خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

باربند خودرو

باربند ماشین چیست ؟

باربند ماشین به انگلیسی Car roof rack یکی از قطعات و لوازم یدکی ماشین است که امکان حمل بار بیشتر علاوه بر صندوق عقب و فضای اتاق را به خودرو های سواری میدهد، باربند ماشین عموما به سقف ماشین نصب میشود و میتواند جزو انواع باربند اتاقک دار یا بدون اتاقک باشد.

بهترین باطری ماشین

انواع باربند:

پایه باربند(load carrier or Roof rack): که به نام باربند نیز معروفند و مجموعه‌ای از میله‌های فلزی است که بر روی سقف خودروها بسته می‌شود و برای حمل بارهای بزرگ هم‌چون بسته‌ها، دوچرخه، قایق کوچک، چوب‌های اسکی و دیگر وسایل به‌کار می‌رود..

باربندهای قدیمی به شیارهای آبگیر کنار سقف‌ها وصل می‌شدند ولی انواع جدید ریل‌های ویژه خود را دارند که با قلاب‌هایی به بالای قالب درب‌ها وصل می‌شوند.

برخی خودروهای جدید باریندهای جداشونده‌ای دارند که به یک پایه دائمی در سقف وصل یا جدا می‌شوند. برخی خودروهای دیگر باربندهای فابریک دائمی دارند.

جعبه باربند سقفی(Roof boxes): که تحت نام جعبه باربند مسافرتی نیز شناخته می شوند. این وسیله برای حمل وسایل مسافرت و تجهیزات ورزشی و ... طراحی شده و به دلیل داشتن درب و قفل، لوازم سفر را از نظر سرقت، خیس شدن یا افتادن در جاده محافظت می کند. طراحی آئرودینامیکی بدنه این جعبه‌ها می‌تواند مانند یک بادشکن عمل نموده و مانع از کاهش سرعت یا فزایش مصرف سوخت خودرو شود.

از طرفی باربند ها نسبت به مصرف های تخصصی نیز به دسته بندی های زیر تقسیم میشوند:

باربند دوچرخه Bike carrier: جهت نصب دوچرخه روی سقف بکار می رود(نوع دیگر آن به صندوق عقب وصل می شود).

باربند اسکی Ski carrier: جهت نصب اسنوبرد یا چوب اسکی(آلپاین) روی سقف طراحی شده اند.ژ

باربند Cargo carrier: جهت حمل بار به روش سنتی به کار می روند. در این روش باید سطح بار با یک روکش مهار شود.

باربند قایق Canoe & kayak racks: برای جابجائی قایق‌های کانو و کایاک استفاده می شوند.

 برخی از باربند ها خصوصا باربند دوچرخه روی صندوق عقب نیز نصب میشوند.

باربند

خرید یک باربند خوب :

برای خرید باربند خوب برای انواع ماشین سمند ، پراید و ماشین های خارجی باید به چند نکته توجه کرد که به شرح زیر است:

یک } نوع وسیله که میخواهید حمل کنید : اگر باربند را برای وسیله ای مثل دوچرخه یا چوب اسکی می خواهید باید از باربند های تخصصی استفاده کنید ، اگر برای جابه جایی و یا مسافرت و در کل به دنبال ایجاد فضایی اضافه و مازاد هستید از باربند های ریلی استفاده کنید ، اگر نیاز به فضای ضد آب دارید از باربند مسقف و جعبه ای و یا اتاقک دار استفاده کنید.

دو } جنس باربند که سبک و مقاوم باشد. و قابلیت حمل چندین کیلو گرم را داشته باشد.

سه } قابلیت نصب آسان و سریع داشته باشد و در حرکت به اندازه کافی مستحکم باشد.

چهار } حالت آیرودینامیک خوب و استانداردی داشته باشد.

پنج } قفل ایمنی داشته باشد.

برای خرید باطری ماشین میتوانید به سایت ما مراجعه و قیمت باطری ماشین را مشاهده کنید

  • ۹۹/۰۳/۱۸
  • زهره حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی