خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

مه شکن چیست؟

چراغ مه شکن چیست؟

مه شکن و سایر چراغ های خودرو، قطعات حساسی هستند که هر کدام، کاربرد متفاوتی دارند.

هدف از تعبیه مه شکن در ماشین ها، رانندگی راحت و دید خوب در هوای مه آلود و نامناسب است. این قطعه با زاویه مناسب و در بخش پایینی سپر قرار گرفته و روشنایی آن با نور سایر چراغ ها، تفاوت زیادی دارد.

در برخی، از خودرو ها به جای مه شکن از Daylight استفاده می شود؛ اما تنها هدف این نوع چراغ ، رویت وسیله نقلیه شما توسط سایرین است  و در دید شما تاثیر ندارد.

استفاده از چراغ مه شکن برای خودرو ها در مواقعی که هوا بسیار تاریک است، گاها مه آلود می شود و یا هنگام بارندگی و ریزش برف امری ضروری است. مخصوصا در جاده ها و هنگام مسافرت حتما باید این مورد را چک کرد.

چراغ های مه شکن  برای آب و هوای نا مساعد که معمولا مربوط به مه می شود طراحی شده اند. همچنین در هنگام بارش برف و باران شدید نیز از این چراغ ها استفاده می شود. این چراغ ها بیشتر برای مشخص بودن حضور شما در جاده طراحی شده اند تا اینکه مسیر شما را روشن کنند بنابراین در شرایطی که دید کافی وجود دارد نیازی به استفاده از آنها نیست. وظیفه روشن کردن مسیر به عهده ی چراغ های اصلی است و این چراغ ها باید در زمانی که چراغ های اصلی برای مشخص کردن حضور شما در جاده کافی نیستند استفاده شوند.

شما می توانید سایر مطالب ما و کلیه قیمت باطری ماشین را در بزرگترین سایت فروش اینترنتی باتری ماشین دنبال کنید.

 

  • ۹۹/۰۳/۲۵
  • زهره حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی