خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

چگونه یک دزدگیر خوب بخریم

طبق آمار های به دست آماده، سرقت سارقین از منازل در سال های اخیر چندین برابر شده است. که از مهم ترین راه حل برای پیشگیری از سرقت سارقین خریداری یک دزدگیر خوب بوده. انتخاب یک سیستم امنیتی خوب برای محل کار یا خانه به عوامل های بسیار متفاوتی بستگی دارد. برای اینکه شما عزیزان متوجه شوید چگونه یک دزدگیر خوب خریداری نمایید تا آخر این وبلاگ با ما همراه باشید.

 

  1. توجه به محیط برای خرید دزدگیر:

بهتر است برای خرید یک دزدگیر خوب، به نوع محیط مانند: فروشگاه، انبار، شرکت، منازل، بانک و ... توجه نمایید. زیرا یک شرکت ممکن است به سیستم های پیچیده همراه با انواع سنسور، بلندگو و آژیر، سیستم کنترل از راه دور و ... نیاز دارد تا یک خانه معمولی بسیار کوچک در نتیجه برای یک خرید دزدگیر خوب به محیط پیرامون دقت نمایید.

 

  1. اعتبار برند تولید کننده دزدگیر:

اعتبار برند تولید کننده دزدگیر اماکن از اهمیت بسیار ویژه ای برخودار می باشد. زیرا کمپانی سیستم امنیتی شناخته شده مانند فایروال، دزدگیر های با کیفیت تری همراه با قابلیت جدید تری به همراه خود دارند.

 

  1. توجه به امکانات اضافی دزدگیر:

سیستم های امنیتی باید از ویژگی و قابلیت بسیار بروز و ویژه ای برخودار باشد که کاربر بتواند به راحتی امنیت محیط پیرامون خود را افزایش دهد و از اموال خود با خیال راحت محافظت کند.

 

  1. سیستم امنیت هوشمند:

یک سیستم دزدگیر خوب باید از سیستم هوشمند برخودار باشد. منظور از سیستم هوشمند یعنی این اجازه را به کاربر بدهد با استفاده از یک گوشی موبایل در هر مکانی قرار دارد، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم روشنایی و ... خانه را خاموش یا روشن کند.

 

  1. توجه به سنسورهای موجود:

یک دزدگیر اماکن خوب باید از سنسورهایی مانند: سنسور حرکتی باسیم و بی سیم، سنسور مگنت باسیم و بی سیم، سنسور دود باسیم و بی سیم و شوک سنسور باسیم و بی سیم همچنین دیگر ابزارهای امنیتی برخوردار باشد، تا شما بتوانید طبق نیاز و خواسته سیستم امنیتی خریداری نمایید.

 

  1. مقاوت در برابر اختلالات:

هنگام خرید دزدگیر منزل حتما توجه داشته باشید که در برابر اختلالات و خطا همچنین در مقابل حملات هکرها مقاون باشد.

  

  1. دارا بودن حالت باسیم و بی سیم:

یک دزدگیر خوب باید دارای حالت باسیم و بی سیم باشد که به راحتی در هر مکانی بدون محدودیت نصب شوند. تجهیزات بی سیم از طریق فرکانس با پنل مرکزی در ارتباط می باشد. اما دزدگیر باسیم با از طریق سیم و کابل کشی با تجهیزاتی امنیتی خود در ارتباط می باشد.

  • ۰۲/۰۹/۰۷
  • زهره حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی