خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

باطری داغی چیست

باطری داغی، باطری ماشین

یکی از قطعات خودرو که پس از خراب شدن دور انداخته نمیشود، باطری آن است. شرکت های تولیدکننده باطری خودرو  و یو پی اس ، بهترین استفاده را از باطری داغی میبرند و آن را بازیافت میکنند.

با باطری داغی چه کار کنیم؟

باطری داغی را نمیتوان مانند پسماندهای دیگر دفع کرد؛ زیرا که برای محیط زیست و سلامتی انسان مضر است. هیچ وقت باطری داغی را دور نیاندازید، چند راه وجود دارد تا به طور صحیح از این باطری استفاه شود:

بازیافت باطری داغی با بازیافت پسماندهای دیگر کاملا متفاوت است. شرکت هایی وجود دارند که ضایعات را جمع آوری کرده و کارخانه بازیافت باطری داغی تحویل میدهند.

باطری داغی که از کار افتاده را به شرکت های تولید کننده باطری داغی تحویل دهید و در ازای آن برای خرید باطری نو تخفیف بگیرید. این شرکت ها باطری داغی را به کارخانه بازیافت تحویل میدهند.

شما میتوانید باطری داغی خود را به کارخانه بازیافت باطری داغی تحویل دهید. شما بعد از پیدا کردن یک کارخانه بازیافت باطری داغی، باید هزینه و زمان صرف کنید تا به آنجا بروید و باطری داغی خود را تحویل دهید.

بهترین قیمت باطری ماشین

عوامل مهم در تعیین قیمت خرید باطری داغی یو پی اس کدامند؟

عوامل مختلفی در تعیین قیمت خرید باطری داغی اهمیت دارند که به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

قیمت جهانی سرب

باطری داغی دارای مقدار زیادی فلزات سنگین مانند سرب و است. قیمت جهانی سرب تأثیر زیادی در قیمت خرید باطری داغی دارد.

هزینه باربری

حمل و نقل باطری داغی تا کارخانه بازیافت آن هزینه دارد.

هزینه بازیافت

چگونگی و نحوه بازیافت باطری داغی و تجهیزات مورد استفاده در آن دارای هزینه های متفاوتی دارد.

خرید باطری داغی به چه صورت انجام میشود؟

بیشتر شرکت های تولیدکننده باطری یو پی اس یا خودرو ، باطری داغی را میخرند و پس از بازیافت از آنها استفاده میکنند. خرید باطری داغی به دو صورت انجام میشود:

برحسب آمپری که باطری داغی دارد، خرید انجام میشود.

میزان وزنی که باطری داغی دارد که برحسب کیلوگرم خرید انجام میشود.

حرف آخر

اهمیت موضوع خرید باطری داغی آنقدر زیاد است که باید دقت فراوانی به آن داشت. در صورتی که باطری داغی در طبیعت رها شود، خسارات جبران ناپذیری برای محیط زیست و موجودات زنده به دنبال دارد.

 

  • ۹۹/۰۳/۱۲
  • زهره حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی