خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها

۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی برنا باتری

 

شرکت برنا باتری جز لیست اولین تولید کننده های باتری در کشور می باشد که به طور مستمر و پیاپی اقدامات لازم جهت افزایش کیفیت و کمیت تولیدات خود می باشد که بر اشتغال زایی 500 نفر نیروی کار به صورت مستقیم و بیشت از 10000 نفر به صورت غیر مستقیم در زنجیره تامین باطری ماشین می کوشد.

برنا باتری با بهره گیری از نیروهای کارآمد و متخصص، برخورداری از مدرن‌ترین ماشین آلات تولید باتری مطابق با تکنولوژی روز دنیا و تعهد و پایبندی مدیران و پرسنل این مجتمع بر اصول بهبود مستمر کیفیت و جلب رضایت مشتریان باعث گردیده که همواره صنایع خودروسازی کشور، شرکت برنا باتری را به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین باتری خود انتخاب نمایند.

برخی ویژگی های برنا باتری که مجموعه را به ممتازترین و برترین تولید کننده باتری ایرانی تبدیل کرده به شرح ذیل عنوان می گردد.

- بالا بردن سطح کیفیت در محصولات تولید شده

- بهبود تصورات ذهنی مردم و دولت از سازمان

- کمک به توسعه و پیشرفت سازمان در زمینه کیفیت و تکنولوژی

این شرکت از استانداردهای ISIRI ،EN ، KES ،PSA ، JIS ، SAE برای کنترل نهایی تولید محصولات خود استفاده می‌نماید.

باتری های شرکت برنا باتری به دو دسته خودروهای سبک که شامل باتری های 35آمپر تا 74 آمپر و خودروهای سنگین از 88 آمپر تا 200 آمپر را شامل می شود.

 

باتری گلوبال برنا باتری

باتری گلوبال به سفارش شرکت اطلس توسعه زرین در کارخانه برنا باتری با آخرین تکنولوژی روز اروپا ساخته شده است که هدف از ساخت این باتری تولید یک محصول با خدمات پس از فروش طولانی با کیفیت کره بوده است.این باتری کاملا از سوی استانداردهای ملی و اروپایی تایید شده است و در تولید آن از تکنولوژی Expand با آلیاژ سرب – کلسیم استفاده شده استاین محصول جهت جلب رضایت مشتریانش برای خودروهای سبک تا 88 آمپر با 14 ماه گارانتی و برای خودروهای سنگین با آمپراژ بالاتر 8 ماه گارانتی ارائه می دهد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

معرفی سپاهان باتری

 این مجتمع طی سال های اخیر، با تلاش کلیه مسئولین و پرسنل عزیز و همچنین با اجرای طرح های توسعه متعدد،ظرفیت تولیدی خود را به 5 میلیون دستگاه باتری در سال رسانده است و تا کنون بالغ بر بیش از 2000 فرصت شغلی در این منطقه فراهم نموده است.

شرکت سپاهان باتری قادر به طراحی و تولید انواع باتری های سیلد و غیر سیلد بر اساس استاندارد های جهانی و در آمپراژ های 35 تا 220 آمپر می باشد.

برخی ویژگی های سپاهان باتری که مجموعه را به ممتازترین و برترین تولید کننده باتری ایرانی تبدیل کرده به شرح ذیل عنوان می گردد.

1.     خودکفایی در تولید:

خودکفایی در تولید و تامین کلیه مواد اولیه و اجزای مورد استفاده در تولید باتری که موجب اطمینان از تامین و تولید باتری مورد نیاز کشور در سال های آتی شده و افق روشنی را روی صنعت باطری ماشین کشور قرار داده است.

2.     ایجاد واحد صدای مشتری و کانال ویژه ارتباط مصرف کنندگان و نمایندگان فروش با سپاهان باتری

واحد صدای مشتری با هدف پاسخگویی و ارائه راهنمایی و مشاوره به تمامی مصرف کنندگان محصولات سپاهان باتری و در صورت نیاز معرفی نزدیک ترین نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش به محل مصرف کننده در جهت رفاه حال آنها و فعال سازی گارانتی سپاهان باتری برای مشکلاتی که برای باطری به وجود می آید.

3.     ضمانت نامه الکترونیک، ثبت، فعال سازی و استفاده از خدمات الکترونیک سپاهان باتری

ایجاد ضمانت نامه الکترونیک برای اولین بار در صنعت باتری کشور در راستای تسهیل استفاده از خدمات پس از فروش و گارانتی باتری و برطرف نمودن مشکلات ناشی از کارت گارانتی و سیستم سنتی گارانتی اعم از پارگی، مفقود شدن و ... که برای استفاده از آن کافی است به یکی از روش های فعال سازی گارانتی، سریال باتری خریداری شده را در سیستم سپاهان باتری فعالسازی نموده و بعد از آن تا آخرین روز از زمان گارانتی باتری خود را با خیالی آسوده از خدمات این شرکت بهره مند گردید.

 

انواع باتری های سپاهان باتری:

 باتری های سپاهان به دو دسته باتری صنعتی و باتری خودرو تقسیم می گردد:

باتری های صنعتی: به طور کلی باتری های سرب اسیدی که در کاربردی غیر خودرویی مورد استفاده قرار می گیرد در دسته باتری های صنعتی می باشند که در دونوع civlex و اوربیتال در بازار موجود می باشد که در معقوله این مقاله نمی گنجد.

باتری خودرو در گروه سپاهان باتری در سه دسته شامل اتمیک، اوربیتال و سوزوکی طبقه بندی می شود:

باتری اتمیک خود شامل برندهای اتمیک، اوربیتال و سوزوکی می باشد که ادامه به طور مفصل به آن ها خواهیم پرداخت؛

انواع برند اتمیک در سپاهان باتری:

·        باتری اتمیک پریمیوم

·        باتری اتمیک  EFB

 

باتری اتمیک پریمیوم:

قیمت نسبتا پایین باتری سرب اسیدی در مقایسه با انواع دیگر باتری و همچنین قابلیت جریان دهی بالای آن، این باتری را به بهترین انتخاب برای مصارف مختلف تبدیل کرده است.

باتری های پریمیوم با استفاده از شبکه های سرب کلسیمی با فرم کامل با استفاده از تکنولوژی جدید و صفحات بهبود یافته تولید می شود. این باتری ها برای استفاده در خودروهای پیشرفته، خودروهای با مصرف کننده بیشتر از استاندارد، خودروهایی که شرایط رانندگی سخت تری نسبت به خودروهای معمول شهری دارند مثل تاکسی ها و با هدف تامین باتری با طول عمر بیشتر برای مصرف کنند طراحی شده اند.

 

باتری های EFB

پیشرفته ترین نوع باتری های با الکترولیت مایع هستند که با گسترش کاربرد تکنولوژی Start-Stop در خودروها در جهان، به عنوان راه حلی برای کاهش مصرف سوخت و نشر دی اکسید کربن، برای تامین نیاز این نوع خودروها طراحی شده است. که مناسب خودروهای هیبریدی  می باشد.

باتری های سوزوکی

باتری سوزوکی یک محصول با کیفیت شرکت سپاهان باتری که تحت لیسانس ژاپن و تحت گارانتی با شعار تدبیر ژاپن تضمین ایران در  این مجموعه تولید شده است. این برند برای افرادی که همواره به دنبال برندهای خارجی و لاکچری در بازار هستند، انتخاب مناسبی می باشد.

گارانتی محصولات سپاهان باتری

شرکت سپاهان باتری برای کلیه محصولات خود گارانتی تعویض در نظر می گیرد که این گارانتی در محصولات مختلف سپاهان باتری متفاوت است. برای مثال کلیه محصولات اتمیک متداول سپاهان دارای 15 ماه گارانتی، اوربیتال پریمیوم دارای 18 ماه گارانتی و باتری های EFB شامل 21 ماه گارانتی می باشند.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

 

 

مناسب ترین خودرو برای بانوان

خیلی از بانوان ایرانی دوست دارند خودرو شخصی داشته باشند و بهترین خودرو را برای خودشان انتخاب می نمایند.

در گذشته های نه چندان دور رانندگی خانم ها برای آقایان بسیار تعجب آور ی محسوب می شد و حتی افراد زیادی وجود داشتند که ترجیح می دادند به بهانه هایی همچون عدم تسلط کافی خانم ها به رانندگی، از راننده های خانم فاصله بگیرند!با گذشت زمان رانندگی خانم ها به یک امر عادی تبدیل شد،به طوری که هم اکنون خانم های زیادی وجود دارند که از خودرو شخصی شان برای رفت و آمد های روزمره استفاده می کنند.

اکنون به معرفی 6 خودرو مخصوص بانوان می پردازیم :

  1. هیوندای i20

یکی از محبوب ترین هاچبک های بازار کشورمان است که از سال 1395 تاکنون توانسته نظر خریداران زیادی را به سوی جذب کند. هیوندای i20 که توسط شرکت کرمان موتور مونتاژ می‌شود، در واقع نسل دوم این هاچبک جمع و جور است که از لحاظ سطح امکانات، طراحی و توان فنی در مقایسه با نسل اول خود حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

در حال حاضر دو نمونه مونتاژی و وارداتی از این خودرو در بازار موجود است که نمونه وارداتی علاوه بر آپشن‌های متنوع‌تر از قیمت نسبتا بالاتری نیز برخوردار است، بنابراین اگر در این رنج قیمتی استفاده از آپشن‌هایی همچون سقف پانوراما، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، گرمکن صندلی، ایربگ‌های پرده‌ای و جانبی، تنظیم برقی صندلی و… جز اولویت‌های اصلی شما برای خرید یک هاچبک جمع و جور محسوب می‌شود، بهتر است با صرف هزینه بیشتر به سراغ نمونه وارداتی این خودرو بروید.

طراحی جذاب نمای ظاهری و داخلی، سواری نرم، بهره‌مندی از تجهیزاتی همچون سنسور و دوربین پارک عقب جز ویژگی‌هایی است که می‌تواند خانم‌های ایرانی را به خرید این خودرو ترغیب نماید.

 

 

  1. پراید

پراید خودرویی است که از حدود ۲۱ سال پیش در ایران تولید می شود. قیمت پایین این خودرو و کم مصرف بودن آن موجب شد تا در مدت زمان کوتاهی به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای تولید داخل شناخته شود.

شاید تصور کنید تاریخچه پرایدهای امروزی را باید در کره جستجو کرد. اما حقیقت این است که پراید همان مزدا ۲ است که در گذشته در کشور ژاپن تولید می شد. پس از چند ماه این خودرو به نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی تولید شد. آن زمان بسیاری از کشورها به دنبال خودروهای ارزان قیمت مناسب برای دانشجویان بودند. فورد فستیوا توانست آرزوی بسیاری از دانشجویان آن روزها را برآورده کند. از سال ۱۹۸۷ با توجه به ناامن شناخته شدن فورد فستیوا، تولید این خودرو به شرکت خودروسازی کیاموتورز به ارث رسید.

  1. پژو 206

یکی از خودروهای جذاب برای رانندگی، پژو 206 است. این خودرو به دلیل ابعاد کوچک و جمع و جور حسابی مورد استقبال بانوان قرار گرفته است.

خوشبختانه پژو 206 در طی 20 سال حضور در جاده‌های ایران امتحانش را به خوبی پس داده است. از طرف دیگر مدل‌های متعدد پژو 206 مثل تیپ 6 اتوماتیک رانندگی را برای خانم‌ها لذت بخش‌تر کرده است. اگر به همه این موارد مصرف سوخت نزدیک به 7 لیتر را به ازای هر 100 کلیومتر مسافت را اضافه کنیم، پژو 206 یک گزینه ایده‌آل با توجه به شرایط اقتصادی جامعه است.

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

ضد یخ در خوردو

در بسیاری از خودرو هایی که از سیستم خنک کننده آبی در آن استفاده می شود، همواره مشکلاتی از قبیل یخ زدن مایع خنک کننده(آب داخل رادیاتور) و یا رسوب املاح در سیستم خنک کننده خودرو و یا خورندگی قطعات خودرو به دلیل آب استفاده شده در آن وجود دارد، که می توان این مشکلات را با استفاده همیشگی ضدیخ در سیستم خنک کننده خودرو به پایین ترین حد خود رساند.

ضد یخ چیست

ضد یخ در واقع مایعی است که به مخزن آب رادیاتور خودرو اضافه می کنیم تا در فصول زد سال آب داخل سیستم خنک کننده اتومبیل دچار یخ زدگی نشود. استفاده از ضد یخ در زمستان و زمانی که هوا بسیار سرد است یک امر ضروری است.

ضرورت مصرف ضد یخ

مهم ترین وظایف پیش بینی شده برای ضد یخ به این شرح است:

پیشگیری از یخ ردگی در فصول سرما

جلوگیری از آسیب به قطعات موتور و رادیاتور

افزایش دمای جوش آب در فصل گرما

کاهش رسوبات رادیاتور و موتور در نتیجه پیشگیری از جوش آوردن  موتور

جلوگیری از خوردگی و اکسید شدن قطعات موتور

انتقال حرارت موتور به رادیاتو

انواع ضد یخ

ضد یخ ها در دو گروه اضلی در بازار وجود دارند:

ضد یخ با پایه معدنی : این گروه از ضد یخ ها بیشترین مصرف را در بازار دارند و زمان کارکرد آنها در موتور بین یک تا 2 سال می باشد.

ضئ یخ پایه آلی : این گروه از ضد یخ ها به دلیل نوع مواد مورد استفاده در آنها، طول عمر بالاتری بین 3 الی 5 سال خواهند داشت که در خودرو های گاز سور به دلیل احتمال خوردگی بیشتر قطعات فلزی، حتما باید از این نوع ضد یخ استفاده گردد.

ترکیب انواع ضد یخ ها

نباید ضد یخ با پایه آالی را با پایه معدنی ترکیب کرد. این کار معمولا سبب می شود تا مایع خنک کننده به دلیل واکنش شیمیایی به نوعی لجن تبدیل شود. در نظر داشته باشید که ترکیبات ضد یخ با پایه آلی هنوز یک فن آوری روبه توسعه به حساب می آیند و ترکیباتی نیز وجود دارند که ادعای انطباق با ضد یخ هایی با پایه آلی و معدنی را به طور همزمان دارند، اما شرط ایمن و جانب احتیاط این است که از همان فرمولاسیونی که قبلا در خودرتان وجود داشته استفاده کنید.

برای خودرو های قدیمی

اگر خودرویتان بیش از 15 سال سن دارد و دارای موتوری از جنس دو فلز یعنی تنه سیلندر آهنی و سر  سیلندر  و رادیاتور آلمینیومی است، از ضد یخ ب پایه اسید آلی هیبرید یا مایع خنک کننده G05 استفاده کنید. زیرا سیلیکات موجود در آن، بهترین حفاظت از آلمینیوم در برابر خوردگی را تامین می کند.

باتری کار یک سایت فروش آنلاین باطری ماشین است که در این سایت مطالب بسیار زیادی راجب هر آنچه که به خودرو مربوط است می توانید بیابید و مطالعه کنید

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

شاید بارها در حاشیه جاده های بزرگ وکوچک، تکه های جدا شده تایر های خودرو را مشاهده کرده باشید. این اتفاق در تابستان بیشتر محسوس است و به ویژه در بزرگ راه های مناطق گرم کشور، حاشیه جاده به قبرستان تایر، تبدیل می شود. در واقع محدوده زمانی مشخص اواخر بهار تا اوایل پاییز، در میان رانندگان (به خصوص کشنده های سنگین ) به فصل ترکیدن تایر مشهور است

علائم ترکیدن لاستیک ماشین

  1. تأثیر مستقیم

داستان غم انگیزی که همه ما آن را می‌دانیم این است که شرایط جاده کشور کاملاً حساس است. اگرچه با تمرینات کلیدی خود را آموزش داده‌ایم تا از موانع، برآمدگی‌ها و حفره‌های جاده به سلامت عبور کنیم اما گاهی اوقات این موانع غیرقابل اجتناب هستند. هنگامی که به شیء غیرقابل اجتنابی در جاده برخورد می‌کنید، این احتمال وجود دارد که ضربه ناشی از آن سطح تایر را در مقطعی کاهش دهد. این برش در لاستیک خودرو خدشه وارد کرده و منجر به ترکیدن تایر می‌شود.

  1. استفاده از لاستیک های فرسوده

یکی از عواملی که معمولا باعث می شود راننده در مواقع بسیار بد، دچار ترکیدگی لاستیک شود عدم توجه بهعمر لاستیک هاست. همه لاستیک ها عمر مفید دارند و نهایتا چند ماه پس از عمر اعلام شده می توان ار آن ها بهره برد.

اما بعضی از رانندگان تا زمانی که این لاستیک کار دستشان ندهد، آن را کنار نمی گذارند و لاستیک با نازک شدن و از بین رفتن مواد آن می ترکد و راکب را دچار سوانح خطرناکی می کند.

  1. عبور از یک جسم تیز و برنده

اگر اهل استفاده بیش از حد از لاستیک خودرو نیستید به تعویض در زمان مقرر آن متعهد هستید و یا اینکه از لاستیک های غیر استاندارد استفاده نمی کنید و با هزینه کمی بیشتر از برند های معتبر برای لاستیک خودرویتان بهره می برید، خیلی خیالتان راحت نباشد چرا که همیشه مواد تیز و برنده در جاده  می تواند بلای جانتان باشد.

بسیاری از دلایل ترکیدگی لاستیک همین مورد است که رانندگان بدون توجه به جلو و جایی که از آن رد می شوند.رانندگی کرده و با عبور از جایی که پر از جسم تیز و برنده است. باعث وارد شدن خدشه در لاستیک شده و سزایی جز ترکیدگی در انتظار آنها نخواهد بود.

از کجا بفهمیم لاستیک پنچر شده ؟

اگر متوجه شدید که فرمان اتومبیل شما سفت است و چرخش دشوار شده است این از نشانه های پنچر شدن تایر می باشد شما باید با حفظ خونسردی آرام آرام با کنترل دقیق وسیلع نقلیع خود را به سمت خاکی جاده منتقل کنید.

پنچر شدن لاستیک یا همان تایر اتومبیل در حین رانندگی از اتفاقاتی بوده که برای هر راننده ممکن است پیش بیاید و ایمنی سرنشینان خودرو را با خطر مواجه کند، پس لازم است که قبل از وقوع خطر نشانه های آن را بشناسید.

  • سخت شدن رانندگی

اگر متوجه شدید که فرمان اتومبیل شما سفت شده است و چرخش دشوار شده است این نیز از نشانه های پنچر شدن می باشد شما باید با حفظ خونسردی آرام آرام با کنترل دقیق وسیله نقلیه خودرا به سمت خاکی جاده منتقل کنید.

  • لغزیدن خودرو به چپ و راست

ممکن است بعد از پنچر شدن کم کم باد لاستیک خودرو شما خالی شود و این امر باعث لغزش خودرو می شود و بهترین کار انتقال به موقع خودرو به کنار جاده می باشد.

  • لرزیدن لاستیک

لرزیدن لاستیک یکی دیگر از نشانه های پنچری وسیله نقلیه می باشد و عام ترین نشانه در پنچری همین نشانه می باشد و لاستیک های خودرو لرزیده و فرمان نیز اندکی انحراف و تکان پیدا می کند که با در دست گرفتن محکم فرمان به کنترل بهتر وسیله نقلیه خود اقدام نمایید.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی