خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مهمترین دلایل خالی شدن باطری ماشین

خرابی اتصالات یا خوردگی آنها، وجود اشکال در سیستم شارژ باتری و اتصالی در سیم‌کشی از دلایل عمده وجود مشکل در باتری خودرو است. دلایل خالی شدن باتری اتومبیل بسیار زیاد است در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

روشن ماندن چراغ‌های خودرو: اگر در طول شب چراغ‌های اصلی خودرو یا چراغ سقف خودرو روشن مانده باشد باتری خالی می‌شود. البته بیشتر خودروها به سیستمی مجهز هستند که پس از خاموش شدن اتومبیل به طور خودکار چراغ‌ها را خاموش می‌کنند اما اگر در این سیستم اشکالی ایجاد شود چراغ‌ها روشن مانده و باعث خالی شدن باتری خودرو می‌شود.

خرابی و خوردگی اتصالات باتری: انتقال برق از باتری به استارت، دینام و جعبه فیوز بر عهده کابل‌های باتری خودرو است. خوردگی و خرابی در اتصالات باتری باعث تضعیف اتصال برق شده و انتقال جریان کافی به قطعات خودرو را مختل می‌کند. در بسیاری موارد کابل‌های باتری قابل تعمیر نیست اما ممکن است مکانیک متبحر بتواند بخش‌هایی را که دچار خوردگی شده از باتری جدا کند و نیاز به تعویض کلی باتری نباشد.

سولفاته شدن سر باتری: گاز هیدروژن آزادشده از باتری با گردوغبار موجود در هوای اطراف باتری واکنش شیمیایی می‌دهد و رسوباتی در اطراف سر باتری تشکیل می‌شود که به آن سولفاته شدن می‌گویند. سولفاته شدن باتری باعث اختلال در عملکرد سیستم برق خودرو می‌شود و در نتیجه شارژ باتری به خوبی انجام نمی‌شود. در این حالت فشار زیادی به کابل‌ها وارد می‌شود و دچار خوردگی و سوختگی می‌شوند.

در صورت سولفاته شدن باتری و جرم بستن در قسمت سر باتری با دو روش می‌توانید آن را تمیز کنید. در روش اول کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و به کمک آن و یک برس سخت و سیمی سر باتری را بشویید تا رسوبات از بین برود. روش دوم استفاده از آب جوش است. در بسیاری از موارد رسوبات به کمک آب جوش و یک برس سخت به خوبی پاک می‌شوند. در حین پاک کردن سر باتری دقت داشته باشید آب به درون باتری نفوذ نکند. پس از پاک کردن سر باتری آنها را خشک و گریس‌کاری کنید.

ضعیف شدن باتری: اگر از باتری به خوبی نگهداری نشده باشد یا مدت زمان زیادی از عمر آن گذشته باشد شارژ خود را به سختی نگه می‌دارد. بنابراین باتری ضعیف در هنگام خاموش بودن خودرو به راحتی در اثر یک مشکل کوچک در سیستم برق خالی می‌شود.

ایراد در سیستم شارژ باتری: ممکن است باتری خودرو در حال روشن بودن موتور خالی شود. در این صورت سیستم دینام و شارژ باتری دچار مشکل شده است. اگر به این مشکل برخورد کردید ابتدا تسمه دینام را بررسی کنید تا از کار کردن دینام مطمئن شوید. اگر تسمه سالم بود باید دینام خودرو را بررسی کرد.

دمای هوا: هوای بسیار سرد یا بسیار گرم عملکرد باتری خودرو را دچار مشکل می‌کند. در زمستان به دلیل کاهش ظرفیت باتری، برق اضافی مصرفی توسط لوازم برقی خودرو و برقی که موتور استارت از باتری می‌گیرد، باتری خودرو دچار مشکل می‌شود. همچنین رانندگی کردن در زمستان به دلیل استفاده بیشتر از چراغ‌های جلو، برف‌پاک‌کن و فن بخاری فشار زیادی را به باتری خودرو وارد می‌کند.

هوای بسیار گرم نیز باعث کاهش عمر مفید باتری خودرو می‌شود. مایع الکترولیت باتری در معرض دمای بالا تبخیر می‌شود و اگر مایع باتری پر نشود باتری دچار آسیب می‌شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باتری ماشین شورلت

باتری شورلت کامارا

باتری 70 آمپر برند اوربیتال وان سیلور مناسب خودرو شورلت کامارا است.

باتری فابریک این خودرو باتری 12 ولت، 70 آمپر از نوع باتری های سیلد اتمی و پایه بلند است. در حال حاضر باتری اوربیتال وان سیلور در بازار کنونی، موجود است که کیفیت و کارایی مناسبی برای این نوع خودرو دارد.

توجه داشته باشید که باتری کوتاه و معمولی هم می توان بر روی آن نصب کرد و هیچ مشکلی از نظر ابعاد باتری به وجود نمی آید.

 چه باتری مناسب این خودرو می باشد؟

باتری 70 مناسب این خودرو است؛ توجه داشته باشید باید آمپر مناسب را با توجه به مصرف کننده های برقی ماشین درست انتخاب کنید تا عمر باتری کمتر از حد استاندارد نشود.

طول عمر باتری شورلت کامارا چقدر است؟

طول عمر باطری ماشین، به نسبت نوع نگهداری و عملکرد متفاوت است؛ اما در حالت عادی طول عمر آن حدوداً بین 2 تا 3 سال است.

ابعاد باتری شورلت کامارا چقدر است؟

260 * 175 * 237 میلی متر

علائم خراب شدن باتری کدام است؟

بعد از اینکه ماشین چند ساعت خوابیده بود، ماشین استارت نزند.

ماشین زمان استارت زدن صدای تق تق بدهد.

برق از پشت آمپر قطع شود.

باتری اتمی مناسب تر است یا اسیدی؟

باتریهای اتمی به دلیل طول عمر بالاتر، عدم نوسان برق، ایجاد آلودگی کمتر و نیاز نداشتن به نگهداری، قطعا گزینه مناسب تری نسبت به نوع اسیدی آن است.

نکته: هر نشانه ای از خرابی باتری، به معنی خراب بودن خود باتری نیست؛ بنابراین قبل از اقدام به تعویض باتری، حتماً از متخصص برق برای تست باتری کمک بگیرید.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

تست برق دزدی ماشین تیوولی

یکی از بهترین راه کارها بعد از تعویض باطری ماشین برای افزایش طول عمر باتری تست برق دزدی آن می باشد و اینکه آیا ماشین در حالت خاموش هم دارای مصرف برق می باشد یا خیر؟؟؟؟

روشن ماندن چراغ سقفی ماشین- باز ماندن یکی از درب های ماشین- باز ماندن درب صندوق عقب و موارد شبیه آن موجب استفاده از برق ذخیره شده باتری در خودرو می گردد که حتی ممکن است کمتر از 3 الی 4 ساعت باعث دشارژ شدن باتری گردد.

تست دینام و باتری در ماشین تیوولی

تست باتری در ماشین تیوولی به این صورت می باشد که وقتی باتری نو جایگزین باتری فرسوده نصب می گردد ماشین بدون هیچ تعللی روشن شده و استارت می خورد.

علاوه بر این امکان تست باتری با دستگاه تستر باتری ماشین نیز امکان پذیر می باشد.

در صورت تست دینام، دینام خودرو باید بین 13 تا 15 درجه را نشان دهد و در غیر این صورت یا داشتن نوسان، شارژدینام دارای نوسان بوده و نیاز به تعمیر دارد.

علت استارت نزدن ماشین تیوولی

این موارد از عوامل شایع در استارت نخوردن ماشین تیوولی می باشد:

1- در خودرو تیوولی بیشتر مواقع در صورتی که برق پشت آمپر نمی آید یا ماشین به صورت خیلی ضعیف استارت می خورد زمان تعویض باتری فرا رسیده است

2-درصورتی که مدت زمان زیادی از نصب باتری روی خودروی شما می گذرد یا تاریخ تولید باتری نصب شده روی خودرو شما گذشته است 95 درصد احتمال خرابی باتری ماشین تیوولی می باشد

3- خرابی اتومات استارت ماشین تیوولی

4- پریدن یکی از فیوز داخلی خودرو تیوولی

5- خرابی استارت خودرو تیوولی

انواع باتری ایرانی و کره ای مناسب جهت نصب بر روی خودرو تیوولی

باتری فابریک ماشین تیوولی که توسط شرکت سازنده طراحی و نصب گردیده است باتری 12 ولت و 50 آمپر بوده، در ماشین تیوولی 55 آمپر نیز براحتی قابل نصب می باشد

بهترین برند پیشنهادی به دارندگان خودرو تیوولی محصولات شرکت دلکور کره جنوبی می باشد که دارای حدودأ 20 برند مختلف بوده که همگی این برندها دارای طول عمر و متریال ساخت یکسان می باشد و تمامی این محصولات دارای گارانتی معتبر و شرکتی می باشند....

در بین محصولات ایرانی نیز محصولات شرکت سپاهان باتری و شرکت صبا باتری دارای قدمت و کیفیت بالاتر نسبت به دیگر محصولات داخلی بوده و دارای گارانتی معتبر و شرکتی می باشند.

برای خرید باطری ماشین محصول شرکت سپاهان میتوانید به سایت ما مراجعه کنید.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باطری ماشین لنسر

باتری ماشین میتسوبیشی لنسر چند آمپر است؟

باطری فابریک میتسوبیشی میراژ ۶۸ آمپر هست ولی به علت تفاوت کوچک در اندازه باتری های ۷۰ ، ۶۰ امپر و توانایی دینام ماشین لنسر می توانید از این باتری ها نیز استفاده کنید اما باتری پیشنهادی ما ۷۰ آمپر است.

تفاوت باتری میتسوبیشی لنسر با دیگر ماشین ها

به باتری ماشین های مانند لنسر باتری پایه بلند می گویند

به علت اینکه قطب های این باتری روی سطح باتری قرار گرفته است.

محل قرار گیری باطری میتسوبیشی لنسر

باتری ماشین میتسوبیشی لنسر در نیمه سمت راننده زیر لوله های هوا قرار دارد که قطب مثبت ان قابل مشاهده است .در صورت نیاز برای دسترسی به باطری می بایست ابتدا کانال های انتقال هوا را باز نموده سپس بست باتری را باز کنید ، که این کار به صورت دقیق توسط کارشناسان ما صورت می گیرد.

تخمین طول عمر باطری ماشین لنسر

طول عمر باتری هر ماشین وابسته به چند شرط اصلی هست اولین و مهم ترین شرط تعداد دفعات استارت زدن ماشین در روز می باشد،اکثر مردم در روز به طور متوسط ۲ یا ۳ بار از استارت ماشین استفاده می کنند که در این شرایط باتری ماشین ۳ سال دوام دارد ، برخی در هفته فقط ۳ روز از ماشین استفاده نموده که در این شرایط باتری حداقل ۵ سال عمر می کند اما افرادی مانند تاکسی داران در روز به دفعات ماشین را روشن می کنند در این حالت باتری با هر کیفیتی بیشتر از ۱ سال یا ۱٫۵ سال دوام نمی اورد.

عوامل غیر طبیعی تاثیرگزار بر طول عمر باطری لنسر

یکی دیگر از عوامل تاثیرگزار بر طول عمر باطری لنسر میزان لرزش باتری می باشد به طوری که اگر باتری سر جای خود بلغزد یا مسیر تردد ناهمواری داشته باشد باعث ریزش صفحات داخل باتری شده و به مرور زمان عمر آن را کاهش می دهد ، عامل موثر بعدی گرمای هوا است که باعث تبخیر مایع داخل باتری شده و باتری را از کار می اندازد لازم به ذکر است که باتری های اتمی یا خشک نیز اسید دارند اما بدلیل اضافه کردن کلسیم به اسید آن دیر تر تبخیر می شود و نیازی به اب باتری ندارد.

  • زهره حبیبی