خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

لوازم های مورد علاقه سارق

امروزه قیمت اشیاء با ارزش مانند طلا و جواهرات، لوازم های خانگی و یدکی بسیار افزایش یافته اند و اکثریت مردم توانایی خرید آن ها را به صورت نو ندارند، و این موضوع باعث شده به بازار دست دوم فروشی در ایران رجو بیاورند و متاسفانه بیشترین خریداران در بازار دست دوم فروشی با لوازم های سرقت شده روبه رو می شوند. 

بهترین راه برای مقابله با سارقین، تلاش برای پیشگیری از سرقت آنان بوده. یعنی با استفاده از سیستم های امنیتی مانند دزدگیر، یکی از بهترین راه برای جلوگیری از سرقت سارقین بوده.  

 

شناخت انواع لوازم های مورد علاقه سارق

 

  1. طلا و جواهرات:

طلا و جواهرات در اولین لیست لوازم های مورد علاقه سارق قرار دارند، که دزد برای به دست آوردن اشیاء با ارزش حاضر هستند دست به هر کاری بزنند.

 

  1. لوازم های خانگی:

سارق قبل از سرقت بردن لوازم های خانگی، اول شرایط محیط خانه را مورد بررسی قرار می دهد، مخصوصا در ایام تعطیلات، که اعضای خانواده در خانه حضور ندارند، با استفاده از شگردهای مختلف وارد محیط شخصی می شوند و لوازم هایی که دارای ارزش مالی بسیاری هستند مانند: تلوزیون، دیخچال، تابلو فرش، جواهرات و ... را به سرقت می برند.

 

  1. باتری خودرو:

در حال حاضر از ارزشمند ترین قطعه خودرو می توان به باتری اتومبیل اشاره کرد. سارقین توانایی این را دارند که باتری خودرو های قدیمی یا مدل بالا را به راحتی باز و به سرقت ببرند. باتری خودرو در لیست دوم لوازم های مورد علاقه سارق قرار دارد و بسیار برای سارقین سود آور می باشد.

  1. تایر زاپاس خودرو:

تایر زاپاس خودرو در ردیف سوم لیست لوازم های مورد علاقه سارق قرار دارد؛ برخی از اتومبیل ها مدل بالا دارای محفظه بیرونی هستند که بیرون از صندوق عقب قرار دارند تا افراد بتوانند، تایر زاپاس خود را در آن قرار دهند. این موضوع باعث شده سارقین به راحتی بتوانند تایر خودرو را با استفاده از هر ابزاری، سرقت ببرند. سارق با به سرقت بردن تایر می تواند رینگ را از لاستیک جدا کند و هر کدام را به صورت جداگانه به فروش می رساند.

 

  1. سپر اتومبیل:

سپر خودرو به دلیل دسترسی بسیار آنان، هدف بسیار خوبی برای سرقت بوده اند و سارق در صورت دیدن خودرو پارک شده در کوچه یا محل ساکت، با استفاده از یک اهرم سپر را از جا در می آورد و در بازار دست دوم فروشی به راحتی سپر را به فروش می رسانند.

 

  1. ضبط خودرو:

یکی از بزرگ ترین سرقت ها که بسیار رایج بوده می توان به سرقت ضبط خودرو اشاره کرد. که سارق می تواند به راحتی با خم کردن درب اتومبیل یا شکاندن شیشه درب کنار، ضبط را به همراه پنل اصلی به سرقت برد. زیرا ضبط خودرو به راحتی باز می شود، و سارق می تواند ضبط را در بازار به بهترین قیمت به فروش برساند.

 

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت سارقین

همیشه به خاطر داشته باشید که به هیچ نمی توانید خطر سرقت سارقین را به طور کامل حذف نمایید، اما می توانید با خریداری ابزارهای امنیتی مانند دزدگیر منزل، درصد سرقت سارقین را بسیار کاهش دهید و از اموالتان به بهترین نحوه محافظت نمایید.

  • ۰۲/۰۹/۲۱
  • زهره حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی