خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دزدگیر ماشین

ساده: اولین دزدگیر هایی که به بازار ایران آمدند، دزدگیر های ساده بودند. اکنون نیز ارزان ترین دزدگیر ها، دزدگیر های ساده می باشند.

منظور از ساده: یک طرفه بودن آن می باشد. یعنی شما یک عدد ریموت معمولی در دست دارید و با فشردن هر یک از دکمه های آن یک فرمان به دزدگیر ارسال می کنیدو دزدگیر نیز آن را اجرا می کند. اما پاسخی به ریموت ارسال نمی کند. بنابراین این دزدگیر ها در گزوه دزدگیر های یک طرفه یا ساده فرا می گیرند.

تصویری

یکی ازمدرن ترین و پیشرفته ترین سیستم های ضد سرقت و دزدگیر های تصویری هستند، که امکان مشاهده وضعیت خودرو را به صورت تصویری فراهم می سازند. این مدل بر پایه بلوتوث و اف ام کار می کند و دارای دو ریموت کنترل از راه دور است که هر دو ریموت با فقط یکی از آن ها دارای نمایشگر ال ای دی می باشد.

دزدگیر تصویری به علاوه بر ویژگی های دزدگیر ساده قابلیت هایی همچون یافتن ماشین در پارکینگ و اماکن شلوغ، آنتن جداگانه برای افزایش برد ریموت، امکان خاموش نمودن و قطع برق خودرو هنگام سرقت و باز شدن اتوماتیک درب ها پس از خاموش شدن موتور خودرو را دارد و میزان برد آن تا ۵۰۰ متر در فضاهای سر پوشیده است، که در مکان های بدون سقف بیشتر نیز می شود.

دزدگیرهای ساده و تصویری دارای یک ویژگی مشترک در خروجی هستند که شامل خروجی شیشه بالابر، خروجی صندوق پران، خروجی سنسور درب، خروجی شوک سنسور، خروجی، خروجی آژیر، خروجی آنتن، چشمی آلترا سونیک و سایر خروجی های LED (برای دزدگیر تصویری)، خروجی چراغ های راهنما، خروجی رله قطع برق و خروجی قفل مرکزی می شود.

سیم کارت خور

این نوع دزدگیر تازه وارد بازار شده و نسبت به انواع قبلی گران تر هستند. آنتن دهی دزدگیر ماشین سیم کارت خور به گونه ای است که تا کیلومتر ها دور تر می توانید از وضعیت ماشین خود مطلع شوید. به همراه این دزدگیر نرم افزاری در گوشی شما نصب می شود که با کمک آن می توانید از موقعیت لحظه به لحظه ماشین خود با خبر شوید.

توجه به امکانات ضروری دزدگیر خودرو

کاربران عزیز باتری کار، توجه داشته باشید که برخی امکانات در دزدگیرها قرار دارند که وجود آن ها الزامی و ضروری می ‌باشد. زمانی که به یک فروشنده دزدگیر مراجعه می‌کنید از شخص بخواهید شما را با امکانات آن به‌صورت کامل آشنا سازد. دزدگیر کاربردی که خریداری می‌نمایید باید بیشترین کارایی با کمترین هزینه را داشته باشد. قابلیت متصل شدن به اینترنت نیز ازجمله مهمترین امکانات برای این‌گونه سیستم‌ ها هست.

چه ویژگی هایی در انتخاب دزدگیری مناسب حائز اهمیت است؟

در رابطه با ویژگی‌های بهترین دزدگیر خودرو مطالب بسیاری در این مقاله برای شما شرح دادیم. برخی از امکانات در این سیستم های ضد سرقت تعبیه گشتند. که برای بالا بردن حفظ امنیت خودرو شما لازم و ضروری می‌باشند. به این جمله از ویژگی ها و مشاوره خرید دزدگیر ماشین زمانی که می‌خواهید دزدگیر مناسبی برای ماشین خود بخرید توجه کنید:

توجه به برند محصول و کشور سازنده آن که معتبر و بادوام باشد.

کیفیت و مقاوم بودن سیستم در مقابل ضربه اهمیت بالایی خواهد داشت.

قیمت محصول خریداری شده مطابق با کارکرد آن مهم است.

ریموت دزدگیر مقاوم در برابر هر گونه آسیب باشد و از استحکام خوبی برخوردار گردد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو  کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

گاز سوز کردن خودرو

سیر تا پیاز گاز سوز کردن خودرو

دو گانه سوز کردن خودرو در شهر های بزرگ و شلوغ که تردد شهری و بین شهری در آن بالاست، یکی از راه های کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش آلودگی هوا محسوب می شود.

مزایای یک خودرو دو گانه سوز

  1. صرفه اقتصادی بیشتر به خودرو های بنزین سوز

عمده ترین و اصلی ترین دلیلی که سبب می شود مردم به سمت خوردو های دو گانه سوز متمایل شوند پایین بودن قیمت گاز در مقایسه با قیمت بنزین است.

  1. آلودگی زیست محیطی کمتر و کمک به کاهش گاز های گلخانه ای

کاملا واضح است که یکی از اصلی ترین دلایل آلودگی هوا به خصوص در کلان شهر ها خودرو هستند. کارشناسان بنزین بی کیفت را یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا تهران می دانند.

  1. کمک به اقتصاد کشور

خودرو دو گانه سوز از گاز به صورت CNG یا LPG استفاده می کند. این سوخت گازی فرآیندی تولیدی ساده تر و به صرفه تری نسبت به بنزین دارد و در نتیجه از نظر اقتصادی برای کشور به صرفه تر است.

معایب یک خودرو دو گانه سوز

  1. استهلاک بالاتر در بخش موتور و قطعات مصرفی

خودرو دو گانه سوز به دلیل آن که به طور هم زمان از دو سوخت گاز فشرده و بنزین استفاده می کند با گذشت زمان دجار استهلاک شده و توان آن کاهش می یابد. زمانی که سوخت مصرفی خودرو عوض می شود موتور دچار ریپ زدن بیش‌ از حد شده و به‌اصطلاح خفگی موتور رخ می‌دهد. این کار سبب می‌شود که به سوپاپ‌ها و سرسیلندرهای خودرو فشار وارد شده و در نتیجه عمر قطعات نیز کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از شکایت‌هایی که از مالکان خودروهای دوگانه سوز به‌وفور شنیده می‌شود مربوط به عدم توانایی این خودروها در تامین انرژی موردنیاز کولر آنهاست. به‌عبارت‌دیگر زمانی که شما از سوخت گاز استفاده می‌کنید نمی‌توانید از کولر خودرو به خوبی استفاده کنید و تهویه مطبوعی نیز در اتومبیل خود داشته باشید چراکه توان خودرو کم است.

  1. حجم کم فضای صندوق عقب

در یک خودرو گاز سوز مخزن نگه‌داری گاز در صندوق عقب قرار می‌گیرد و این موضوع سبب می‌شود که فضای صندوق عقب این خودرو کاهش قابل‌توجه‌ای داشته باشد. به‌همین دلیل است که عموما مالکان خودروهای دوگانه سوز همواره از حجم کم فضای صندوق عقب خود گلایه می‌کنند.

  1. آسیب‌پذیری بالا در هنگام تصادفات رانندگی

بسیاری از کارشناسان خودروهای دوگانه سوز را به بمب‌های ساعتی تشبیه می‌کنند که در جاده‌های کشور در حال تردد هستند. پلیس راهور و سازمان استاندارد ایران نیز کیفیت تولیدات دوگانه سوز کشورمان را چندان بالا ندانسته و آن‌ها را خطرناک توصیف می‌کنند.

فارغ از آن‌که خودروهای دوگانه سوز به‌ذات نسبت‌به خودروهای بنزین سوز خطرناک‌تر بوده و ایمنی آن‌ها کمتر است در کشور ما تعداد کارگاه‌هایی که به‌صورت دستی و بی‌کیفیت و حتی گاها غیر قانونی اقدام به دوگانه سوز کردن خودروها می‌کنند کم نیست. این خودرو ها اغلب در شماره‌گذاری نیز مورد تایید واقع ‌نمی‌شوند. همچنین آمار تصادفات خطرناک آن‌ها نیز به‌طور قابل‌توجه‌ای بیشتر است.

 

هشدارهایی که جدی گرفته نمی‌شوند

تصاویر متعددی از اتصال ناشیانه کپسول گاز خانگی به مخزن سوخت خودروها را دیده‌ایم و یا کلیپ انفجار خودروها در پمپ‌های گاز که دل هر بیننده‌ای را خراش می‌دهد. حتی اگر موافقان گازسوز کردن خودروها را خوش‌بین تلقی کنیم باز هم نکاتی وجود دارد که اغلب به آن بی‌توجهی می‌شود. مخزن گاز خودروها تحت فشار 200 واحد Bar کار می‌کنند. شرکت‌های معتبر تولیدکننده برای افزایش ایمنی این ظرفیت را تا بیش از 400 واحد Bar افزایش می‌دهند. حالا تصور کنید در یک زیرپله با ابزاری ساده و سرهم بندی مبتدیانه کپسول ساخته و سیستم تبدیل آن نیز از بازار خریداری شده و به خودرو تعبیه می‌شود. ادامه این داستان کاملاً مشخص است.

در یک جمع‌بندی می‌توان گفت اگر مشتری به هر دلیلی به خودروهای گازسوز متمایل شده، بهتر است آن را به صورت صفرکیلومتر از کارخانه تهیه کند و یا مدل دست‌دوم بااصالت آن را از بازار خریداری کند. در گام بعدی اگر از سلامت فنی خودروی خود اطمینان دارد آن را به مراکز معتبر بسپارد. در غیر اینصورت اکیداً توصیه می‌شود نسبت به تغییر کاربری سوخت خودروی خود هیچ اقدامی نکند.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

زمان تعویض باتری ماشین

 

همانطور که خودتان مستحضر هستید، باطری ماشین یکی از اصلی ترین قطعات خودرو محسوب می شود و از آنجا که همواره عمر طولانی دارد مالک خودرو کمتر به نگهداری و سرویس آن اهمیت می دهد. چون هر برند باطری ماشین که استفاده کنید بسته به موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی که خودرو شما در آن قرار دارد بعد از گذشت چند وقت کارایی خود را از دست می دهد و این وظیفه شما است که مطلع باشید بهترین وقت برای تعویض باتری ماشین چه زمانی است؟ چون در غیر اینصورت زمانی که شما اصلا انتظار خرابی ندارید شما را غافل گیر خواهد کرد.

ساختار باتری ها معمولا به صورت سربی – اسیدی می باشند و بدین شکل است که از صفحات سربی تشکیل شده اند که به طور موازی و عمودی در روبه روی یکدیگر قرار دارند که فضای خالی مابین این صفحات با آب مقطر و اسید سولفوریک پر شده است.

در فصل خیلی سرد و خیلی گرم زمانی که دمای هوا بسیار بالا و یا بسیار پایین است، چون باتری ها برای چنین دماهایی طراحی نشده اند بسیار آسیب پذیرترند.

یکی دیگر از آسیب هایی که به باطری ماشین وارد می شود سیستم غیر اصولی شارژ باتری است. بگذارید با یک مثال برای شما این موضوع را شرح دهم در برخی مواقع سیستم شارژر خودرو خراب شده  و میزان الکتریسته بیشتری را تولید می کند و یا پس از شارژ کامل باتری جریان را قطع نمی کند. در چنین شرایط باطری ماشین دچار مشکل می گردد.

این موضوع را در نظر داشته باشید که صفحات داخل باتری بسیار آسیب پذیرند، بنابراین همواره مطمئن باشید که باتری شما توسط گیره های خود به بدنه ماشین وصل شده است.

از دیگر عومل مخرب خودرو اتصال دو سر مثبت و منفی باطری به یکدیگر است . چرا که در صورت برقراری اتصال کوتاه ،صفحات سربی به شدت آسیب دیده و دیگر قادر به ذخیره و یا تولید الکتریسته نخواهند بود.

باتری های اسید- سربی معمولا رفته رفته کارایی خود را از دست داده و این شانس را خواهیم داشت که متوجه زمان تعویض آن بشویم ولی مشکل اصلی در باتری های خشک است که ناگهانی خراب شده و علائمی ندارند.

اصلی ترین نشانه ای که بیانگر زمان تعویض باتری ماشین شماست بد استارت خوردن خودرو است یا حتی ممکن است اصلا استارت نخورد. که بیانگر این مسئله است که باطری ماشین شما شارژ نشده و انرژی لازم برای به حرکت درآوردن میل لنگ وجود ندارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که این موضوع می تواند ناشی از ایراد سیستم شارژ موتور باشد.

قابل ذکر است در باطری های خشک نشانگری در روی باتری نسب شده که در زمان سلامت به رنگ سبز است. اما هنگامی که عمر باتری رو به اتمام و یا خراب شده باشد این نشانگر به رنگ قرمز درخواهد آمد. باتری های چشمی شرکت سپاهان باتری دارای این قابلیت می باشند.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باتری ای اف بی

هر روز اخباری ناشی از آلودگی هوا، نشر دی اکسید کربن، آلودگی های ناشی از سوخت های فسیلی به گوشمان می رسد. و تغییرات آب و هوا را به راحتی هنگام تنفس می توانید حس کنید، مسائل زیست محیطی در سال های اخیر باعث شده خودرو ساز ها روش های مختلفی را برای صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش دی اکسید کربن معرفی کنند.

تولید خودرو های هیبریدی که بتوانند در کنار موتور احتراقی از یک موتور الکتریکی جهت حرکت در سرعت های پایین تر استفاده کنند نمونه ای از این روش ها هستند.خودرو های میکروهیبرید بعضی از عملکرد های خودرو های هیبریدی که باعث صرفه جویی در مصرف سوخت نشر co2 می شوند مانند سیستم استارت استاپ را دارا می باشند.

در این خودرو ها با این تکنولوژی وجود باتری و وظیفه آن بسیار متداول تر از باتری های معمولی می باشند.

بر این منظور سپاهان باتری به تولید باتری های EFB با به روزترین تکنولوژی پرداخته است. حال ببینیم ویژگی این باتری های چیست؟

باتری های تحت عنوان EFB = Enhanced Flooded Battery پیشرفته ترین نوع باتری با الکترولیت مایع هستند. که با گستردش کاربرد تکنولوژی Start-Stop در خودروها در جهان، به عنوان راه حلی برای کاهش مصرف سوخت و نشر دی اکسید کربن برای تامین نیاز این نوع خودروها طراحی شده است. این باتری ها طوری طراحی شده اند که با افزایش طول عمر قابل توجه و بهبود شارژپذیری دینامیک برای انطباق با عملکرد در شرایط با شارژ غیر کامل (High rate partial state of charge) پاسخگوی نیاز خودروهای مجهز به عملکرد Start-Stop باشند. علاوه بر این، با توجه به طول عمر بالاتر نسبت به باتری های متداول برای خودروهای متداول که دارای مصرف کننده های الکتریکی زیاد و خودروهایی که نیاز به دفعات استارت بالا در طول روز دارند، مناسب هستند.

مزایا باتری های EFB

·        طراحی شده برای استفاده در خودروهای عملکرد Start-Stop

·        باتری با طول عمر بالا قابل استفاده در تمام خودروهای متداول

        سرعت و توان راه اندازی بالا برای هر سفر با دفعات استارت زیاد

·        افزایش شارژپذیری دینامیک

·        حداقل 2 برابر افزایش طول عمر نسبت به باتری های متداول

ویژگی های کلیدی عملکرد باتری ها در خودروهای دارای عملکرد Start-Stop و بازیابی انرژی ترمز را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو هیوندا آزرا کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

 

بنزین معمولی چیست؟

بیشترین میزان مصرف بنزین در سراسر دنیا برای خودرو ها، مربوط به نوعی از بنزین است که در پمپ بنزین های کشور ما با نام بنزین معمولی شناخته می شود. نام این ماده ترکیب شیمیایی اصلی و مادر آن گرفته شده است. بنزین در واقع یک هیدروکربن مشتق شده از نفت و گروه بنرن ها است. بنزن ها ترکیباتی بی رنگ، فرا و سرطان زا هستند که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارند.

بنزین سوپر چیست؟

بنزین سوپر همان بنزین معمولی است که برای بردن عدد اکتان آن مقداری افزودنی های مختلف به بنزین اضافه می شود. برای اولین بار در خلال جنگ جهانی اول شخصی به نام میجلی کشف کرد که با افزودن سرب به بنزین می توان اکتان آن را بالا برد.

بنزین معمولی سال های پیش از اختراع موتور های درون سوز کشف شده بود و از آن برای کشتن شپش و آفت ها استفاده می شود. در آن زمان کلمه پترول یک نام تجاری بوده و این رورش آفت کشی به علت خطر شعله ور شدن و خطر ایجاد حساسیت پوستی برای مدت طولانی استقبال نشد.

تفاوت بنزین معمولی با سوپر

فرق بنزین معمولی با نوع سوپر، تنها در میزان عدد اکتان آن است. همان طور که پیش تر گفتیم، هر چه قدر میزان این عدد بالاتر باشد، بنزین دیرتر منفجر می شود و کمتر هدر می رود. عدد اکتان در بنزین سوپر 95 و در بنزین معمولی 85 است.

هر خودرویی بسته به نوع موتور با عدد اکتان مشخص و متفاوتی سازگار است. صاحب ماشین باید از این عدد باخبر باشد تا هنگام سوخت گیری، بهترین انتخاب را داشته باشد. استفاده از بنزین با عدد اکتان سازگار با پیشرانه، منجر به افزایش عمر مفید و کارایی بهتر آن می شود.

روش تشخیص بنزین سوپر و معمولی

بنزین سوپر معمولا به رنگ سفید و سبز است در حالی که بنزین معمولی رنگ صورتی مایل به زرد دارد. میزان پریدگی رنگ بنزین یکی دیگر از مشخصه های بنزین سوپر است. همچنین برای اینکه بدانید بنزین به آب آغشته است یا خیر، یک قطره بنزین سوپر را روی کاغذ بریزید اگر بنزین هالص باشد اثری از آن روی کاغذ باقی نمی ماند و در صورتی که کاغذ صافی خود را از دست داد به این معناست که بنزین به آب آغشته است.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص بنزین معمولی از سوپر بوی آن است. اگر گاز خارج شده از باک خشک باشد بنزین سوپر است و اگر چرب باشد، بنزین معمولی است. لازم به ذکر است که تاثیر رطوبت هوا روی اکتان بنزین رطوبت سبب افزایش اکتان در بنزین می‌شود همچین کاهش دمای هوا نیز اکتان بنزین را افزایش خواهد داد.

باتری ایرانی بخرم یا خارجی؟

 سوالی هست که در هنگام خرید باتری ماشین با ان مواجه می شویم. پیشنهاد می شود حتما از باتری ایرانی استفاده کنید چون با توجه به شرایط تحریم، از آنجا که وارداتی صورت نگرفته است بنابراین باتری های موجود در بازار تاریخ گذشته می باشند و از گارانتی معتبری بهره مند نیستند.

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو  کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باتری پژو 207

باتری پژو 207

باتری فابریک 207  باتری های 50 آمپر  پایه کوتاه  قطب چپ است. برای خودرو پژو 207 باتری با ظرفیت 55 و 60 آمپر نیز با توجه به نیاز  برقی خودرو قابل نصب می باشد.

کمپانی پژو پس از موفقیت بی شمار  پژو 206، تصمیم گرفت این خودرو را تحت نسخه فیس لیفت در کنار پژو 206 زوانه بازار کند. به همین دلیل دست به طراحی و تولید 207 زد و آن را از سال 2006 تا 2014 به تولید می رساند. پژو 207 برای مدتی با چهره ای متفاوت از نمونه موجود در بازار جهانی در ایران به تولید رساند اما پس از اعممال تحریم ها علیه کشورمان، تولید این خودرو متوقف شد. پس از این اتفاق ایران خودرو تصمیم گرفت برای حفظ بازار پررونق این خودرو، 207 را با تیک بر توانایی طراحان داخلی، مجددا تولید می کند.

207 جدید با ظاهر جدید، مدتی قبل وارد بازار شد. این خودروهر چند از نظر فنی تفاوتی با 206 ندارد ولی از نظر طراحی ظاهری و داخلی ونیز آپشن ها با برادر بزرگتر خود تفاوت های عمده ای دارد. به علاوه اینکه 207 علاوه بر جهبه دنده دستی، با جعبه دنده، اتوماتیک هم عرضه می شود. 207 رقیب قدرتمندی به نام رنو ساندرو در بازار دارد که با وجود طراحی بهتر، از نظر فنی و کیفیت، در سطح پایین تری از محصول ساخت رنو قرار می گیرد.

برای باطری ماشین207 باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری برای 207 می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو 207کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

تویوتا یاریس

 

در مقاله قبلی درباره باتری سانتافه صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری تویوتا یاریس می پردازیم.

باتری مناسب برای خودروی سانتافه باتری45 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز اوربیتال سیلور اوربیتال پریمیوم سوزوکی و باتری های صبا باتری شامل واریان می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

ریشه‌های تأسیس شرکت خودروسازی تویوتا، به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، که ساکیشی تویودا، اقدام به راه‌اندازی شرکت صنایع تویوتا نمود. پیشینه این شرکت، که در صنعت نساجی فعالیت می‌کرد نیز، به ابتدای قرن بیستم بازمی‌گردد، که به عنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت می‌نمود.[۴] ساکیشی تویودا، که سال‌ها همچون پدرش، به فروش فرش اشتغال داشت، این کارخانه را راه‌انداخته بود و در سال ۱۸۹۴ یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته بود.

ساکیشی در سال ۱۹۲۴ نوع تمام‌اتوماتیک آن را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویوتا، تحت نام صنایع تویوتا پا به عرصه وجود نهاد. پسر کنجکاو و مستعد او، کیشیرو تویودا که در سال ۱۹۲۹ در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه توکیو فارغ‌التحصیل شده بود، در کارخانه پدر مشغول به کار گردید، اما همه توجه او صرف ساخت موتور خودرو شد.

در سال ۱۹۲۹ موافقتنامه‌ای با شرکت برادران پلات از انگلستان در ماشین آلات صنعتی ریسندگی و بافندگی به امضا رسید. بر اساس این توافقنامه حق تولید و فروش دستگاه‌های اتوماتیک بافندگی به کشورهایی غیر از ژاپن نیز (مثل چین و آمریکا) در قبال۱۰۰٫۰۰۰ پوند داده می‌شد، که در پی آن، کیشیرو رهسپار ایالات متحده آمریکا شد. البته کیشیرو از این سفر اهداف دیگری نیز داشت. در زمان انجام مذاکرات با برادران پلات، مجذوب خودروها در غرب شد. در این سفر بود، که او تصمیم خود را برای ورود به صنعت خودروسازی گرفت.

در سال ۱۹۳۰ کیشیرو تحقیق بر روی موتورهای گازوئیلی را آغاز کرد. کیشیرو در مورد برنامه آینده خود با رئیس شرکت، ریسابورو مشورت نمود، ریسابورو در ابتدا بسیار محتاط بود و فریادهای اعتراض از داخل و خارج شرکت بلند شد، اما کیشیرو بر تصمیم خود پافشاری می‌کرد و عقیده داشت که این تجارت برای شرکت سودمند خواهد بود و از همه مهم‌تر دولت نیز آشکارا برای سیاستگذاری پیشبرد صنایع خودرو در تلاش بود. طولی نکشید که ریسابورو موافقت کرد و کیشیرو دپارتمان خودرو را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، راه‌اندازی نمود. هدف او تولید خودرو‌های مناسب با شرایط ژاپن بود، در حالی‌که نکات مثبت خودروهای خارجی را نیز در نظر داشت.

در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. یک سال بعد، یعنی ۱۹۳۷ شرکت تویوتاموتور به‌طور رسمی افتتاح شد. بدین ترتیب یکی از موفق‌ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن، در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش، به کارخانه خودروسازی تبدیل گشت. تلاش و همت کیشیرو تویودا باعث شد، که از دل کارخانه پدر، کارخانه‌ای جدید، تأسیس شود.

در ابتدا خود کیشیرو به عنوان قائم مقام شرکت جدید عمل می‌کرد، که در سال ۱۹۴۱ به عنوان مدیرعامل، مشغول به کار شد. بلافاصله پس از راه‌افتادن شرکت جدید، اصول مدیریتی نوینی در روش مدیریت و اداره کارخانه، به کار گرفته شد.

در سال ۱۹۳۸ سیستم JIT عملیاتی شد. دو سال بعد، مؤسسه تحقیقاتی تویوتا افتتاح گردید. سال ۱۹۵۱ سیستم پیشنهاد ایده‌های خلاق در تویوتا فعال شد. ۱۹۷۳ مرکز طراحی و سال بعد نیز مرکز آموزش تویوتا، توسط کیشیرو راه‌اندازی گردید.

 

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود. در طی جنگ جهانی دوم تمام کارخانه در اختیار جنگ بود و برای ارتش ژاپن، کامیون تولید می‌کرد. تا چند سال بعد، از اتمام جنگ نیز، اجازه تولید خودرو به تویوتا داده نشد.

در سال ۱۹۵۲ با مرگ کیشیرو، مسئولیت شرکت بر عهده ایجی تویوتا پسر عموی او، قرار گرفت. ایجی به همراه پسر کیشیرو، شوئی شیرو تویوتا و طی سال‌های بعد، تویوتا را به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل کردند. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در ایالات متحده آمریکا افتتاح شد و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت. پس از ایجی، تایچی اونو مسئولیت شرکت را به عهده داشت و در استقرار سیستم تولید تویوتا، بسیار همت گماشت و اصول راهنمای تویوتا را، در سال ۱۹۹۲ منتشر کرد.

امروزه تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است، که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیون‌های بزرگ را در انواع مدل‌ها تولید می‌کند. شرکت تویوتا همچنین فعالیت‌های مختلفی در زمینه خدمات مخابراتی خانه‌های پیش‌ساخته و قایق‌های تفریحی انجام داده‌است.

تویوتا یاریس (به انگلیسی: Toyota Yaris) یک خودروی کامپکت کوچک است که از سال ۱۹۹۹ توسط تویوتا و به‌جای خودروهای تویوتا استارلت و تویوتا ترسل فروخته می‌شود. تویوتا از نام «یاریس» در نسخه‌های صادراتی مدل‌های مختلف بازار ژاپن استفاده کرده‌است، در حالی که در برخی بازارها وسایل نقلیه مشابهی را تحت نام تویوتا اکو از سال ۲۰۰۵ موجود است. در ژاپن نیز تا سال ۲۰۲۰، این خودرو با نام تویوتا ویتز ارائه می‌شد. از سال ۲۰۱۹ تویوتا برای مزدا مدل مزدا ۲ را براساس همان یاریس به بازار عرضه کرد. نام «یاریس» برگرفته از «کریس» به معنی جذابیت و زیبایی یا «کریتیز»، الههٔ یونانی گرفته شده‌است. برای مدل نسل چهارم، نام «یاریس» در سراسر جهان از جمله ژاپن (جایگزین نام «ویتز») مورد استفاده قرار گرفت. تا مارس ۲۰۲۰، ۸٫۷۱ میلیون یاریس در جهان فروخته شده‌است.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باتری سوزوکی ویتارا

 

باتری مناسب برای خودروی سوزوکی ویتارا باتری 60 و 70 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki Grand Vitara) خودرویی است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون در ژاپن تولید و در کانادا، اسپانیا، اکوادور و آرژانتین و از سال۱۳۸۶ در ایران و با نام گراند ویتارا مونتاژ شده‌است. گرند ویتارا در کلاس SUVهای کوچک قرار دارد. این خودرو ۲دیفرانسیل بوده و با گیربکس‌های ۵ دندهی دستی و ۴ دندهیاتوماتیک عرضه می‌شود.

از محاسن این خودرو می‌توان ایمنی بالا و امکانات و آپشن‌های مناسبش را نام برد.

ویتارای عرضه‌شده توسط ایران خودرو در ایران، از پیشرانهی ۴ سیلندر با ۲۳۹۳سی سی حجم موتور بهره می‌بَرَد. نسل سوم این خودرو از طراحی بسیار عالی ای (در زمان عرضه) بهره می‌برد و در طول عمرش تنها یک فیس لیفت کلی را تجربه کرد (که در حال حاضر توسط شرکت ایران خودرو عرضه می‌شود)

مشخصات فنی

    ۴سیلندر ۱۶سوپاپ

    حجم موتور: ۲۳۹۳ سی‌سی

    قدرت: ۱۶۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

    حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

    شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۲٫۵ ثانیه

    وزن خالص: ۱۵۶۷ کیلوگرم

    حجم مخزن سوخت: ۶۶ لیتر

نمای عقب سوزوکی گرند ویتارا

نسل چهارم

سوزوکی ویتارا نسل چهارم

سوزوکی ویتارا نسل چهار

اطلاعات اجمالی

تولیدکننده       ژاپن سوزوکی

تاریخ تولید       ۲۰۱۵-اکنون

مکان مونتاژ      چین چونگ‌کینگ

مجارستان استرگم

بدنه و شاسی

کلاس   کامپکت کوچک کراس اوور کوچک

نوع بدنه           ۵-در اس‌یووی

خودروهای مرتبط        سوزوکی اس‌ایکس۴

میتسوبیشی آروی‌آر

طرح     خودروهای موتور جلو-محور جلو خودروهای موتور جلو-چهار چرخ متحرک AWD

مشخصات فنی

موتور   ۱٫۶ لیتر

۱٫۴ لیتر توربو ۱۴۰اسب بخار@۵۵۰۰ ۲۲۰نیوتن‌متر@۱۵۰۰–۴۰۰۰[۱]

نیروی خروجی   ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه[۲]

گشتاور ۱۵۶ نیوتن متر ۴۴۰۰ دور در دقیقه

جعبه‌دنده         ۵و۶-سرعته دستی

۶-سرعته اتوماتیک

ابعاد

فاصله بین دو محور      ۲٬۵۰۰ میلیمتر (۹۸ اینچ)

طول     ۴٬۱۷۵ میلیمتر (۱۶۴٫۴ اینچ)

عرض   ۱٬۷۷۵ میلیمتر (۶۹٫۹ اینچ)

ارتفاع   ۱٬۶۱۰ میلیمتر (۶۳ اینچ)

 

نسل چهارم سوزوکی ویتارا (Suzuki Vitara) در سال ۲۰۱۴ موتور شو پاریس ارائه شد و در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ به فروش رفت. در نسل چهارم نسبت به نسل سوم ۵در ۳۲۵ میلی‌متر کوتاهتر، ۳۵ میلی‌متر عرض کمتر، ۸۵ میلی‌متر پایینتر و فاصله بین دو محور ۱۴۰ میلی‌متر کوتاهتر شده‌است. به همین دلیل یک کلاس کوچکتر شده و از کامپکت اس‌یووی به مینی اس‌یووی یا مینی کراس اوور تبدیل شده‌است، که در رده خودروهایی مانند رنو کپچر، هوندا اچ‌آر-وی، نیسان جوک و Mazda CX-3 قرار می‌گیرد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باتری مزدا 3

 

مزدا ۳ خودرو سواری کامپکت ژاپنی با موتور جلو و محور جلو است که از سال ۲۰۰۳ در شرکت مزدا موتور تولید می‌شود. خودروسازی گروه بهمن نیز اقدام به مونتاژ نسل اول این خودرو در سال‌های ۱۳۸۶۱۳۸۹(۲۰۰۷۲۰۱۰)و نسل دوم این خودرو از ۱۳۸۹ (۲۰۱۰)تحت نام مزدا ۳ نیو در ایران نمود که به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز، تولید این خودرو، به مرور کاهش یافت و در مرداد ۱۳۹۳، رسماً متوقف شد. در مجموع در سال ۱۳۹۳ تنها تعداد ۱۱ دستگاه مزدا۳ از خط تولید این خودرو در خودروسازی گروه بهمن خارج شد. با تغییر شرایط تجاری و بین‌المللی در سال ۱۳۹۴، قطعات این خودرو محبوب که عنوان پرفروش‌ترین مدل تاریخ خودروسازی شرکت مزدا را کسب کرده، مجدداً به تهران ارسال شد و گروه خودروسازی بهمن، برنامه مونتاژ ۲۰۰۰ دستگاه از خودرو مزدا۳ را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر آن را در رنج قیمتی 340 میلیون تومان به بازار عرضه می‌کند.

در سال ۱۹۹۸ مزدا خودرویی به نام مزدا ۳۲۳ یا فامیلا وارد بازار کرد و در سال ۲۰۰۳ تولید این خودرو به پایان رسید و ادامه ی این خودرو با نام مزدا ۳ در سال ۲۰۰۳ تولید شد.اولین نسل مزدا۳ را به عنوان مدل ۲۰۰۴ روانه بازار خودروهای کوچک نمود و آن را جانشینی برای مزدا ۳۲۳ قرار داد. این خودرو در پلت فرم سی ۱ فورد قرار دارد که از دیگر خودروهای هم پلت فرم می‌توان به فورد فوکوس اشاره کرد. مزدا ۳ در ژاپن و چین با نام اکسلا عرضه می‌گردد.

در سال ۲۰۰۶ نسخه فیس لیفتی از نسل اول مزدا۳ در بازارهای جهانی عرضه شد که نسخه مونتاژی نسل اول این خودرو در ایران، از مدل فیس لیفت شده بودند که تنها در نسخه سدان و در ۳ تیپ تجهیزاتی عرضه شدند که بخش فنی هر ۳ تیپ از پیشرانه یکسان ۲٫۰ لیتری بنزینی به همراه گیربکس یکسان اتوماتیک ۴ دنده با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (توسط راننده) بهره‌مند بودند که این مدل در ایران با تیراژ ۳۲٬۰۰۰ دستگاه کار خودش رو پایان داد.

با عرضه نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۰ در بازار جهانی، جایگزینی نسل دوم هم در دستور کار گروه خودروسازی بهمن قرار گرفت و از بهار ۱۳۸۹ مزدا۳ نسل دوم در دو نسخه سدان و هاچبک عرضه شد که نسخه سدان دارای ۳ تیپ تجهیزاتی و نسخه هاچبک نیز دارای ۲ تیپ تجهیزاتی بودند که همگی دارای پیشرانه ۲٫۰ لیتری و گیربکس ۵ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (توسط راننده) بهره‌مند بودند. در سال ۲۰۱۲ نسخه فیس لیفت مزدا۳ نسل دوم در بازارهای جهانی عرضه شد که در ایران از پاییز ۱۳۹۱ نمونه فیس لیفت این خودرو در ایران عرضه شد

در سال ۱۳۹۲ نیز مزدا۳ با موتور ۱٫۶ لیتری به همراه گیربکس ۵ دنده دستی و تنها در نسخه سدان از طرف گروه خودروسازی بهمن با تیراژ محدودی عرضه شد.

تیراژ مونتاژ نسل دوم مزدا۳ در ایران به بیش از ۳۴۰۰۰ دستگاه رسید.

گفتنی است که در آستانه عرضه سومین نسل این خودرو که مصادف بود با دهمین سال تولید این خودرو که از مدل ۲۰۰۴ تا مدل ۲۰۱۴ عرضه شده بود، تعداد تیراژ این خودرو از مرز ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ دستگاه در سراسر دنیا عبور کرد.

در مقایسه برای انتخاب بین خرید خودرو مزدا ۳ و خودرو تیوولی از شرکت سانگ یانگ، خودرو مزدا چیزی از تیوولی عقب نماند و در حقیقت می‌توان پیشنهاد کرد به دلیل وجود لوازم یدکی بیشتر و مشخصا کیفیت ساخت بسیار بالا، در این مقایسه محصول مزدا را انتخاب کرد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

ناک زدن موتور چیست؟

 

ناک (Knock) یا ضربه زدن موتور خودرو یکی از فراگیر ترین پدیده ها و مشکلات برای مالکان خودرو می باشد که به دلایل مشخصی رخ می دهد. ناک زدن با صدای جدیدی هم همراه می شود که با صدای نرمال موتور متفاوت است.

چندین علت اساسی در مورد ناک زدن موتور خودرو وجود دارد که با تشخیص دقیق آن می توان از صدمات وارده به موتور جلوگیری کرد.

اگر هنگامی که پدال گاز را به خصوص زمانی که خودرو دنده مرده (حالتی که دنده خودرو بیش از حد سبک بوده و دور موتور پایین تر از حد نیاز برای انتقال قدرت صحیح است) حرکت می کند موتور خودرو صدای ناک یا ضربه که نوعی صدای چاق چق مانند است ایجاد کند، بدین معنی است که حتما مشکلی وجود دارد. برای درک آوای این صدا می توان صدای برخورد قاشق و چنگال را تصور کرد. اکتان و کیفیت نامناسب سوخت، وجود کربن نسوخته و شمع های بی کیفیت و خراب می توانند باعث بروز ناک شوند.

دلایل ناک زدن موتور خودرو

  1. پایین بودن عدد اکتان

اگر برای وسیله نقلیه خود از سوخت با درجه اکتان خیلی پایین استفاده کنید. احتمال ناک زدن افزایش می یابد. در جه اکتان، اندازه گیری توانایی نوع سوخت در برابر انفجار زودرس مخلوط سوخت و هوا در موتور است. احتراق این نوع سوخت باعث ایجاد صدای ناک موتور می شود.

  1. استفاده از شمع نامناسب

اگر از هرگونه شمع غیر از آن چه توسط سازنده توصیه شده است استفاده شود، می توان انتظار شنیدن صدای ناک زدن خودرو را داشت. هر نوع شمع دارای درجه حرارتی مشخص است. به این معنی که مقدار گرمای مشخصی را از محفظه احتراق خارج می کند. استفاده از شمع اشتباه می تواند باعث اخلال در عمکلرد صحیح شمع ها شود. همچنین مشکل ناک زدن زمانی که دهانه یا گپ شمع به درستی تنظیم نباشد نیز رخ می دهد.

گپ شمع مکانی است که شمع، مخلوط سوخت و هوا را مشتعل می کند. باریک بودن گپ، شمع را برای انجام عملکرد صحیحش ضعیف می کند، همچنین گشاد بودن گپ ممکن است عملکرد  شمع برای انجام احتراق کامل به طور کلی متوقف کند.

  1. روغن موتور ووضعیت آن

روغن موتور پس از مدتی خاصیت و کارایی خود را از دست می دهد و باید در زمان مشخص تعویض شود. اگر سر سیلندر به درستی روغن کاری نشود صدای ناک از موتور شنیده می شود.

 

برای باطری ماشین باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی