خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

قالپاق خودرو

قالپاق خودرو چیست؟

قالپاق بخشی از سیستم چرخ های خودرو را تشکیل می دهد. این قطعه علاوه بر جنبه تزئینی که روی تایر های خودرو دارد، باعث جلوگیری از وارد شدن آلودگی ها، چربی ها، گرد و خاک و رطوبت زیاد به داخل مرکز چرخ ها می گردند.

کلمه قالپاق به طور کلی به قطعاتی اطلاق می شوند که حکم در پوش را دارند. قالپاق چرخ های خودرو، مانند یک درپوش است که بخش مرکزی آن، در داخل چرخ قرار می گیرد و نقاط اتصال رینگ به لاستیک ماشین را می پوشاند.

ویژگی های قالپاق مناسب

مواد به کار رفته در این وسیله باید قابلیت ضربه پذیری و انعطاف را دارا باشند. این موارد می تواند به کاهش هزینه های شما هم کمک کند؛ زیرا قالپاق مناسب می تواند عمر بیشتری را به لاستیک های شما هدیه کند

رنگ به کار رفته روی قالپاق اگرچه دارای جنبه لوکس بودن است اما اهمیت بسیاری دارد. قالپاق ها در رنگ های متنوعی عرضه می شوند. انتخاب رنگ رینگ (قالپاق) بسته به سلیقه شماست. در انتخاب قالپاق مناسب باید دقت داشته باشید که رنگ آن مرغوب بوده و چسبنده باشد. قابلیت چسبندگی رنگ قالپاق یعنی رنگ آن در حین رانندگی کنده یا ریخته نشود. براق بودن رنگ قالپاق می تواند یکی از شاخه های مهم برای تشخیص کیفیت رنگ آن باشد. شما می توانید با این المان بفهمید قالپاق چقدر عمر مفید دارد.

المان مهم بعدی ضد آب بودن قالپاق است. در صورتی که قالپاق شما ضد آب نباشد، ممکن است لاستیک را فرسایش داده یا حتی موجب پنچر شدن خودرو شود.

قالپاق ها انواع مختلفی دارند که اصلی ترین آنها قالپاق اسپرت و فابریک میباشد و قالپاق های اسپرت در رنگ ها و طرح های مختلف به خودرو زیبایی بیشتری میدهند.

قالپاق ها سایز های متفاوتی دارند به طور مثال رینگ های 13 برای ماشین هایی همچون پراید استفاده میشود.

شما می توانید سایر مقالات ما را در بزرگترین سایت خرید اینترنتی باتری مشاهده کنید.

  • ۹۹/۰۴/۳۰
  • زهره حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی