خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

محافظت از طلا در خانه

در زمان های قدیم مثل امروزه دزدگیر منزل یا دوربین وجود نداشت که توسط آن بتوانند از طلا و لوازم گران قیمت خود در برابر سارقین محاظفت کنند. به همین علت روش های دیگه را انتخاب می کردند. در ادامه روش ها را برای شما بازگو می کنیم.

 

بهترین مکان ها برای نگه داری کردن اشیا در منزل

قدیم ها بانک ها به صورتی نبوده که از طلا محاظت کنند، همچنین طلا آنقدر گران نبوده که توانایی خرید در آن کم باشد، به همین دلیل تقریبا 90 در صد خانه ها دارای طلاهای گران قیمت بوده. اما موضوعی نیز بوده که نمی توانستند آن ها را در جایی مخفی کنند و از خود مکان های خاصی ابدا می کردند.

 

قوطی رنگ

قوطی رنگ یکی از روش های آسان و ارزان بوده. که می توانید اجسام گران بهای خود را درون آن بگذارید و جوری آن ها را در نظر جلوه دهید که انگار پلمپ شده هستند.

 

ساعت

این روش نیز گزینه خوبی بوده که داخل ساعت های دیواری اجسام ریز و با ارزش خود را قرار می دادند.

 

حبوبات

طلاهای خود را در حبوبات می گذارند؟؟؟ بله در شیشه های حبوبات پنهان می کردند. باید یک مقوا استوانه ای را درون شیشه بگذارید بعد از آن اطراف آن را با حبوبات پر کنید تا تماما پوشیده باشد.

محافظت از طلا در خانه

 

کتاب

کتاب های قدیمی خودشان را که بی استفاده بوده از داخل برش می دادند تا بشود در آن  طلا را پنهان کرد.

 

ماژیک هایی که استفاده نمی شوند

ماژیک هایی که جوهر آن تمام شده را بود را دور نمی انداختند. بلکه آن ها را باز کرده و طلا های گران قیمت خود را درون آن می گذاشتند. و بعد از آن داخل جایی مخفی می کردند.

 

فضای خالی بین صندلی

برخی جواهرات خود را بین فضای خالی صندلی یا نشیمنگاه هایی که فضای خالی داشت می گذاشتند که استفاده از آن بیهوده بوده.

 

تایر لاستیک

در آن زمان ها از لاستیک هم استفاده می کردند شاید، تعجب بر انگیز باشد اما این موضوع وجود داشته، این روش به این صورت بوده که یکم از باد لاستیک را کم می کردند تا راهی برای جایگذاری طلا پیدا کنند.و بعد از مخفی کردن طلا آن را دوباره باد می کنند.

 

غذاهای منجمد شده

یکی دیگر از روش ها پنهان کردن جواهرات در لابه لای غذاهای منجمد شده مانند: گوشت، کیسه های سبزی و.. بوده.

 

محافظت از طلا در داخل عروسک

راه های قدیمی دیگر پنهان کردن در عروسک پولیشی یا سایر عروسک ها بوده که به هیچ عنوان گزینه خوبی نبوده و فکر کنیم همان موقع ها نیز خودشان متوجه شدند که چه راه کار بدی هست.

 

این موارد برخی از مورد هایی بوده که زمان قدیم حتی بعضی افراد امروزه هم از آن ها استفاده می کنند. که خوب بعضی از این روش ها حتی الان نیز جواب می دهد.

اما به طور کلی باید بگوییم که علم پیشرفت کرده و سارقین نیز پیشرفت کردند پس نیاز است که حتما از دزدگیر و دوربین استفاده کنید.

حتی باید گفت که فقط از دوربین نه و باید در کنارش از دزدگیر هم استفاده کنید. خیلی ها می پرسند دوربین بهتر است یا دزدگیر اما باید بگوییم که این دو کامل کننده یکدیگر بوده و باید با هم استفاده شوند چه بسا اگر از دزدگیر استفاده کرده و دوربین هم نداشتید موردی ندارد.

 

  • ۰۲/۰۹/۱۶
  • زهره حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی