خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لوازم های مورد علاقه سارق

امروزه قیمت اشیاء با ارزش مانند طلا و جواهرات، لوازم های خانگی و یدکی بسیار افزایش یافته اند و اکثریت مردم توانایی خرید آن ها را به صورت نو ندارند، و این موضوع باعث شده به بازار دست دوم فروشی در ایران رجو بیاورند و متاسفانه بیشترین خریداران در بازار دست دوم فروشی با لوازم های سرقت شده روبه رو می شوند. 

بهترین راه برای مقابله با سارقین، تلاش برای پیشگیری از سرقت آنان بوده. یعنی با استفاده از سیستم های امنیتی مانند دزدگیر، یکی از بهترین راه برای جلوگیری از سرقت سارقین بوده.  

 

شناخت انواع لوازم های مورد علاقه سارق

 

  1. طلا و جواهرات:

طلا و جواهرات در اولین لیست لوازم های مورد علاقه سارق قرار دارند، که دزد برای به دست آوردن اشیاء با ارزش حاضر هستند دست به هر کاری بزنند.

 

  1. لوازم های خانگی:

سارق قبل از سرقت بردن لوازم های خانگی، اول شرایط محیط خانه را مورد بررسی قرار می دهد، مخصوصا در ایام تعطیلات، که اعضای خانواده در خانه حضور ندارند، با استفاده از شگردهای مختلف وارد محیط شخصی می شوند و لوازم هایی که دارای ارزش مالی بسیاری هستند مانند: تلوزیون، دیخچال، تابلو فرش، جواهرات و ... را به سرقت می برند.

 

  1. باتری خودرو:

در حال حاضر از ارزشمند ترین قطعه خودرو می توان به باتری اتومبیل اشاره کرد. سارقین توانایی این را دارند که باتری خودرو های قدیمی یا مدل بالا را به راحتی باز و به سرقت ببرند. باتری خودرو در لیست دوم لوازم های مورد علاقه سارق قرار دارد و بسیار برای سارقین سود آور می باشد.

  1. تایر زاپاس خودرو:

تایر زاپاس خودرو در ردیف سوم لیست لوازم های مورد علاقه سارق قرار دارد؛ برخی از اتومبیل ها مدل بالا دارای محفظه بیرونی هستند که بیرون از صندوق عقب قرار دارند تا افراد بتوانند، تایر زاپاس خود را در آن قرار دهند. این موضوع باعث شده سارقین به راحتی بتوانند تایر خودرو را با استفاده از هر ابزاری، سرقت ببرند. سارق با به سرقت بردن تایر می تواند رینگ را از لاستیک جدا کند و هر کدام را به صورت جداگانه به فروش می رساند.

 

  1. سپر اتومبیل:

سپر خودرو به دلیل دسترسی بسیار آنان، هدف بسیار خوبی برای سرقت بوده اند و سارق در صورت دیدن خودرو پارک شده در کوچه یا محل ساکت، با استفاده از یک اهرم سپر را از جا در می آورد و در بازار دست دوم فروشی به راحتی سپر را به فروش می رسانند.

 

  1. ضبط خودرو:

یکی از بزرگ ترین سرقت ها که بسیار رایج بوده می توان به سرقت ضبط خودرو اشاره کرد. که سارق می تواند به راحتی با خم کردن درب اتومبیل یا شکاندن شیشه درب کنار، ضبط را به همراه پنل اصلی به سرقت برد. زیرا ضبط خودرو به راحتی باز می شود، و سارق می تواند ضبط را در بازار به بهترین قیمت به فروش برساند.

 

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت سارقین

همیشه به خاطر داشته باشید که به هیچ نمی توانید خطر سرقت سارقین را به طور کامل حذف نمایید، اما می توانید با خریداری ابزارهای امنیتی مانند دزدگیر منزل، درصد سرقت سارقین را بسیار کاهش دهید و از اموالتان به بهترین نحوه محافظت نمایید.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

محافظت از طلا در خانه

در زمان های قدیم مثل امروزه دزدگیر منزل یا دوربین وجود نداشت که توسط آن بتوانند از طلا و لوازم گران قیمت خود در برابر سارقین محاظفت کنند. به همین علت روش های دیگه را انتخاب می کردند. در ادامه روش ها را برای شما بازگو می کنیم.

 

بهترین مکان ها برای نگه داری کردن اشیا در منزل

قدیم ها بانک ها به صورتی نبوده که از طلا محاظت کنند، همچنین طلا آنقدر گران نبوده که توانایی خرید در آن کم باشد، به همین دلیل تقریبا 90 در صد خانه ها دارای طلاهای گران قیمت بوده. اما موضوعی نیز بوده که نمی توانستند آن ها را در جایی مخفی کنند و از خود مکان های خاصی ابدا می کردند.

 

قوطی رنگ

قوطی رنگ یکی از روش های آسان و ارزان بوده. که می توانید اجسام گران بهای خود را درون آن بگذارید و جوری آن ها را در نظر جلوه دهید که انگار پلمپ شده هستند.

 

ساعت

این روش نیز گزینه خوبی بوده که داخل ساعت های دیواری اجسام ریز و با ارزش خود را قرار می دادند.

 

حبوبات

طلاهای خود را در حبوبات می گذارند؟؟؟ بله در شیشه های حبوبات پنهان می کردند. باید یک مقوا استوانه ای را درون شیشه بگذارید بعد از آن اطراف آن را با حبوبات پر کنید تا تماما پوشیده باشد.

محافظت از طلا در خانه

 

کتاب

کتاب های قدیمی خودشان را که بی استفاده بوده از داخل برش می دادند تا بشود در آن  طلا را پنهان کرد.

 

ماژیک هایی که استفاده نمی شوند

ماژیک هایی که جوهر آن تمام شده را بود را دور نمی انداختند. بلکه آن ها را باز کرده و طلا های گران قیمت خود را درون آن می گذاشتند. و بعد از آن داخل جایی مخفی می کردند.

 

فضای خالی بین صندلی

برخی جواهرات خود را بین فضای خالی صندلی یا نشیمنگاه هایی که فضای خالی داشت می گذاشتند که استفاده از آن بیهوده بوده.

 

تایر لاستیک

در آن زمان ها از لاستیک هم استفاده می کردند شاید، تعجب بر انگیز باشد اما این موضوع وجود داشته، این روش به این صورت بوده که یکم از باد لاستیک را کم می کردند تا راهی برای جایگذاری طلا پیدا کنند.و بعد از مخفی کردن طلا آن را دوباره باد می کنند.

 

غذاهای منجمد شده

یکی دیگر از روش ها پنهان کردن جواهرات در لابه لای غذاهای منجمد شده مانند: گوشت، کیسه های سبزی و.. بوده.

 

محافظت از طلا در داخل عروسک

راه های قدیمی دیگر پنهان کردن در عروسک پولیشی یا سایر عروسک ها بوده که به هیچ عنوان گزینه خوبی نبوده و فکر کنیم همان موقع ها نیز خودشان متوجه شدند که چه راه کار بدی هست.

 

این موارد برخی از مورد هایی بوده که زمان قدیم حتی بعضی افراد امروزه هم از آن ها استفاده می کنند. که خوب بعضی از این روش ها حتی الان نیز جواب می دهد.

اما به طور کلی باید بگوییم که علم پیشرفت کرده و سارقین نیز پیشرفت کردند پس نیاز است که حتما از دزدگیر و دوربین استفاده کنید.

حتی باید گفت که فقط از دوربین نه و باید در کنارش از دزدگیر هم استفاده کنید. خیلی ها می پرسند دوربین بهتر است یا دزدگیر اما باید بگوییم که این دو کامل کننده یکدیگر بوده و باید با هم استفاده شوند چه بسا اگر از دزدگیر استفاده کرده و دوربین هم نداشتید موردی ندارد.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

هر آن چیزی که باید درباره چشمی بدانید

یکی از کاربردی ترین تجهیزات امنیتی که باعث افزایش سطح امنیت در محیط شخصی افراد می شود، می توان به سنسور چشمی دزدگیر اشاره کرد، که در اکثریت خانه ها چشمی دزدگیر استفاده می شود. سنسور حرکتی علاوه بر افزایش امنیت در محیط شخصی، دارای قیمت بسیار به صرفه ای می باشد و در مدل های باسیم و بی سیم در بازار، سایت های متفاوت معتبر به فروش می رسند.

 

چشمی دزدگیر اماکن چیست

یکی از مهم ترین اعضای سیستم امنیتی می توان به چشمی دزدگیر اماکن اشاره کرد که توانایی تشخیص ورود غیر مجاز افراد را به محیط شخص دارد.

سنسور حرکتی با استفاده از اشعه مادون قرمز، کوچک ترین حرکات از سوی سارقین را تشخیص و فعال می شود و باعث به صدا در آوردن آژیر هشدار دزدگیر می شود. و دارای تمپر می باشد.

 

کارایی تمپر در سنسور حرکتی چیست

کارایی تمپر در حسگر حرکتی به این گونه بوده که برای باز کردن درب پشت دزدگیر برای غیر فعال کردن بدون اطلاع قبلی، جلوگیری می کند و باعث به صدا در آوردن آژیر هشدار می شود.

 

فرق بین چشمی دزدگیر باسیم و بی سیم

 

چشمی دزدگیر باسیم:

چشمی دزدگیر باسیم با کابل مشخص به پنل مرکزی متصل می شود و با محدودیت در نقاط نصب می شود. نصاب برای نصب این چشمی در منازل متفاوت نیاز به کابل کشی بسیار دارد و فرد باید هزینه های بسیاری را بپردازد.

 

چشمی دزدگیر بی سیم:

این چشمی این قابلیت را دارد در هر نقطه خانه بدون محدودیت و نیاز به کابل کشی نصب می شود و برای نصابان، نصب این مدل سنسور بسیار آسان می باشد و دارای قیمت بالاتر از سنسور باسیم می باشد. چشمی بی سیم دارای باتری جداگانه می باشد تا در هنگام نبودن برق بتواند به فعالیت خود می باشد.

 

در هنگام نصب چشمی دزدگیر باید به جه نکاتی توجه کرد

  1. برای نصب چشمی باسیم حتما باید از کابل مناسب با مقاومت بسیار بالا استفاده نمایید.
  2. محل نصب چشمی دزدگیر باید ثابت و بدون نوسان باشد تا باعث بروز آلارم بیهوده و اختلالات نشود.
  3. بهتر است چشمی را در نقاطی که دو را از گرما بیش از اندازه و سرمای شدید نصب نمایید.
  4. بهتر است سنسور حرکتی را روبر روی نقاط ورود و خروج که ممکن است سارقین از آنان وارد شوند را نصب نمایید.
  5. در هنگام نصب چشمی باید حتما به فاصله های بین سنسور ها حتما توجه فرمایید.
  6. بهتر است چشمی دزدگیر را مکان هایی که در معرض تابش نور مستقیم نصب نفرمایید، به دلیل باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد سنسور می شود.

 

بهترین چشمی دزدگیر از چه قابلیتی برخودار می باشد

  1. دارای دید زاویه 90 درجه باشد.
  2. فاصله دور هم بتواند حرکات مشکوک را تشخیص دهد.
  3. تا جای ممکن از آلارم کاذب برخودار نباشد.
  4. دارای گارانتی معتبر توسط شرکت عرضه کننده باشد.
  5. باید جنس دستگاه بسیار مرغوب و عالی باشد.

 

سخن آخر:

در آخر به عنوان جمع بندی بسیار کوتاه در این مقاله، باید بگوییم سیستم دزدگیر امنیتی شامل انواع سنسور با فعالیت های متفاوت می باشند که به صورت جداگانه امنیت محیط شخصی افراد را بسیار افزایش می دهد.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

سنسور وزنی

از سنسور وزنی در مکان هایی استفاده می شود که احتمال عبور حیوانات و پرندگان وجود دارد. در زندگی شلوغ پر حادثه امروزی، ایجاد آرامش و حفظ امنیت خانه از مهم ترین دغدغه های هر انسان بوده؛ که شما عزیزان می توانید با خرید دزدگیر امنیتی آرامش و امنیت را به خانه های خود بازگردانید.

اما برخی از مواقع به دلیل تشخیص اشتباه حیوانات خانگی از سوی سنسورهای دزدگیر منزل، دست پاچه شده اید و تمامی برنامه هایتان را به هم ریخته اید تا به سوی خانه بازگردید. به همین دلیل مهندسین برای جلوگیری از هشدار های اشتباه، سنسور وزنی را تولید کردند تا حیوانات خانگی را به عنوان خطر تشخیص ندهند.

 

آشنایی با عملکرد سنسور وزنی

در کل می توان اشاره کرد سنسورهای تخصصی بسیاری وجود دارند که دارای عملکرد قوی هستند و به راحتی از ورود سارق به محیط شخصی جلوگیری می کنند و وجود حیوان خانگی را به عنوان یک خطر تشخیص می دهند. و با ارسال پیامک و تماس با شماره صاحب دستگاه  آنان را از وجود خطر آگاه می سازند. و با صدا در آوردن آژیر هشدار همسایگان را کلافه می کنند.

عملکرد سنسور وزنی به این صورت بوده در صورت فعال بودن با تشخیص حرارت بدن انسان، خطر را تشخیص داده و باعث به صدا در آمدن آژیر هشدار می شود.

 

توجه به نکات در هنگام نصب سنسور وزنی

 

  1. توجه به ارتفاع نصب:

برای نصب سنسور وزنی بهتر است در ارتفاع بسیار مناسب نصب فرمایید تا بتواند به راحتی حرکات سارق را تشخیص دهند. از سوی دیگر حیوانات خانگی به آن دسترسی پیدا نکنند، تا آن را خراب کنند.

 

  1. توجه به محل قرارگیری و زاویه آن:

در سنسور وزنی از اشعه مادون قرمز استفاده شده است تا بتواند به راحتی سیگنال گرمای بدن افراد را تشخیص بدهد؛ پس بهتر می باشد حسگر وزنی را در مکانی نصب کنید تا منبع گرمای بدن افراد در آن مکان بیشتر باشد.

حتما باید توجه داشته باشید که زاویه سنسور وزنی خیلی کم نباشد و دارای دید بسیار وسیعی باشد و زاویه دید به صورتی باشد که انسان ها قادر به عبور از زوایه دید وزنی باشد.

 

 

مطلب آخر:

سنسور وزنی یک راهکار بسیار عالی برای حفظ امنیت منازل و اماکن دیگر، که حیوانات خانگی در آن ها نگهدار می شوند. سنسورهای دزدگیر منزل به واکنش متفاوت از سارقین واکنش نشان می دهند؛ اما حسگر وزنی با در نظر گرفتن گرمای بدن انسان از ورود افراد به محیط پیراون جلوگیری می کند اما وجود حیوانات رو در خانه، خطر احساس نمی کند.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

چگونه یک دزدگیر خوب بخریم

طبق آمار های به دست آماده، سرقت سارقین از منازل در سال های اخیر چندین برابر شده است. که از مهم ترین راه حل برای پیشگیری از سرقت سارقین خریداری یک دزدگیر خوب بوده. انتخاب یک سیستم امنیتی خوب برای محل کار یا خانه به عوامل های بسیار متفاوتی بستگی دارد. برای اینکه شما عزیزان متوجه شوید چگونه یک دزدگیر خوب خریداری نمایید تا آخر این وبلاگ با ما همراه باشید.

 

  1. توجه به محیط برای خرید دزدگیر:

بهتر است برای خرید یک دزدگیر خوب، به نوع محیط مانند: فروشگاه، انبار، شرکت، منازل، بانک و ... توجه نمایید. زیرا یک شرکت ممکن است به سیستم های پیچیده همراه با انواع سنسور، بلندگو و آژیر، سیستم کنترل از راه دور و ... نیاز دارد تا یک خانه معمولی بسیار کوچک در نتیجه برای یک خرید دزدگیر خوب به محیط پیرامون دقت نمایید.

 

  1. اعتبار برند تولید کننده دزدگیر:

اعتبار برند تولید کننده دزدگیر اماکن از اهمیت بسیار ویژه ای برخودار می باشد. زیرا کمپانی سیستم امنیتی شناخته شده مانند فایروال، دزدگیر های با کیفیت تری همراه با قابلیت جدید تری به همراه خود دارند.

 

  1. توجه به امکانات اضافی دزدگیر:

سیستم های امنیتی باید از ویژگی و قابلیت بسیار بروز و ویژه ای برخودار باشد که کاربر بتواند به راحتی امنیت محیط پیرامون خود را افزایش دهد و از اموال خود با خیال راحت محافظت کند.

 

  1. سیستم امنیت هوشمند:

یک سیستم دزدگیر خوب باید از سیستم هوشمند برخودار باشد. منظور از سیستم هوشمند یعنی این اجازه را به کاربر بدهد با استفاده از یک گوشی موبایل در هر مکانی قرار دارد، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم روشنایی و ... خانه را خاموش یا روشن کند.

 

  1. توجه به سنسورهای موجود:

یک دزدگیر اماکن خوب باید از سنسورهایی مانند: سنسور حرکتی باسیم و بی سیم، سنسور مگنت باسیم و بی سیم، سنسور دود باسیم و بی سیم و شوک سنسور باسیم و بی سیم همچنین دیگر ابزارهای امنیتی برخوردار باشد، تا شما بتوانید طبق نیاز و خواسته سیستم امنیتی خریداری نمایید.

 

  1. مقاوت در برابر اختلالات:

هنگام خرید دزدگیر منزل حتما توجه داشته باشید که در برابر اختلالات و خطا همچنین در مقابل حملات هکرها مقاون باشد.

  

  1. دارا بودن حالت باسیم و بی سیم:

یک دزدگیر خوب باید دارای حالت باسیم و بی سیم باشد که به راحتی در هر مکانی بدون محدودیت نصب شوند. تجهیزات بی سیم از طریق فرکانس با پنل مرکزی در ارتباط می باشد. اما دزدگیر باسیم با از طریق سیم و کابل کشی با تجهیزاتی امنیتی خود در ارتباط می باشد.

  • زهره حبیبی