خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

سنسور وزنی

از سنسور وزنی در مکان هایی استفاده می شود که احتمال عبور حیوانات و پرندگان وجود دارد. در زندگی شلوغ پر حادثه امروزی، ایجاد آرامش و حفظ امنیت خانه از مهم ترین دغدغه های هر انسان بوده؛ که شما عزیزان می توانید با خرید دزدگیر امنیتی آرامش و امنیت را به خانه های خود بازگردانید.

اما برخی از مواقع به دلیل تشخیص اشتباه حیوانات خانگی از سوی سنسورهای دزدگیر منزل، دست پاچه شده اید و تمامی برنامه هایتان را به هم ریخته اید تا به سوی خانه بازگردید. به همین دلیل مهندسین برای جلوگیری از هشدار های اشتباه، سنسور وزنی را تولید کردند تا حیوانات خانگی را به عنوان خطر تشخیص ندهند.

 

آشنایی با عملکرد سنسور وزنی

در کل می توان اشاره کرد سنسورهای تخصصی بسیاری وجود دارند که دارای عملکرد قوی هستند و به راحتی از ورود سارق به محیط شخصی جلوگیری می کنند و وجود حیوان خانگی را به عنوان یک خطر تشخیص می دهند. و با ارسال پیامک و تماس با شماره صاحب دستگاه  آنان را از وجود خطر آگاه می سازند. و با صدا در آوردن آژیر هشدار همسایگان را کلافه می کنند.

عملکرد سنسور وزنی به این صورت بوده در صورت فعال بودن با تشخیص حرارت بدن انسان، خطر را تشخیص داده و باعث به صدا در آمدن آژیر هشدار می شود.

 

توجه به نکات در هنگام نصب سنسور وزنی

 

  1. توجه به ارتفاع نصب:

برای نصب سنسور وزنی بهتر است در ارتفاع بسیار مناسب نصب فرمایید تا بتواند به راحتی حرکات سارق را تشخیص دهند. از سوی دیگر حیوانات خانگی به آن دسترسی پیدا نکنند، تا آن را خراب کنند.

 

  1. توجه به محل قرارگیری و زاویه آن:

در سنسور وزنی از اشعه مادون قرمز استفاده شده است تا بتواند به راحتی سیگنال گرمای بدن افراد را تشخیص بدهد؛ پس بهتر می باشد حسگر وزنی را در مکانی نصب کنید تا منبع گرمای بدن افراد در آن مکان بیشتر باشد.

حتما باید توجه داشته باشید که زاویه سنسور وزنی خیلی کم نباشد و دارای دید بسیار وسیعی باشد و زاویه دید به صورتی باشد که انسان ها قادر به عبور از زوایه دید وزنی باشد.

 

 

مطلب آخر:

سنسور وزنی یک راهکار بسیار عالی برای حفظ امنیت منازل و اماکن دیگر، که حیوانات خانگی در آن ها نگهدار می شوند. سنسورهای دزدگیر منزل به واکنش متفاوت از سارقین واکنش نشان می دهند؛ اما حسگر وزنی با در نظر گرفتن گرمای بدن انسان از ورود افراد به محیط پیراون جلوگیری می کند اما وجود حیوانات رو در خانه، خطر احساس نمی کند.

  • ۰۲/۰۹/۰۸
  • زهره حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی