همان باتریهای سیلد را بر خلاف باتری‌های اسیدی، در صورت دشارژ شدن می‌توان با طی کردن روند ساده‌تری شارژ نمود و مجددا از آن‌ها استفاده کرد.

باتری‌های اتمی به سبب ویژگی‌هایشان، توان استارت ماشین را افزایش می‌دهند. در حقیقت میزان قدرتی که اتوموبیل برای استارت زدن از باتری اتمی دریافت می‌کند، نسبت به باتری اسیدی بیشتر است.

باتری‌های اتمی بر خلاف باتری‌های اسیدی، پس از خریداری نیازی به شارژ کردن ندارند.

مقاومت و قدرت باتری‌های اتمی در برابر شارژ شدن بیش از حالت عادی، زیاد است.

باتری‌های اتمی همچنین قادر هستند به کنترل ذخیره شارژ بپردازند و کمتر شارژ خالی کنند. در ارتباط با این موضوع طریقه شارژ باطری ماشین در خانه را مطالعه کنید .

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باطری داغی چیست

باطری داغی، باطری ماشین

یکی از قطعات خودرو که پس از خراب شدن دور انداخته نمیشود، باطری آن است. شرکت های تولیدکننده باطری خودرو  و یو پی اس ، بهترین استفاده را از باطری داغی میبرند و آن را بازیافت میکنند.

با باطری داغی چه کار کنیم؟

باطری داغی را نمیتوان مانند پسماندهای دیگر دفع کرد؛ زیرا که برای محیط زیست و سلامتی انسان مضر است. هیچ وقت باطری داغی را دور نیاندازید، چند راه وجود دارد تا به طور صحیح از این باطری استفاه شود:

بازیافت باطری داغی با بازیافت پسماندهای دیگر کاملا متفاوت است. شرکت هایی وجود دارند که ضایعات را جمع آوری کرده و کارخانه بازیافت باطری داغی تحویل میدهند.

باطری داغی که از کار افتاده را به شرکت های تولید کننده باطری داغی تحویل دهید و در ازای آن برای خرید باطری نو تخفیف بگیرید. این شرکت ها باطری داغی را به کارخانه بازیافت تحویل میدهند.

شما میتوانید باطری داغی خود را به کارخانه بازیافت باطری داغی تحویل دهید. شما بعد از پیدا کردن یک کارخانه بازیافت باطری داغی، باید هزینه و زمان صرف کنید تا به آنجا بروید و باطری داغی خود را تحویل دهید.

بهترین قیمت باطری ماشین

عوامل مهم در تعیین قیمت خرید باطری داغی یو پی اس کدامند؟

عوامل مختلفی در تعیین قیمت خرید باطری داغی اهمیت دارند که به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

قیمت جهانی سرب

باطری داغی دارای مقدار زیادی فلزات سنگین مانند سرب و است. قیمت جهانی سرب تأثیر زیادی در قیمت خرید باطری داغی دارد.

هزینه باربری

حمل و نقل باطری داغی تا کارخانه بازیافت آن هزینه دارد.

هزینه بازیافت

چگونگی و نحوه بازیافت باطری داغی و تجهیزات مورد استفاده در آن دارای هزینه های متفاوتی دارد.

خرید باطری داغی به چه صورت انجام میشود؟

بیشتر شرکت های تولیدکننده باطری یو پی اس یا خودرو ، باطری داغی را میخرند و پس از بازیافت از آنها استفاده میکنند. خرید باطری داغی به دو صورت انجام میشود:

برحسب آمپری که باطری داغی دارد، خرید انجام میشود.

میزان وزنی که باطری داغی دارد که برحسب کیلوگرم خرید انجام میشود.

حرف آخر

اهمیت موضوع خرید باطری داغی آنقدر زیاد است که باید دقت فراوانی به آن داشت. در صورتی که باطری داغی در طبیعت رها شود، خسارات جبران ناپذیری برای محیط زیست و موجودات زنده به دنبال دارد.

 

  • زهره حبیبی