خودرو برقی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند.
اولین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باطری ماشین ‌ها، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلیکاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.
در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

خرید و تعمیر باتری دوچرخه برقی با قیمت مناسب

باتری دوچرخه برقی، یکی از مهم ترین فاکتورهای تصمیم گیری برای شماست چنانچه قصد خرید دوچرخه برقی را که نوعی از دوچرخه شهری است را دارید، چرا که یکی از مهم ترین و با ارزش ترین بخش های این وسیله باتری آن بوده و ما قصد داریم تا در این مقاله شما را به انواع آن آشنا کنیم که در هنگام خرید دوچرخه بتوانید تصمیم بهتر و بهینه تری بگیرید:

۱- باتری سرب اسید یا لید اسید (SLA)

این باتری یک نوع استاندارد باتری برای اکثر اسکوتر الکتریکی، موتور برقی و در موارد کمی باتری های دوچرخه برقی می باشد. امروزه اکثر اسکوترهای الکتریکی هنوز از باتری های SLA استفاده می کنند، در حالی که برای باتری انواع دوچرخه برقی تکنولوژی های جدیدتری به کار گرفته می شود تا ضمن طراحی زیباتر، دوچرخه ها وزنی کمتری داشته باشند و بیشتر شرکت هایی از این نوع باتری در تولید دوچرخه های برقی استفاده می کنند که وزن برای آنها اهمیت زیادی نداشته باشد و اولویت آنها کیفیت باشد

مزایای باتری سرب اسید

قیمت مناسب

دسترسی آسان تر

معایب باتری اسید

ابعاد بزرگ

وزن زیاد

زمان سواری کوتاهتر

طول عمر کوتاه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ بار شارژ کردن

نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتر و شارژ سریع بعد از هر بار استفاده

۲- باتری لیتیوم یون

این تکونولوژی جدیدترین فناوری باتری های لوازم برقی و شارژی است. عمر باتری لیتیوم تقریبا ۲-۳ برابر با باتری SLA یا لید اسید است. این باتری بسیار سبک است و عمدتا نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد. برای تولید دوچرخه های برقی حرفه ای از این نوع باتری استفاده می شود.

مزایای باتری لیتیوم یون

وزن کم باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت بالای ۳۶ ولت ۱۰ آمپر می تواند وزنی کمتر از ۶ پوند (۲.۷ کیلوگرم) داشته باشد.

زمان سواری بیشتری را ارائه می دهد این باطری ماشین می تواند تا ۸۰ کیلومتر پیمایش را پشتیبانی نماید.

طول عمر بیشتر با ۸۰۰ بار شارژ یا ۳ سال استفاده روزانه

انعطاف بالای طراحی به دلیل کوچک بودن ابعاد آن در محصولات ظریف مانند دوچرخه کوهستان

بازدهی بسیار بالا نسبت به قیمت آن

تنوع مشخصات فنی

معایب باتری لیتیوم یون

قیمت باطری ماشین بالاتر نسبت به باتری های سرب اسید

تکنولوژی پیشرفته تر و  در نتیجه تولید توسط شرکت های حرفه ای همچون سامسونگ، ال جی، پاناسونیک، سونای و

  • ۹۸/۱۰/۳۰
  • زهره حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی