خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

چرا نباید خودرو چینی بخریم

خیلی از افراد این را سوال را در ذهن دارند که خودروی چینی بخریم یا نخیریم؟ اکثر افراد نسبت به محصولات چینی چندان ذهنیت خوبی ندارند. در این مطلب کاملا بی طرف راجب ابعاد مختلف خرید خودرو چینی بحث خواهیم کرد.

 

تمامی بازار های دنیا در قبضه تمامی محصولات چینی در آمدند. شرکت خودرو سازی چینی در اوایل تولیدات خودرویی خود زیاد سودی نکرد و محصولات آن نیز زیاد امیدوار کننده نبود اما به طرز عجیبی روند صعودی را  طی کمتر و الان به یکی از بزرگ ترین گروه خودروسازی در جهان تبدیل شده.

 

خودرو چینی در طراحی ظاهری و آپشن های خودر از نمونه های اروپایی و امریکایی الهام گرفته شده است. و قیمت پایین تری هم نسبت به خودرو های دیگر دارد ولی این موضوع چندان جالب نیست چون این شرکت برای اینکه تولیداتش قیمت کمتری داشته باشد از محصولات نامرغوب استفاده می کند مثلا صندلی هایی که راحت نیستند و از همه مهم تر سیستم ایمنی آن که زیاد تعریفی ندارد.

 

معایب خرید خودرو چینی

 ایراداتی که در بدنه خودرو دارد

گیربکس و موتور ضعیف

ضعف در کلاچ و ترمز

مشکلاتی در سیستم تعلیق

در میان این مواردی که در بالا به آن اشاره شد می خواهیم یکم بیشتر راجب گیربکس صحبت کنیم . این شرکت از گیربکس هایی استفاده می کند که شرکتهای خودرو سازی خارجی دیگر از آن ها استفاده نمی کنند و آن را از دور خارج کرده و همین استفاده از این گیرکبس ها باعث پایین آوردن دقت و سرعت عملکرد و همچنین احتمال بروز مشکلات فنی را بالا برده.

 

به تکنولوژی های چینی اعتماد نکنیم؟

همان طور که به آن اشاره شد شرکت خودرو سازی چینی بر اساس مهندسی معکوس و کپی برداری بنا شده است. در واقع خود مردم چین هم هنوز به محصولات خودرویی خود اعتمادی ندارند و خریداری نیز نمی کنند.

موتور های این خودرو معمولا پر بازدهه نیستند اما خب حداقل می توان گفت از خودرو هایی که در چند سال اخیر شرکت های ایران خودرو و سایپا تولید کردند شرایط بهتری دارد.

 

قطعات این خودرو

کسانی که خودروی چینی دارند می دانند که کلی باید دنبال قطعات این خودرو بگردند و در صورت یافتن باید هزینه سرسام آوری را صرف قطعات این خودرو کنند.

اگر نیازی به تعویض باتری ماشین خودرو چینی دارید می توانید از باتری کار مشاوره گرفته و بهترین باتری ماشین خود را خریداری کنید.

 

مزایای خرید خودرو های چینی

ظاهر خوب خودرو های چینی به دلیل اصل کپی برداری شبیه ماشین های خارجی بوده و تفاوت آنچنانی ندارند.

این خودرو معمولا آپشن های زیادی دارد و این برای مشتریان ایرانی عموما خوشایند است.

تنوع این خودرو ها بسیار بالا است. یعنی می توانید با هر رنج قیمتی یک خودروی چینی بخرید.

 

هنگام خرید این خودرو به نکات زیر توجه کنید

اگر قصد خرید این خودرو را دارید به سراغ تولیدات جدید نروید. جون هر محصولی باید امتحانش را پس بدهد.

به این نکته توجه کنید که خودرو چینی در فروش دست دوم افت قیمت زیادی را دارد پس اگر نمیخواهید خودروی صفری خریداری کنید، در بازار به دنبال خودرو دست دوم بگردید ک کارکرد کم تر از 20 هزار کیلومتر دارد.

 

  • ۰۰/۰۸/۱۷
  • زهره حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی