خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها

۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قلب خودرو کجاست

قلب خودرو کجاست؟؟

موتور یکی از اجزای بسیار مهم خودرو به حساب می‌آید که بی‌توجهی نسبت به آن عواقب ناخوشایندی را برای مالک خودرو به همراه دارد. اهمیت موتور خودرو به حدی است که آن را «قلب خودرو» می‌نامند و ضرورت توجه به نکات بسیاری در این خصوص به‌منظور افزایش طول عمر خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار است. بازدید دوره‌ای و نگهداری از خودرو ضمن آنکه دردسر‌های شما برای مراجعه به تعمیرگاه را کمتر می‌کند، موجب کاهش هزینه‌های شما خواهد شد؛ بنابراین کارشناسان تاکید دارند که به‌منظور افزایش عمر خودرویتان حتما بازدید دوره‌ای از خودرو داشته باشید و از همه مهم‌تر نسبت به قلب خودروی خود حساس باشید.

نگهداری از قلب خودرو

موتور یکی از اجزای بسیار مهم خودرو به حساب می‌آید که بی‌توجهی نسبت به آن عواقب ناخوشایندی را برای مالک خودرو به همراه دارد. اهمیت موتور خودرو به حدی است که آن را «قلب خودرو» می‌نامند و ضرورت توجه به نکات بسیاری در این خصوص به‌منظور افزایش طول عمر خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار است.

قیمت باطری ماشین ؟؟؟

بازدید دوره‌ای و نگهداری از خودرو ضمن آنکه دردسر‌های شما برای مراجعه به تعمیرگاه را کمتر می‌کند، موجب کاهش هزینه‌های شما خواهد شد؛ بنابراین کارشناسان تاکید دارند که به‌منظور افزایش عمر خودرویتان حتما بازدید دوره‌ای از خودرو داشته باشید و از همه مهم‌تر نسبت به قلب خودروی خود حساس باشید. این موضوع از آن رو اهمیت دارد که موتور خودرو نیروی لازم برای حرکت را تامین می‌کند و با عوامل مخرب زیادی مثل آب و آتش و حرارت دست و پنجه نرم می‌کند و بر همین اساس خودرو نیاز به توجه و رسیدگی بسیاری دارد.کارشناسان فنی خودرو یکی از مهم‌ترین عوامل سالم ماندن موتور خودرو را تعویض و سرویس به موقع روغن عنوان می‌کنند. به اعتقاد آنها، سرویس دوره‌ای بازدید و تعویض روغن موتور از مهم‌ترین اولویت‌های نگهداری خودرو است. مقدار روغن به‌طور مداوم بازدید شود و در صورتی که سطح روغن پایین‌تر از میزان مشخص بود، حتما مقداری روغن به آن اضافه کنید تا سطحش بین دو علامت روی گج قرار گیرد، البته توجه داشته باشید که زیاد بودن روغن نیز به موتور آسیب می‌رساند.

داوود اسماعیلی، کارشناس خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره می‌گوید: اهمیت روغن موتور در سالم ماندن خودرو از آن رو است که در واقع روغن موتور با ایجاد لغزندگی بین اجزای موتور از ساییده شدن آنها جلوگیری می‌کند.به گفته اسماعیلی این تنها خاصیت روغن موتور نیست؛ بلکه روغن موتور به دلیل داشتن موادی خاص در خود به‌‌عنوان یک عامل خنک‌کننده و پخش‌کننده حرارت نیز عمل می‌کند. برای مثال حرارت نقاطی مانند کف پیستون‌ها که بر اثر احتراق بسیار داغ می‌شوند، به‌واسطه پاشیده شدن روغن از زیر و ناحیه شاتون به این قطعه خنک می‌شود، اما هر کدام از این خاصیت‌ها در صورتی وجود خواهد داشت که روغن موتور مرغوب در موتور خودروی شما وجود داشته باشد، زیرا کم بودن روغن موتور می‌تواند باعث ایجاد اصطکاک بیشتر و خرابی موتور شود.

اما روغنی که بیش از حد در داخل موتور کار کند، به دلیل حرکت در موتور و گرمایی که تحمل می‌کند، بخش زیادی از مواد اصلی خود را از دست می‌دهد و از دست رفتن این مواد باعث می‌شود اصطکاک بین قطعات موتور افزایش پیدا کند و در نتیجه موتور بیشتر گرم شود. این گرم شدن بیش از حد باعث می‌شود یک سری از قطعات اصلی موتور مانند بلبرینگ‌ها، کاسه نمدها، پیستون، یاتاقان و برخی قطعات دیگر آسیب جدی ببینند؛ بهتر است با در نظر گرفتن مورد مصرف و شرایط استفاده، روغن خودرو را به موقع تعویض کنیم. اسماعیلی تاکید دارد، هرگز برای تمیز کردن موتور از آب استفاده نکنیم؛ زیرا آبی که روی موتور خودرو ریخته می‌شود مستقیما وارد سوکت‌ها و سیم‌کشی شده و مدارات الکترونیکی خودرو را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. برای خودروهایی با کارکرد کیلومتر بالا (بالای ٦٠ هزار) سرویس و شست‌وشوی دریچه گاز و انژکتور می‌تواند کمک موثری در پایین آوردن مصرف سوخت و بهینه سازی مدار سوخت‌رسانی باشد.شمع یکی دیگر از بخش‌های موتور است که بسیار حائز اهمیت است.

برای خرید باطری ماشین خود می توانید به سایت باتری کار مراجعه کنید

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

شارژ باطری ماشین

چگونه باطری ماشین را شارژ کنیم؟

اولین کار برای شارژ باتری ماشین ، جدا کردن باتری از ماشین است . با جدا کردن دو سیم ماشین از ترمینالهای باتری عملیات خارج کردن باتری ماشین از ماشین شروع میشود.

ولی این تمام کار نیست با جدا کردن سیمهای برق از ترمینالهای باتری تمام دستگاههای برقی خودرو خاموش میشود این بدان معنی است که حتی یک چراغ هم نباید روی داشبورد روشن بماند .

کلید سوِییچ باید خاموش شود و سیستم صوتی خودرو باید خاموش شود و دیگر سیستمهای برقی خودرو که برقشان را فقط از باتری ماشین تامین میکردند باید خاموش شوند.

قطع اتصالات باتری ماشین ، جدا کردن کابل برق ماشین از ترمینال باتری ماشین ،

اتصال باتری به دستگاه شارژ

به یاد داشته باشید قبل از اینکه فرآیند شارژ باتری خودرو را آغاز کنید، همیشه سطح الکترولیت را بررسی کنید. یک محفظه کوچک مخصوص این کار روی باتری ماشین وجود دارد که به شما کمک می کند تا از سطح مقدار الکترولیت مطلع شوید. در صورت لزوم، الکترولیت بیشتری به داخل باطری ماشین بریزید.سپس ترمینالهای باتری را تمیز کنید. سیم مثبت (+) دستگاه شارژ را به ترمینال مثبت باتری وصل کنید و سیم منفی را به ترمینال منفی باتاری وصل کنید. به طور معمول، گیره سیم مثبت قرمز است و اندازه ترمینال باتری مثبت بزرگتر از ترمینال منفی است.

دستگاه شارژ را به پریز برق وصل کنید و آن را روشن کنید. سنسوری روی شارژر آمپر را به شما نشان می دهد که نشانه دهنده ی شارژ شدن باتری است. اگر دستگاه شارژر امکان تنظیم اتوماتیک شدت جریان را نداشته باشد، باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید. حداکثر مقدار شدت جریانی که میتوان تنظیم کرد به میزان 10٪ از ظرفیت باتری است. بهترین مقدار شدت جریان 5درصد از آمپر باتری ماشین است. به طور مثال یک باتری ماشین 60 آمپری را بهتر است با 3 آمپر ،شارژ کنید.

اگر شما شارژ را تا 6 آمپر افزایش دهید، ممکن است باتری خودروتان آسیب ببیند . به یاد داشته باشید که هرچه شدت جریان شارژر را پایین تر تنظیم کنید ، زمان بیشتری برای شارژ شدن باطری اتومبیل نیاز دارید. با این حال، عمر مفید باتری خودرو با شارژ کردن با شدت جریان کم طولانی تر خواهد شد.

اتصال باتری ماشین به شارژر باطری ماشین ، اتصال باطری ماشین به شارژر باتری ماشین ، شارژ کردن باتری ماشین با شارژر باطری ماشین

چگونه بفهمیم که باتری ماشین کاملا شارژ شده است؟

بر روی دستگاه شارژر یک نمایشگر درجه آمپر وجود دارد که به شما نشان میدهد شدت جریان چقدر است. در صورتی که شدت جریان در صفحه نمایشگر عددی کمتر از عدد تنظیم شده نشان دهد این بدان معنی است که شارژ باتری کامل است . زمانی که دستگاه شارژر نتواند به باتری برق برساند آمپر دستگاه شارژ کم میشود و نشان میدهد باتری پر است . شارژ زیاد باتری خطراتی هم مانند خراب شدن باتری دارد.

استفاده از ولت متر برای دیدن مقدار ولتاژ باتری ماشین ، ولتاژ مناسب باتری ماشین ، عکس استفاده از ولت متر در باتری ماشین .

چقدر طول می کشد تا باتری خودرو به طور کامل شارژ شود؟

هنگامی که الکترولیت باتری شروع به جوشیدن می کند، باتری خودرو کاملا شارژ شده است. معمولا 8تا10 ساعت به عنوان زمان متوسط برای شارژ باتری خودرو درنظر گرفته می شود. با این حال، زمان ذکر شده نسبی است. در واقع، زمان لازم برای شارژ باطری اتومبیل ممکن است متفاوت باشد و بستگی به میزان شارژ باتری اتومبیل دارد.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باتری های لیتیوم یون و حالت جامد چه تفاوت هایی با هم دارند

تفاوت کلیدی بین باتری‌های لیتیوم یون که در حال حاضر به طور گسترده‌ای استفاده می‌شوند با باتری‌های حالت جامد؛ این است که اولی با استفاده از یک محلول مایع الکترولیتی به جاری کردن جریان الکتریکی می‌پردازد، در حالی که باتری‌های حالت جامد برای این کار از یک الکترولیت جامد استفاده می کنند. الکترولیت باتری، یک ترکیب شیمیائی رسانا است که اجازه می‌دهد تا جریان الکتریکی بین آند و کاتد برقرار شود. باتری حالت جامد هم به همان شیوه‌ی باتری‌های لیتیوم یون فعلی کار می‌کند، اما این تغییر در مواد تشکیل‌دهنده‌ی باتری است که موجب تغییر برخی از ویژگی‌های باتری، از جمله حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی، زمان شارژ، اندازه و ایمنی آن می‌شود.

کاهش اندازه باتری

مزیت مهما سوییچ کردن از یک الکترولیت مایع به نمونه‌ی جامد؛ این است که با این کار، چگالی انرژی باتری افزایش می‌یابد. دلیل این تفاوت این است که در باتری‌های حالت جامد، به جای نیاز به فضای بزرگ بین سلول‌های مایع، تنها به موانعی بسیار نازک برای جلوگیری از اتصال کوتاه نیاز است. جداکننده‌های کنونی مایع باتری، دارای ضخامتی در حدود ۲۰ الی ۳۰ میکرون هستند ولی در تکنولوژی حالت جامد می‌توان ضخامت جداکننده‌ها را به ۳ الی ۴ میکرون کاهش داد؛ بنابراین تنها با تعویض مواد، می‌توان تقریبا ۷ برابر در فضا صرفه‌جویی کرد.

با این حال، این جداکننده‌ها تنها اجزای داخلی باتری نیستند و سایر قسمت‌‌ها را نمی‌توان به همین نسبت کوچک کرد که همین امر موجب قرار گرفتن محدودیت‌هایی بر سر راه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های باتری‌های حالت جامد یعنی صرفه جویی در فضا می‌شود. با این حال، با تعویض آند با جایگزینی کوچک‌تر، باتر‌ی‌های حالت جامد می‌توانند نسبت به نمونه‌های لیتیوم یون تا ۲ برابر انرژی بیشتری را در حجم یکسان ذخیره کنند.

قیمت باطری ماشین

عمر طولانی‌تر در باتری

الکترولیت‌ حالت جامد معمولا واکنش‌پذیری کمتری نسبت نمونه‌های مایع یا ژل متداول کنونی دارد؛ بدین ترتیب انتظار می‌رود که باتری‌های حالت جامد مدت بسیار بیشتری دوام آوردند و بر خلاف باتری‌های کنونی تنها پس از ۲ یا ۳ سال نیازمند تعویض نشوند. این همچنین بدان معنا است که باتری‌ها‌ی حالت جامد حتی اگر آسیب ببینند یا دارای نقصی در فرایند تولیدشان باشند، منفجر نمی‌شوند و آتش نمی‌گیرند و این یعنی امنیت این محصولات برای مصرف‌کنندگان بیشتر است.

در اغلب گوشی‌های هوشمند فعلی، باتری‌ها قابل تعویض هستند و اغلب افرادی که به دنبال استفاده از گوشی هوشمند خود برای چند سال پیاپی هستند؛ می‌توانند پس از خراب شدن باتری گوشی خود، آن را با نمونه‌ای جدید تعویض کنند. باتری گوشی‌های هوشمند اغلب پس از مدتی (فرضا یک سال) شارژ خود را به خوبی روزهای اول نگه نمی‌دارد و این امر می‌تواند موجب ناپایداری سخت‌افزار و ریست شدن گوشی یا حتی پس از چند سال استفاده موجب توقف کارکرد دستگاه شود. با استفاده از باتری‌های حالت جامد، گوشی‌های هوشمند و بسیاری ابزارهای دیگر می‌توانند بدون نیاز به یک باتری جایگزین، مدت‌زمان بسیار بیشتری عمر کنند.

انتخاب یک الکترولیت جامد به جای مایع، ساده‌ترین بخش موضوع است؛ چراکه تعداد بسیار زیادی ترکیبات شیمیایی جامد وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در باتری‌های آینده استفاده کرد.

برای خرید باطری ماشین میتوان به سایت باتری کار مراجعه کرد.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

ماشین کوییک

مشخصات فنی خودرو کوییک

نوع کلاس خودرو: هاچ بک

باتری مناسب : ۵۵ آمپر و ۶۰ آمپر

خودرو کوییک در سه تیپ پایه ، فول و پلاس عرضه شده است .

وزن خالص خودرو در تیپ پایه  1065 کیلو گرم میباشد .

وزن خالص خودرو کوییک در تیپ فول و پلاس 1105 کیلوگرم میباشد .

نوع گیربکس در تیپ پایه دستی .

نوع گیربکس در تیپ فول و پلاس اتوماتیک CVT  میباشد.

در تیپ پایه خودرو کوییک ، تعداد سیلندر، 4سیلندر و نوع سیلندر دریچه گاز مکانیکی میباشد .

در تیپ فول و پلاس خودرو کوییک تعداد سیلندر همانند تیپ پایه ، 4سیندر ولی نوع سیلندر M۱۵ دریچه گاز برقی میباشد .

کوییک خودرویی سواری محصول سایپا است. این خودرو که حاصل چندین سال تجربه و تبحر است به‌طور کامل توسط مهندسین ایرانی طراحی گردیده و محصول جدید گروه خودروسازی سایپا می‌باشد. این محصول در کنار داشتن امکانات و تجهیزات رفاهی مدرن با استانداردهای جهانی تولید می‌گردد. اضافه شدن امکاناتی همچون سیستم استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، کروز کنترل، بلوتوث، صندلی برقی چند حالته برای راننده، گیربکس اتوماتیک و آپشن‌های متعدد دیگر باعث شده‌است که بازار خودرو از هم‌اکنون برای ورود خودرو کوییک و ارائه به مشتریان لحظه شماری نماید.

هشدار سرقت با بوق خودرو و باز شدن درب‌ها در هنگام تصادف، از ویژگی‌های کوییک هستند.

کوییک در نمای جلو تفاوت چندان بزرگی با ساینا سدان ندارد و تغییرات سپر جلو در جهت اسپرت نشان دادن چهره خودرو اعمال شده‌اند، اضافه شدن دو روف لاین (باربند پایه کوتاه) و بچه گلگیرهای پلاستیکی در جهت هم سوسازی کوییک با مُد رایج در جهان خودرو برای ساخت هاچ بک‌های کراس انجام شده و در نمای عقب نیز شاهد استفاده از یک سپر اسپرت و چراغ‌هایی هستیم که نسبت به تیبا هاچ بک بسیار ظریف و حساب شده طراحی شده‌اند.

این خودرو با ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایر خودروهای ساخت داخل و قیمتی رقابتی معرفی شد. این خودرو برای بازار تشنهٔ کراس‌اوور و رقابت با رنو کوئید و اچ ۳۰ کراس عرضه خواهد شد. سایپا از خودروی جدید خود با نام کوئیک رونمایی کرد. این خودرو پیش از این با نام سایپا ۲۱۲ شناسایی می‌شد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرزند جدید سایپا، قطعاً طراحی ظاهری آن خواهد بود که برخلاف سایر محصولات این شرکت بخصوص خودروی سدان و هاچ بک تیبا، از یک طراحی بهتر و جوان پسند سود می‌برد، ولی خب فرم کلی خودرو بخصوص طراحی پنجره‌های کناری سایپا کوییک شباهتی بی‌حد و مرز به خودروی سایپا تیبا ۲ دارد که بدون شک ذهن مخاطب را به این سمت سوق می‌دهد که خودروی سایپا کوییک نسخه‌ای فیس لیفت از تیبا ۲ یا مثلاً نسخه‌ای تکامل یافته از سری تیبا باشد. اما با توجه به مشخصات فنی سایپا کوییک می‌توان یک طول کلی ۴۰۰۵ میلی‌متری، عرض ۱۶۷۸ میلی‌متری، ارتفاع ۱۴۹۲ میلی‌متری و در نهایت فاصله بین دو محور ۲۴۱۵ میلی‌متری را شاهد بود، ولی در مقابل خودروی سایپا تیبا ۲ از طول کلی ۳۹۲۵ میلی‌متری، عرض ۱۶۴۱ میلی‌متری و ارتفاع ۱۴۸۴ میلی‌متری سود می‌برد که نشان از متفاوت بودن این خودرو از نظر ابعاد با تیبا ۲ دارد.

قیمت باطری ماشین کوییک را میتوان در سایت باتری کار مشاهده کرد.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

چه موقع و چگونه باید کابل های باطری ماشین را تعویض کرد.

کابل های باتری خودرو مسئول انتقال برق از باتری به دیگر اجزای ماشین ( مانند استارت، دینام و  جعبه فیوز ) هستند. در واقع بدون کابل های باتری، هیچگونه برقی در هیچ جای خودرو نخواهد بود. کابل باتری از یک سر به باتری و از سر دیگر به قطعات برقی وصل می باشد. توجه داشته باشید که خوردگی کابل ها باعث می شود تا اتصال برق ضعیف گردد که همین مسئله امکان انقال جریان کافی به قطعات برقی را سلب می نماید.

علائم تعویض باطری ماشین

  1. استارت نخوردن خودرو
  2. شنیدن صدای غیژ، هنگام استارت خوردن
  3. کار نکردن برخی از قطعات برقی مانند چراغها، رادیو و برق

آموزش تعویض کابل باطری ماشین

اگر چه به نظر ساده است، اما کابل های باتری یکی از مهم ترین اجزای سیستم الکتریکی خوردو هستند. آنها به عنوان یک اتصال بین منبع اصلی خودرو، باتری، و راه اندازی، شارژ، و سیستم های الکتریکی عمل می کنند.به دلیل ماهیت عملیاتی باتری های خودرو، کابل های باتری اغلب مستعد خوردگی در داخل و هم در ترمینال هستند.

چون کابل ها معمولاً نسبتا ارزان هستند، همیشه توصیه می شود زمانی که بیش از حد استفاده و فرسوده شده اند، جایگزین شوند.در این مرحله از طریق راهنمای گام به گام این بخش از مقالات باتری کار، ما به چگونگی بازرسی، برداشتن، و نصب کابل های باتری، با استفاده از چیزی بیش از چند ابزار دست پایه می پردازیم.

آموزش مرحله به مرحله تعویض کابل های باطری ماشین

مرحله 1: بررسی اجزای باتری.

کابل های باتری که می خواهید تعویض کنید را بررسی کنید. هر دو کابل های مثبت و منفی را در تمام طول مسیر از ترمینال های باتری به جایی که به وسیله نقلیه متصل می شوند، دنبال کنید. کابل ها را شناسایی کنید تا تعویضتان صحیح باشد، یا اگر کابل ها عمومی هستند، کابل های جدید دارای طول کافی برای تعویض کلیدهای قدیمی باشند.

مرحله 2: برداشتن پایانه باتری منفی.

هنگام جدا کردن باتری خودرو، استانداردش این است که ابتدا پایانه منفی را حذف کنید. این کار اتصال زمین را از سیستم الکتریکی وسیله نقلیه حذف می کند و امکان هر گونه شوک الکتریکی تصادفی را از بین می برد.

پایانه منفی باتری معمولاً توسط کابل باتری سیاه یا با علامت منفی مشخص شده روی پایانه شناخته می شود. پایانه منفی را قطع کرده و کابل را ازسر راه کنار بکشید.

مرحله 3: حذف پایانه مثبت.

هنگامی که پایانه منفی حذف شد، به همان شکل پایانه مثبت را حذف کنید. پایانه مثبت با علامت اضافه، مقابل منفی است.

مرحله 4: برداشتن باتری از موتور.

زمانی که هر دو کابل قطع شده اند، هر گونه مکانیسم ایمن در پایه یا بالای باتری را از بین می برند و سپس باتری را از دهانه موتور جدا می کنند.

مرحله 5: قطع کردن کابل های باتری.

هنگامی که باتری برداشته شده است، هر دو کابل را به جایی که آنها را به وسیله نقلیه متصل می کنید، متصل کنید و هر دو را جدا کنید. معمولاً کابل باتری منفی به موتور و یا جایی در کادر خودرو نصب می شود، در حالی که کابل باتری مثبت معمولاً به یک جعبه فیوز متصل می شود.

مرحله 6: مقایسه کابل های حاضر با کابل های تعویضی.

زمانی که کابل ها برداشته می شوند، آن ها را با کابل های تعویض خود مقایسه کنید تا مطمئن شوید که جایگزین ها صحیح هستند. دقت کنید که طول آن ها کافی باشد.

اگر کابل ها استاندارد هستند، زمان بگذارید و در صورت لزوم با استفاده از ابزارهای برش آن ها را اصلاح کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که اگر لازم باشد به دقت هر دو ترمینال را بررسی کرده و آن ها را با موارد سازگار جایگزین کنید.

مرحله 7: نصب کابل ها.

زمانی که تایید کردید که کابل های تعویضی با وسیله نقلیه شما کار خواهند کرد، به همان ترتیبی که برشان داشتید، آن ها را نصب کنید. چنانچه در این بخش از نمناک گفته ایم هنگام چفت کردن کابل ها، دقت کنید که سطوح تماس هر دو تمیز و عاری از هر گونه کثیفی و یا خوردگی باشند، و این که شما بولت ها را خیلی چفت نکنید.

هر دو کابل را به وسیله نقلیه ایمن کنید، اما آن ها را به باتری متصل نکنید.

مرحله 8: تعویض باتری.

از هر دو دستتان برای قرار دادن دقیق باتری به دهانه موتور برای نصب دوباره آن استفاده کنید.

مرحله 9: تمیز کردن پایانه های باتری.

هنگامی که باتری به طور کامل نصب شد، هر دو ترمینال را با استفاده از تمیز کننده ترمینال باتری به طور کامل تمیز کنید. پایانه ها را خیلی خوب و عالی تمیز کنید، هر گونه خوردگی که ممکن است بین پست ها و ترمینال ها وجود داشته باشد را پاک کنید.

مرحله 10: راه اندازی مجدد کابل های باتری.

هنگامی که ترمینال ها تمیز هستند، دوباره به نصب کابل های باتری به پست های مربوطه خود ادامه دهید. ابتدا کابل مثبت باتری را نصب کنید، و سپس منفی.

مرحله 11: تست خودرو.

در این مرحله، نصب کامل است. اتومبیل را روشن کنید تا مطمئن شوید که قدرت در موتور وجود دارد و سپس وسیله نقلیه را برای اطمینان از اینکه همه چیز درست کار می کند، تست کنید.

در اغلب موارد جایگزینی کابل های باتری یک روش بسیار ساده است که معمولاً تنها با چند ابزار دستی انجام می شود. با این حال، اگر شما احساس راحتی نمی کنید، یک تعمیرکار حرفه ای می تواند کابل های باتری شما را تعویض کند.

 

 

  • زهره حبیبی