خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها

۱۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آب باطری خودرو چیست

آب باطری خودرو چیست

از آب باطری جهت رقیق ساختن اسید در باطری اسیدی-سربی استفاده می شود تا یک الکترولیت مناسب تشکیل شود و جریان برق مورد نیاز باطری را فراهم کند. ولی از آب معمولی نباید برای این کار استفاده شود، زیرا آب لوله کشی حاوی یون های فلزی است و این یون ها ممکن است با اسید و الکترود واکنش بدهند و منجر به تخریب ظرفیت شارژ باطری شوند. بنابراین باید حتما از آب مقطر که فقط شامل هیدوژن و اکسیژن است برای آبیاری باتری استقاده می شود تا به باطری آسیبی نرسد.

صدمات ناشی از عدم چک کردن سطح آب باتری

  • افزایش غلظت الکترولیت
  • افزایش مقاومت داخلی باتری
  • تخریب صفحات
  • اختلال در تبدیل انرژی در حالت دشارژ و شارژ باتری

علت کم شدن آب باتری خودرو

در طول مدت کار باتری، به علت تبخیر سطحی و عمل الکترولیز از حجم مایع الکترولیت درون باتری کاسته می شود. لذا باید در فواصل معینی از کار باتری، میزان سطح مایع الکترولیت بررسی شود و در صورت کاهش حجم، نسبت به جبران آن اقدام گردد. در چنین شرایطی با اضافه نمودن آب مقطر به خانه های باتری، سطح مایع الکترولیت را به مجاز می رسانند.

کاهش حجم الکترولیت( به دلیل واکنش های شیمیایی هنگام شارژ و دشارژ باتری) موجب می شود آب موجود در الکترولیت به صورت بخار (گاز) از محیط خارج شود.

زمان مناسب برای تهیه آب باتری

درست است که آب باتری معمولا قیمت زیادی ندارد. ولی باید توجه داشته باشید که آب باتری را زمان مناسبی به باتری اضافه کنید. شما می توانید آب باتری را تهیه کنید و همیشه به همراه داشته باشید تا در زمان مناسب، آب باتری را افزایش دهید و از آسیب رسیدن به باطری ماشین جلوگیری کنید. زیرا باتری ها معمولا حاوی یک الکترولیت مایع هستند که مخلوطی از آب اسید و سولفریک اند. صفحات موجود در یک باتری مثلا سربی، حاوی ماده فعالی هستند که باید در حین شارژ از آنها اکسیژن و هیدروژن آزاد شوند.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

 

با توجه به اینکه در حال حاضر باتری های اتمی بسیار رایج شده اند پس ممکن است شما نیز از باتری اتمی استفاده کرده باشید. باتری های اتمی نسبت به باتری های اسیدی دارای طول عمر بسیار بیشتری هستند. 

به طور کلی باتری های اتمی خرابی بسیار کمی دارند. باتری ها ممکن است در صورت بروز حوادث، آسیب ببینند. استفاده از اصول تعمیر باطری های اتمی همیشه ضروری نیست و حتی اعلام خطر شده است که در صورت امکان درپوش باتری اتمی را نیز باز نکنید.

در صورتی که باتری شما دارای گارانتی است شما می توانید باطری اتمی خود را برای گارانتی به نمایندگی مربوطه ببرید. در صورتی که نیاز است درپوش باطری باز شود بهتر است این کار توسط استاد ماهر باتری سازی انجام شود.

باید توجه داشت علت خراب شدن باطری ماشین به دو عامل است .

  1. سولفاته شدن صفحات باتری
  2. قطع شدن داخلی صفحات باطری

باید گفت اگر صفحات باتری قطع شوند کاری نمی شود برای تعمیر آن انجام داد. اما اگر علت سولفاته شدن باتری ماشین باشد که در اثر کارکرد زیاد باطری ایجاد شده است می توان با استفاده از چند روش باطری را مجددا احیا کرد و تا مدتی هم از باطری استفاده کرد.

روش های احیای باتری ماشین

روش اول : تعمیر باتری اسیدی خودرو

بعضی اوقات استارت نزدن خودرو و ضعیف شدن باطری پایین آمدن غلظت اسید باطری است. اگر باتری شما اسیدی است ابتدا شش عدد درب باطری، را باز کنید پس از آن اسید باتری را کلا تخلیه کنید. مراقب باشید تا اسید کاملا تخلیه شود پس از انجام این کار آب مقطر را همراه با جوش شیرین مخلوط کرده و آن را داخل باتری بریزید سپس به مدت 60 دقیقه صبر کرده و مجددا باتری را تخلیه کنید.

روش دوم : تعمیر و احیای باتری مرده

در این روش ابتدا یک مصرف کننده برقی مانند یک لامپ را به باطری وصل می کنید تا روشن شود سپس صبر کنید تا برق باطری کلا تخلیه شود وقتی ولتاژ باتری به صفر رسید باطری را زیر شارژ می گذارید با آمپر بسیار پایین، باتری ماشین باید 24 ساعت زیر شارژ بماند توجه داشته باشید که باطری نباید زیاد داغ شود.

 به بدنه باطری دست بزیند اگر احساس کردید باتری ماشین زیاد داغ شده است فورا شارژ باطری را خاموش کنید تا باطری خنک شود و یا باتری را داخل آب سرد قرار دهید تا هنگام شارژ شدن زیاد داغ نشود.

 

برای باطری ماشین باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری برای جک اس 3 می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باتری لیتیومی

 

فکر میکنم تا حالا اسم باتری های لیتیوم یونی به گوشتان رسیده ولی خب اطلاعی از ساختار این نوع باتری ندارید اینکه چه مزایا و معایبی دارد؟ چه کاربردی هایی در زندگی روزمره یا صنعت دارد؟

باتری لیتیوم یون (Lithium-ion battery) مخفف ( LIB یا Li-ion) یک خانواده از باتری های قابل شارژ است مانند  باطری ماشین که در زمان تخلیه، یون های لیتیم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت و در هنگام شارژ شدن وارونه حرکت می کنند.

معمولا برای وسایل الکترونیکی قابل حمل و ماشین های الکتریکی استفاده می شوند و محبوبیت آن ها برای کاربرد های نظامی و هوافضا در حال افزایش است. یک نمونه اولیه باتری لیتیوم یون توسط Akir Goodenough در سال 1985 ساخته شد.

باتری های یون لیتیم بالا ترین چگالی انرژ را فراهم می سازند که تقریبا دو برابر انرژ قابل دسترسی از باتری های نیکل کادمیم است. باتری های لیتیوم یون معمولا برای تامین نیروی لازم در دستگاه های الکترونیکی قابل حمل مورد استفادع قرار می گیرند.

مزایا و معایب باتری لیتیوم یون

مزایا

  • باتری های لیتیوم یون چگالی انرژی بالایی دارند.
  • مدار محافظ نیز برای تنظیم ولتاژ و جریان باتری در محدوده امن تعبیه می گردد.
  • آن ها عمر طولانی دارند.
  • باتری های لیتیومی معمولا قابل تعویض توسط کاربر هستند.

معایب

  • باتری لیتیومی معمولا وزن سنگین تری دارند
  • اضافه کردن مدارد محافظ به هزینه آن ها می افزاید.
  • آن ها سطح خود تخلیه شارژ نسبتا بالایی دارند.
  • آن ها عمدتا شکل مستطیلی در دسترس هستند.

اجزای باتری های لیتیوم یون

به طور کلی هر باتری از 3 بخش اصلی الکترود مثبت، الکترود منفی و الکترولیت تشکیل شده است. در باتری‌های لیتیم-یون، الکترود مثبت یا کاتد از یک ترکیب لیتیم مانند لیتیم کبالت اکسید و الکترود منفی یا آند از کربن ساخته شده و یک لایه جدا کننده در بین آن‌ها قرار دارد. الکترولیت در باتری های لیتیمی نیز از نمک لیتیم دریک حلال آلی ساخته شده است. استفاده از حلال آلی در نقش الکترولیت به دلیل اشتعال زا بودن نیازمند انجام پاره ای از اقدامات ایمنی است. اقدامات ایمنی و همچنین موارد دیگری که برای بهبود عملکرد باتری های لیتیمی به کار گرفته می شوند، مهندسی ساختار الکترولیت را‌ بسیار پیچیده می نماید. الکترولیت در این باتری ها از مجموعه ای از مواد تشکیل شده که هر کدام وظیفه خاص خود را دارند. نقص در عملکرد هر یک از اجزای الکترولیت باعث نقص در عملکرد کل باتری می‌شود. علاوه بر موارد بالا، باتری‌های لیتیمی مجهز به مدارهای الکترونیکی محافظ و فیوزهای جهت جلوگیری از عکس شدن قطبیت، اعمال ولتاژ بیش از حد، گرم شدن بیش از حد و موارد ایمنی دیگر هستند.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

ایا باتری اتمی اسید دارد؟

تفاوت باتری اتمی و اسیدی

هر دوی این باتری ها قابلیت شارژ (Charge) و دشارژ شدن (Decharge) دارند و در آمپر های مختلف تولید می شوند.همچنین، قدرت و خروجی آمپر باطری های اتمی و اسیدی کاملا یکسان است. ولتاژ 12 ولت و برق رسانی یکسانی دارند. که با اتصال قطب مثبت و منفی تعبیه شده و روی باتری، قابل استفاده هستند. عمده تفاوت این دو باتری در جنس صفحات داخل باطری می باشد.

 

باتری اتمی

برخی از مصرف کنندگان باتری های اتمی یا خشک تصور می کنند که در ساختار باتری اتمی ماشین اسید یا الکترولیت وجود ندارد، اما اینگونه نیست. در ساختار باتری اتمی ماشین نیز مانند باتری های اسیدی الکترولیت وجود دارد، اما به دلیل جنس و نوع صفحات داخل ساختار باتری اتمی خودرو، اسید آن کاهش نمی یابد و نیازی به چک کردن سطح اسید آن نیست.

این نوع باتری با استفاده از دو نوع فناوری کلسیم – کلسیم و یا کلسیوم- سیلور ساخته شده است. این دو نوع جدید ترین مدل هستند و نسبت به سایر باتری ها قیمت و طول عمر بیشتری دارند.

 

عمر باتری اتمی

در صورتی که دینام ماشین مشکلی نداشته باشد، ماشین برق دزدی و ایراد برقی نداشته باشد، عمر باتری اتمی پنج سال هم خواهد رسید. این مسئله در مورد باتری های اسیدی از جمله باتری اسیدی صبا و... دیده نمی شود، و عمر باتری های اسیدی کمتر است. علاوه بر بازه مناسب عمر باتری اتمی، این باتری مزایای دیگری نیز دارد که در تشخیص باتری اتمی بهتر است یا اسیدی نیز بیشتر به شما کمک خواهد کرد:

آلودگی باتری اتمی از مدل‌های اسیدی کمتر آن است؛ زیرا باتری اتمی درب ندارد و سطح آن کاملا بسته است.

 

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

نشانه خرابی دینام

نشانه خرابی دینام

همانطور که خودتان مستحضر هستید مشکلات دینام خودرو ارتباط تنگاتنگی با باطری ماشین داراست.پس برای یک دارنده خودرو مهم است که بداند مشکلات برق ماشین مربوط به باطری ماشین یا دینام خودرو؟

ممکن است بارها برای خودروی شما این مشکلات پیش بیاید که برای چند لحظه چراغ های روی داشبوردتان روشن شود یا اینکه چراغ های جلو کم نور شده و آمپرها دچار لرزش شود.

یا اینکه بوی بدی به مشام شما برسد و از زیرکاپوت شما صدایی بشنوید. در این زمان است که سوالاتی برای شما پیش می آید که آیا موتور خودروی من دچار ایراد شده است؟

روی صفحه کیلومتر بیشتر خودروهایی که در دهه اخیر ساخته شده‌اند، یک چراغ هشدار دهنده وجود دارد که روشن شدن آن نشان دهنده وجود مشکل در دینام است. در بسیاری از خودروها، این چراغ شبیه یک باتری است و عبارت "ALT" یا "GEN" را نشان می‌دهد که هر دو به معنای دینام است. بسیاری از افراد وقتی روشن شدن این چراغ را می‌بینند، فکر می‌کنند باطری ماشین مشکلی پیدا کرده است و رسیدگی به آن را به بعد موکول می‌کنند ولی دلیل واقعی روشن شدن چراغ خرابی دینام است نه باطری ماشین. این چراغ به کامپیوتری متصل است که میزان ولتاژ خروجی از دینام را بررسی می‌کند. اگر ولتاژ خروجی از دینام از محدوده تعیین شده بالاتر یا پایین‌تر برود، چراغ روی داشبورد روشن می‌شود و هرگاه مقدار ولتاژ به محدود تعیین شده برگردد، چراغ خاموش می‌شود. وقتی خرابی دینام در مراحل اولیه باشد، چراغ چشمک‌زن است و چند ثانیه روشن و دوباره خاموش می‌شود. گاهی اوقات هم فقط وقتی که لوازم برقی مثل چراغ های جلو فعال می‌شوند، روشن می‌شود. گاهی اوقات هم وقتی برف‌پاک‌کن را روشن می‌کنید، چراغ روشن می‌شود. در این صورت می‌توانید برف‌پاک‌کن را خاموش کنید و به راه‌تان ادامه بدهید. شاید در نگاه اول، مشکلی جدی به نظر نرسد ولی چراغ هشدار دهنده دارد کارش را درست انجام می‌دهد. برق خروجی بیشتر دینام ها بین 13 تا 14.5 است و طوری طراحی شده‌اند که میزان برق خروجی را دائم در همین سطح نگه دارند. وقتی چراغ های جلو، برف‌پاک‌کن، رادیو ضبط، گرم‌کن صندلی و گرمکن شیشه عقب و سایر تجهیزاتی که برق بیشتری مصرف می‌کنند روشن باشند، دینام مجبور است بیشتر کار کند تا ولتاژ مورد نیاز این دستگاه ها را در اختیارشان بگذارد. اگر دینام با حداکثر توانش کار نکند یا ولتاژی بیش از حد از آن خواسته شود، ممکن است میزان ولتاژ از محدوده تعیین شده بالاتر یا پایین‌تر برود و منجر به روشن شدن چراغ بشود.

نشانه دیگری که جهت خرابی دینام باید به آن توجه شود کم نور شدن چراغ ها می باشند. وقتی کارایی یک دینام پایین بیاید دستگاه های برقی خودرو خوب کار نمی کند. در این صورت متوجه می شوید که چراغ های جلو و چراغ های روی داشبورد کم نورتر یا پرنورتر می شوند.

یک دارنده خودرو کاربلد باید از حواس بینایی، شنوایی و بویایی خود استفاده کند تا بتواند مشکلات خودرویی خود را به صورت یک کارشناس حرفه ای رفع و رجوع کنید.

وقتی یک مشکل مربوط به دینام پیش می آید مکانیک کاپوت را بالا زده تا ببیند تسمه ای در رفته یا دسته موتور پاره شده یا تسمه دینام شل یا سفت شده است که همه این ها بیانگر وجود یک مشکل در دینام شماست!

یک کارشناس حرفه ای می گوید زمانی که از خودرو صدای جیغ یا غرغر به گوش می رسد هم می تواند وجود مشکل در دینام خودروی شما باشد.

بوی سیم یا لاستیک سوخته نیز وجود مشکل در دینام شماست چون زمانی که دینام شما تراز نباشد تسمه با اصطکاک بیشتری کار کرده و سبب به وجود آمدن یک بوی سوختگی می گردد.

اگر دینام مشکلی نداشته باشد، روشن نشدن خودرو علامتی است از این که مشکلی در سیستم استارت خودرو شما وجود دارد. وقتی سوئیچ را می‌چرخانید، صدای تلق تلق به گوش‌ می‌رسد ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتد. بعد از مدتی، حتی همان صدا هم قطع می‌شود. معمولاً مسبب این مشکل، خوابیدن باطری ماشین است و اولین سوالی که به ذهن راننده می‌رسد این است: " چرا باتری خوابیده است؟ "

باطری ماشین ها برای این طراحی نشده‌اند که مدتی طولانی از برق‌شان استفاده شود. باتری برای این طراحی شده است تا برق لازم برای استارت زدن را در اختیار خودرو قرار بدهد و بقیه کار را به قسمت های دیگر بسپارد. تشخیص یک باتری خوابیده بسیار آسان‌تر از تشخیص دینام از کار افتاده است. خودرو را با هل دادن روشن کنید، سپس وایرهای باتری را بردارید. کمی صبر کنید. اگر دینام نتواند سیستم را شارژ کند، خودرو خیلی زود خاموش خواهد شد و مشخص خواهد شد مشکل از کجاست. اگر ماشین روشن بماند و درجا کار کند، پس به احتمال زیاد مشکل از باتری است. البته باید توجه داشته باشید باتری خوابیده باید برای مدتی طولانی زیر شارژ قرار بگیرد و دینام هر چقدر هم شدید کار کند نمی‌تواند آن را شارژ کند. باتری را می‌توان با استفاده از اهم متر تست کرد. بیشتر تعمیرگاه ها  ابزارهایی برای تست کردن وضعیت و ظرفیت شارژ باتری ها دارند.

در صورتی که اتصالات شل یا قطع شده باشند، باید همه موارد مربوط به دینام را چک کنید. ممکن است تسمه ها مشکلی نداشته باشند و هیچ مورد آشکار دیگری هم دیده نشود ولی باتری خوابیده باشد. در این صورت، دینام برق تولید می‌کند ولی برق تولید شده جایی نمی‌رود. جریان برقی که دینام تولید می‌کند توسط سیم هایی بلند و کوتاه منتقل می‌شود. هر مشکلی در رابطه با سیم ها یا اتصالات پیچ بیاید، می‌تواند جریان برق را کم یا به کلی قطع کند.

 

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

زمان تعویض باتری ماشین

ساختار باتری ها معمولا به صورت سربی – اسیدی می باشند و بدین شکل است که از صفحات سربی تشکیل شده اند که به طور موازی و عمودی در روبه روی یکدیگر قرار دارند که فضای خالی مابین این صفحات با آب مقطر و اسید سولفوریک پر شده است.

واکنش شیمیایی ایجاد شده مابین سرب و این اسید باعث تولید الکتریسته و همچین ذخیره الکتریسته می گردد.شارژ باطری ها در خودرو توسط سیستم شارژر های تعبیه شده در موتور انجام می پذیرد. بعبارتی وقتی که موتور خودرو روشن است دینام را به چرخش در می آورد. در این هنگام دینام به مانند یک ژنراتور الکتریسته تولید می کند که این الکتریسته به باطری ماشین منتقل شده و درون آن ذخیره می گردد تا در هنگام خاموش بودن انرژی مورد  نیاز  استارت و دیگر وسایل برقی خودرو را تامین  نماید.

در فصل خیلی سرد و خیلی گرم زمانی که دمای هوا بسیار بالا و یا بسیار پایین است، چون باتری ها برای چنین دماهایی طراحی نشده اند بسیار آسیب پذیرترند..

حال بعد از توضیح این موارد این سوال مطرح است که بهترین زمان برای تعویض باتری ماشین چه وقت است؟

باطری ماشین در شرایط عادی و کاملا نرمال از عمر 4 تا 5 سال برخوردار هستند. اما همانطور که اشاره شده شرایط نرمال هیچگاه برای خودرو وجود ندارد .چرا که خودروها معمولا در نقاط  سرد و یا گرم قرار دارند و ضمنا خودرو وسیله است که دائما در حال حرکت بوده و این حرکت به معنی لرزش و تکان است که برای باتری ها مخرب است. از همین رو باطری ماشین معمولا عمر کمتری دارد. بنابراین بهترین زمان تعویض حدود 3 سال خواهد بود. توجه داشته باشید که در این زمان شاید هنوز خودروی شما به صورت نرمال استارت می خورد اما آگاه باشید که ممکن است در تایمی که اصلا فکرش را نمی کنید باتری شما به اصطلاح بخوابد و خودرو استارت نخورد.

این نکته را در نظر داشته باشید که این موضوع می تواند ناشی از ایراد سیستم شارژ موتور باشد.

قابل ذکر است در باطری های خشک نشانگری در روی باتری نسب شده که در زمان سلامت به رنگ سبز است. اما هنگامی که عمر باتری رو به اتمام و یا خراب شده باشد این نشانگر به رنگ قرمز درخواهد آمد. باتری های چشمی شرکت سپاهان باتری دارای این قابلیت می باشند.

برای باطری ماشین باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری برای جک اس 3 می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

سپر خودرو چیست

سپر خودرو چیست

سپر خودروها نقش محافظتی دارند، از جنس های مختلفی ساخته شده اند. نخستین سپر هایی که برای خودرو ها ساخته می شدند فلزی بودند. این سپر ها دارای استحکام بسیار زیادی بودند نکات منفی هم داشتند. یکی از این نکات وزن بسیار زیاد آن است  نکته دیگر این که این سپر ها ضربه را به خوبی مهار نمی کنند و به سایر قسمت ها از جمله اتاق خودرو منتقل می کنند.

تولید سپر در دنیای امروز تنها به مسئله آیرودینامیک، زیبایی ظاهری خودرو و وزن سپر ها ختم نمی شود. همان طور که آینه ی خودرو ها مجازی، سقف خودرو های کنترلی و ترمز خودرو ها ABS شده، سپر ها هم تحولاتی داشته اند.

سپر های امروزی از ترکیب چند آلیاژ فلز، پلاستیک و فیبر کربن تولید می شوند. در برابر آب و آفتاب و... مقاوم است. خاصیت آیرودینامیکی دارد، محکم و در عین حال منعطف و ضربه گیر است.

گرید کوپلیمر، ابر ضربه پذیری است که حاصل به کارگیری بروزترین فناوری ها بوده و در تولید سپر خودرو استفائه می شود.

تولید سپر های پلاستیکی هم خالی از عیب و ایراد نبود. این سپر ها در برخورد های شدید آسیب جدی می دیدند.

سپر خودرو از اولین باری که شکل گرفت تا به امروز که انواع متفاوتی دارد، تغییر و تحولات زیادی را به خود دیده است.

در حال حاضر طراحی و تولید بسیاری از قطعات و قسمت های خودرو با تکنولوژی و علم روزه گره خورده است، سپر خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست.

برای باطری ماشین باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری برای جک اس 3 می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

باطری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

1.     کشور سازنده باتری ماشین

2.     شرکت سازنده باتری

3.     نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری

4.     ظرفیت آمپراژ

5.     تاریخ اعتبار گارانتی

6.     تاریخ سال ساخت

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

باتری اوربیتال

باتری اوربیتال

برند اوربیتال دارای کامل ترین سبد محصول باتری های خودرویی است. این باتری منحصر به فرد، به لحاظ شاخص های تولیدی و فنی و همچنین فاکتور های کیفی در رتبه برتر باتری های تولیدی کشور قرار می گیرد. با خرید باتری اوربیتال قدرت و انرژی استارت خودروی شما تضمین می شود.

باتری کار به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال، حتی تعطیلات رسمی باز بوده و به ارائه خدمات می پردازد. حمل، نصب و تست دینام وسیستم برق خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری، شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد.

باتری های اوربیتال  نیازی به مراقبت ندارند و نسبت به باتری های دیگر عمری طولانی تر، شارژ سریعتر ، مقاومت بیشتر در برابر شارژ بیش ازحد، کاهش خوردگی ترمینال ها و زمان مجاز جهت نگهداری کالابه مدت طولانی تر هستند . این نوع باتری ها ، دارای صفحه سرب – کلسیم / کلسیم هستند و و در مقابل عیوب ناشی از دشارژ عمیق ریزش مواد فعال صفحات ، خیلی زود از کار می افتند .

 

انواع باتری های اوربیتال سپاهان باتری

  • باتری اوربیتال قرمز

باتری های ساخت اولیه سپاهان، باتری های اوربیتال قرمز نام دارند.

  • باتری اوربیتال سیلور یا نقره

باتری اوربیتال سیلور باتری هایی هستند که داخلش از نقره به کار رفته و حالا به اصطلاح باتری ساز ها و باتری فروش ها با یک تک استارت روشن می شوند.

  • باتری اوربیتال پریمیوم

باتری های premium با استفاده از شبکه های سرب – کلسیمی با فریم کامل لا استفاده از تکنولوژی جدید و صفحات بهبود یافته تولید می شود. این باتری ها برای استفاده در خودرو های پیشرفته، خودرو های با مصرف کننده بیشتر از استاندارد، خودرو هایی که شرایط رانندگی  سخت تری نسبت به خودرو های معمول شهری دارند مانند تاکسی ها و با هدف تامین باتری با طول عمر بیشتر برای مصرف کننده طراحی شده اند.

  • باتری اوربیتال ای اف بی

باتری های تحت عنوان EFB(Enhanced Flooded Battery) پیشرفته ترین نوع باتری ها با الکترولیت مایع هستند که با گسترش کاربرد تکنولوژی Start-Stop  در خودرها در جهان، به عنوان راه حلی برای کاهش مصرف سوخت و نشر دی اکسید کربن، برای تامین نیاز این نوع خودرو ها طراحی شده است. این باتری ها طوری طراحی شده اند که با افزایش طول عمر قابل توجه . بهبود شارژ پذیری دینامیک برای انطباق با عملکرد در شرایط با شارژ غیر کامل، پاسخگوی نیاز خودرو های مجهز به عملکرد استارت استاپی باشند. علاوه بر این، با توجه به طول عمر بالاتر نسبت به باتری های متداول، برای خودرو های متداول که دارای مصرف کننده های الکتریکی زیاد و خودرو هایی که نیاز به دفعات استارت بالا در طول روز دارند، مناسب هستند.

قیمت باطری ماشین  به چند عامل بستگی دارد.

1.     کشور سازنده باتری ماشین

2.     شرکت سازنده باتر

3.     نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری

4.     ظرفیت آمپراژ

5.     تاریخ اعتبار گارانتی

6.     تاریخ سال ساخت

مزایای نصب باتری توسط سپاهان باتری :

گارانتی تعویض باتری نصب شده:

 باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض هستند. باطری نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد، تعویض خواهد شد.

نصب باطری با تاریخ تولید :

کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کم تر از یک باطری با تولید جدید است. حتی زمان انباشته کردن باتری نیز ، ممکن است باتری قدرت خود را از دست بدهد. پس پیشنهاد می شود باتری هایی که در شش ماه اخیر تولید شده اند را خریداری کنید.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

بررسی مشکلات برقی خودرو

معمولا زمانی که برق خودرو به طور ناگهانی قطع و مجدد وصل می شود بدون شک مشکل از باتری و دینام شما خواهد بود که در این مقاله سعی بر این است که چند مشکل رایج در خصوص باطری ماشین را با هم بررسی کنیم. امید است که مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد.

در صورتی که موتور خودرو هم خاموش شود، پس سیستم جرقه زنی موتور هم برق دریافت نمی کند.

به نظر شما زمانی که رادیو یا چراغ های جلوی خودرو ناگهان خاموش شود  ما باید به بررسی چه قسمت هایی بپردازیم؟

زمانی که سر باتری ها و یا محل اتصال سیم ها شل شده باشد می تواند منجر به قطع و وصل شدن برق خودروی شما گردد. پس دست به کار شوید و نقاط اتصال باتری را بررسی و کنترل کنید.

حالا به نظر شما از کجا علت بروز مشکل را تشخیص دهیم؟

همانطور که خودتان واقف هستید در خودروهای بنزینی و دیزلی ، دو منبع تغذیه الکتریکی : باتری و دینام وجود دارد.

باتری انرژی الکتریسیته را ذخیره نموده و وظیفه ی آن روشن کردن موتور و وظیفه دینام هم تأمین برق مورد نیاز تمامی ادوات و تجهیزات الکتریکی خودرو هنگام روشن بودن موتور است.

به همین دلیل است که نصب دینام قوی تر موجب کارآیی بیشتر هنگام روشن بودن موتور است.

بررسی باتری و دینام

هرچند چنین مشکلاتی (قطع و وصل شدن برق خودرو) معمولاً توسط باتری و یا دینام به وجود نمی آیند ، احتمال اندکی وجود دارد که دینام شما روزهای آخر عمرش را سپری می کند. ممکن است مشکل از آنجا باشد که دینام قادر به تأمین جریان مورد نیاز نبوده و به این دلیل سیستم برق خودرو مجبور به استفاده از انرژی باتری می شود ، تا جایی که باتری کاملاً خالی شده و همه چیز از کار می افتد. به ندرت اتفاق می افتد که دینام مجدداً شروع به کار کرده و سیستم برق خودرو دوباره به راه می افتد.

متاسفانه روش راحتی برای تست کردن سیستم شارژ خودرو در خانه وجود ندارد. در این گونه موارد بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خودرو را به تعمیرگاه یا فروشگاه لوازم یدکی که تجهیزات مورد نیاز را داشته باشد منتقل نمایید تا وضعیت باتری و جریان خروجی دینام را بررسی کنند.

بررسی خازن خودرو

در این میان،«خازن» در سیستم برق خودرو وظیفه کاستن از فشار شدت جریان عبوری و شدت جرقه در کنتاکت‌های دهانه پلاتین و تقویت جریان مدار ثانویه و در نهایت امکان‌پذیر نمودن فعالیت سیستم جرقه‌زنی در پیشرانه را عهده‌دار است. ایجاد جرقه زرد رنگ می‌تواند به دلیل نیم‌سوز بودن خازن باشد که موجبات کارکرد نامناسب پیشرانه و حتی عدم روشن شدن آن را فراهم می‌آورد.

برای اطمینان از کارکرد درست خازن، از جسم عایقی مانند خودکار و یا یک تیکه چوب تمیز استفاده کنید و به وسیله آن کنتاکت‌های پلاتین را قطع و وصل نمایید و جرقه‌های ایجاد شده در دهانه پلاتین را با دقت نگاه کنید. جرقه آبی و نسبتاً قوی حاکی از سالم بودن خازن و جرقه زرد نشانه نیم‌سوز بودن و عدم وجود جرقه (به شرط سالم بودن کویل و سیستم‌های ارتباطی) نشانه سوختن خازن است.

برای باطری ماشین ، باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری برای خودرو می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی
  • ۰
  • ۰

چشمی باتری ماشین

نشانگر چشمی در یک باطری ماشین چیست؟

 این نشانگر موجود در باطری ماشین فقط یک هیدرومتر ساده است که کار این هیدومتر اندازه گیری غلظت الکترولیت باتری است و چون انتهای این هیدومتر داخل باتری قرار می گیرد به سه رنگ مختلف که در بالا اشاره شد تغییر رنگ پیدا می کند. یا به عبارت دیگر یک قطعه استوانه ای تعبیه شده بر روی باتری ماشین است که هیدرومتر ساده(اسید سنج) در انتهای آن قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن آن در داخل الکترولیت باتری به 3 رنگ سبز، مشکی یا قرمز و سفید در می آید.

سبز بودن چشمی باطری ماشین

اگر چشمی باتری خودرو شما به رنگ سبز باشد نشانه این است که باتری ماشین در حالت شارژ کامل می باشد و باطری ماشین در بهترین حالت خود است و جلوی رنگ سبز کلمه "اوکی" یا “OK” نوشته شده است.

باید به این نیز توجه کرد که همیشه سبز بودن چشمی دلیل بر سالم بودن باتری ماشین نیست.

سفید شدن چشمی باتری ماشین

و اما رنگ سفید نمایشگر این است که باطری ماشین شما کاملا دشارژ شده است و خودرو دیگر قابلیت استارت خوردن را ندارد که در این صورت سریع تر دست به کار شوید و از باتری کار باتری مناسب خودروی خود را سفارش دهید که تا همکاران ما ظرف کمتر از 30 دقیقه با نصب و ارسال رایگان در محلی که خودروی شما قرار دارد حضور پیدا کنند.

سیاه و یا قرمز شدن چشمی باتری ماشین

با مشاهده یکی از این دو رنگ به این معناست که اسید باتری شما از حالت استاندارد پایین تر است ولی همچنان خودرو شما استارت خورده و کار می کند ولی گوش به زنگ باشید که در صورت عدم شارژ، باطری ماشین شما به زودی دشارژ می گردد، که بر روی بدنه باتری جلوی رنگ سیاه و قرمز کلمه Charge قرار گرفته است.

حذف چشمی باتری در سری جدید محصولات سپاهان باتری اصفهان

در محصولات تولید شده سپاهان باطری  شاهد حذف چشمی باتری ماشین هستیم  مانند باتری اوربیتال وان، اوربیتال پریمیوم، سوزوکی و ...

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم سبز بودن باتری نشانه سالم بودن آن نیست. این به این علت است که هیدرومتر می تواند چگالی شارژ الکترولیت یک سلول را بسنجد و 5 سلولو دیگر می تواند به گونه ای دیگر باشد. مطلب بعد این است که این قطعه می تواند ایراد پیدا کرده و در عملکردش خطا داشته باشد و شما را به اشتباه بیاندازد. البته همیشه اینطور نیست اما این خطاها بسیار دیده شده است که رانندگان تماس می گیرند و سبز بودن نشانه گر باتری استناد می نمایند. اما بعد از تست و بررسی متوجه خرابی باتری می شویم. سپاهان باتری نیز به دلیلی شفافیت بیشتر و عدم عملکرد صحیح این قطعه وارداتی در همه مواقع لزومی بر استفاده آن نمی بیند.

برای باطری ماشین باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

قیمت باطری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

  1. کشور سازنده باتری ماشین
  2. شرکت سازنده باتری
  3. نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری
  4. ظرفیت آمپراژ
  5. تاریخ اعتبار گارانتی
  6. تاریخ سال ساخت

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو  کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره حبیبی