خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

برف پاکن

برف پاک کن خودرو چیست و چه گونه کار می کند؟

تمامی اجزا و قطعات خودرو، نقش مهم و اساسی در عملکرد اتومبیل دارند. هرکدام از این قطعات باید در جای خود وظایفشان را به درستی ایفا کنند تا خودرو دچار مشکل نشود.

برف پاک کن یا شیشه پاک کن یکی از مهم ترین ابزار ایمنی است که وجود آن در بسیاری از وسیله نقلیه شامل خودرو های سواری، کامیون، اتوبوس، قطار، کشتی، هواگرد ها و حتی شاتل فضایی ضروری محسوب می شود.

برف پاک کن ابزاری برای از بین بردن باران، ذرات کثیف و گاهی حتی برای پاک کردن برف و یخ  از شیشه جلو اتومبیل یا شیشه عقب استفاده می شود.

مهم ترین قطعات سیستم برف پاک کن خودرو، 2 عدد قطعه مکانیکی محسوب می شوند که وظیفه تامین نیرو برای حرکت رفت و برگشتی تیغه ها، روی شیشه با سرعت بالا را بر عهده دارند. بدین منظور چرخ دنده کرمی برای کمک به موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است تا گشتاور موتور برقی را تا 50 برابر افزایش دهد و درنقطه مقابل سرعت خروجی موتور را به نصف کاهش دهد.

نیروی به وجود آمده در این سیستم توسط رابط های مکانیکی سبب حرکت تیغه های شیشه پاک کن می شود. مدار الکتریکی در سیستم شیشه پاک کن در هر لحظه مکان تیغه ها را شناسایی می کند. در واقع وجود میله کوچک متصل به محور چرخ دنده و ارتباط آن با شاتون بلند سبب حرکت رفت و برگشتی تیغه ها بر روی شیشه می شود.

برای اطلاعات بیشتر از قیمت باطری ماشین باتری کار را دنبال کنید

 

 

  • ۹۹/۰۵/۰۴
  • زهره حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی